De grote (flits)boetes thread

Als ik nu mijn bollide wegdoe met 310 pk dan koop ik me er 1 met 75 pk.
Het is niet leuk meer om met de auto te rijden
Maakt geen hol uit. Zelfs met de fiets flitsen ze je in zone 30 als je eens wat hard op de pedalen stampt.:biglaugh:
Maar serieus , 't is inderdaad niet meer gezellig rijden zo.
30 aan een school of oversteekplaats ,ok ,maar al die andere zever is gewoon gaten in de begroting vullen onder het mom van de verkeersveiligheid.

Dat ze wa meer controleren op drank en drugs in het verkeer en op die klote linksrijders en gsm-ers.
Dat zou al wat meer impact hebben op de verkeersveiligheid.
Maar dat brengt niet genoeg op zeker. Zeikpolitiekers.
 
Maakt geen hol uit. Zelfs met de fiets flitsen ze je in zone 30 als je eens wat hard op de pedalen stampt.:biglaugh:
Maar serieus , 't is inderdaad niet meer gezellig rijden zo.
30 aan een school of oversteekplaats ,ok ,maar al die andere zever is gewoon gaten in de begroting vullen onder het mom van de verkeersveiligheid.

Dat ze wa meer controleren op drank en drugs in het verkeer en op die klote linksrijders en gsm-ers.
Dat zou al wat meer impact hebben op de verkeersveiligheid.
Maar dat brengt niet genoeg op zeker. Zeikpolitiekers.
Kan hier alleen maar mee akkoord gaan, maar zoals Vteclover zegt ook wel, als je wat vermogen bijhebt zit je er zo over.. Ik zie veel palen staan die nog niet af zijn maar vanaf volgend jaar in werking treden volgens bewoners vd regio, wel om mezelf ellende te sparen maak ik er nu al een gewoonte van om te rijden, allemaal zones 30,buiten de scholen
 
Kan hier alleen maar mee akkoord gaan, maar zoals Vteclover zegt ook wel, als je wat vermogen bijhebt zit je er zo over.. Ik zie veel palen staan die nog niet af zijn maar vanaf volgend jaar in werking treden volgens bewoners vd regio, wel om mezelf ellende te sparen maak ik er nu al een gewoonte van om te rijden, allemaal zones 30,buiten de scholen
Hier ook. Ik rijd zoveel mogelijk om waar trajectcontrole is en ben dikwijls toch sneller (of op z'n minst even snel) op m'n bestemming dan wanneer ik de banen met trajectcontrole volg (maar dan wel incl. rijplezier). Trajectcontrole volledig vermijden is onmogelijk geworden hier, maar zo kan ik het kwaad toch nog beperken. Autorijden is/was voor mij een ontspanning en om dat zo te houden probeer ik die camera's zoveel mogelijk te mijden. Ik hoef echt niet overdreven snel te rijden, maar de snelheidslimieten zijn op veel plaatsen zo waanzinnig laag dat zelfs mijn bomma snelheidsboetes rijdt. Bvb een snelheidslimiet van 50 op een 1x1 weg met gescheiden fietspad tussen de velden of een snelheidslimiet van 70 op een 2x2 weg met middenberm, wie verzint zoiets? En dan zwijgen we nog over de wildgroei van zones 30. En omdat uiteraard praktisch niemand zich aan die belachelijk lage limieten houdt, gaan we er dan maar trajectcontrole installeren. Katsjing!

Ben echt blij dat België zo klein is en dat het in onze buurlanden nog niet zo erg gesteld is. En af en toe ga ik eens op reis naar de States om o.a. nog eens te ervaren hoe het echte vrije autorijden aanvoelt.
 
Hier ook. Ik rijd zoveel mogelijk om waar trajectcontrole is en ben dikwijls toch sneller (of op z'n minst even snel) op m'n bestemming dan wanneer ik de banen met trajectcontrole volg (maar dan wel incl. rijplezier). Trajectcontrole volledig vermijden is onmogelijk geworden hier, maar zo kan ik het kwaad toch nog beperken. Autorijden is/was voor mij een ontspanning en om dat zo te houden probeer ik die camera's zoveel mogelijk te mijden. Ik hoef echt niet overdreven snel te rijden, maar de snelheidslimieten zijn op veel plaatsen zo waanzinnig laag dat zelfs mijn bomma snelheidsboetes rijdt. Bvb een snelheidslimiet van 50 op een 1x1 weg met gescheiden fietspad tussen de velden of een snelheidslimiet van 70 op een 2x2 weg met middenberm, wie verzint zoiets? En dan zwijgen we nog over de wildgroei van zones 30. En omdat uiteraard praktisch niemand zich aan die belachelijk lage limieten houdt, gaan we er dan maar trajectcontrole installeren. Katsjing!

Ben echt blij dat België zo klein is en dat het in onze buurlanden nog niet zo erg gesteld is. En af en toe ga ik eens op reis naar de States om o.a. nog eens te ervaren hoe het echte vrije autorijden aanvoelt.
Kan wel deels in uw post inkomen, maar aan dat "vrij rijden" in Amerika volg ik toch niet echt.
Ze hebben mij daar is ene keer opzij gezet voor te snel rijden, op een baan half in de woestijn, en dat was mijnen besten dag niet zulle...
En dan hebben ze daar nog verschillende staten waar uw verzekering gelijk 20% omhoog kan gaan gewoonweg omdat ge een snelheidsboete hebt gekregen.
Ik heb daar eigenlijk altijd wat moeten lachen met hun "land of the free" waar ze dan naar onze normen waanzinnig strenge wetten hebben voor sommige zaken...
Soit, ander land andere gewoontes!
 
Kan wel deels in uw post inkomen, maar aan dat "vrij rijden" in Amerika volg ik toch niet echt.
Ze hebben mij daar is ene keer opzij gezet voor te snel rijden, op een baan half in de woestijn, en dat was mijnen besten dag niet zulle...
En dan hebben ze daar nog verschillende staten waar uw verzekering gelijk 20% omhoog kan gaan gewoonweg omdat ge een snelheidsboete hebt gekregen.
Ik heb daar eigenlijk altijd wat moeten lachen met hun "land of the free" waar ze dan naar onze normen waanzinnig strenge wetten hebben voor sommige zaken...
Soit, ander land andere gewoontes!
Echt hé.
In '99 van LA naar Las Vegas gereden.
We zijn daar toen achtervolgd door een cruiser die zich blijkbaar had opgesteld achter een reclamebord langst de weg.
En dat was dus echt zoals in de films met zo'n radarpistool.
Een baan in de woestijn waar geen 3 auto's op een uur passeerden. Waar je zonder problemen 100+ kon rijden.
Ik denk dat die flikken daar gewoon wat dutten tot hun radarpistool wat begint te biepen.:biglaugh:
Absurd gewoon , hebben ons er toen kunnen uitlullen omdat we maar 10mph te snel gingen ofzo , maar toch.
De toeristenkaart uitgespeeld , dat we mph met kmh hadden gewisseld en zodoende mogen doorrijden.

Nadien wist m'n oom te vertellen dat ze daar ook je snelheid controleren met (vliegende) vliegtuigjes.
Ook dat hele valetsysteem vond ik maar vreemd.
Je zou daar een of andere gozer 10 of 20$ moeten betalen om je wagen 50m verder te plaatsen.
Parkeer zelf en ga dat stuk te voet. Duh.
 
Kan wel deels in uw post inkomen, maar aan dat "vrij rijden" in Amerika volg ik toch niet echt.
Ze hebben mij daar is ene keer opzij gezet voor te snel rijden, op een baan half in de woestijn, en dat was mijnen besten dag niet zulle...
En dan hebben ze daar nog verschillende staten waar uw verzekering gelijk 20% omhoog kan gaan gewoonweg omdat ge een snelheidsboete hebt gekregen.
Ik heb daar eigenlijk altijd wat moeten lachen met hun "land of the free" waar ze dan naar onze normen waanzinnig strenge wetten hebben voor sommige zaken...
Soit, ander land andere gewoontes!
Vreemd, dan heb je echt wel veel pech gehad. Ik kom regelmatig in de States en 20 mph te snel is buiten de stad over het algemeen geen probleem, wat +30 km/h te snel is. Soms zet een agent zijn lichtbalk op het dak even op wanneer er voor de rest geen verkeer is om aan te geven dat je wat moet vertragen, soms doen ze dat zelfs niet en negeren ze je gewoon. Dat maak ik elke reis wel één of meerdere keren mee. Één maal zijn we aan de kant gezet, omdat onze navigatie een verkeerde snelheid aangaf en we dus echt veel te snel reden. We hebben toen de uitleg gedaan aan de agent en mochten gaan zonder meer.

Flitspalen kennen ze in de meeste staten niet, al moet ik toegeven dat ze in sommige staten wel beginnen te verschijnen (in kleine aantallen en vooral aan lichten). Mobiele flitsers hetzelfde.

Meestal zijn het gewoon agenten die met een radar- of lasergun aan de kant van de weg staan of die de radar in hun wagen aanzetten terwijl ze rondrijden. Met vliegtuigen controleren ze je snelheid soms ook, maar de kans dat je die tegenkomt is miniem en je hebt apps die je daarvoor waarschuwen (ze weten de code/naam van die vliegtuigjes en wanneer die in de lucht hangen). Je moet dan ook altijd door een agent op de weg tegengehouden worden om ter plaatse evt. een boete te krijgen, dus het is niet zo dat je dan per post een boete toegestuurd krijgt.

Verzekering gaat enkel omhoog bij een moving violation en als de agent je al een boete geeft en je wat vriendelijk bent, zal die je soms een non-moving violation geven zodat je verzekering niet omhoog gaat. Geldt trouwens ook niet voor rental cars als je niet je persoonlijke verzekering gebruikt en dus al zeker niet voor toeristen. Je kan alleszins altijd wat onderhandelen en ze zijn bijlange zo streng niet als hier.

Als je je op de Duitse Autobahn waant en 120 mph gaat rijden en dan gepakt wordt, spreken we natuurlijk over een ander verhaal. Ik huur daar meestal een muscle car en geef dus soms ook wel eens plankgas, maar dat is dan enkel in the middle of nowhere waar geen stad of dorpje in de buurt is op een uur rijden. Daar ben je geen gevaar en loop je ook zo goed als geen risico om gepakt te worden.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook Zone30 slachtoffer, buiten schoolomgeving. Gewoon tussen het groen. Dacht dat dat reeds buiten zone 30 lag. Niet dus. €185 boete aan mijne rekker. Mijn eerste boete sinds de zomer van 2019...
 
Hier ook Zone30 slachtoffer, buiten schoolomgeving. Gewoon tussen het groen. Dacht dat dat reeds buiten zone 30 lag. Niet dus. €185 boete aan mijne rekker. Mijn eerste boete sinds de zomer van 2019...
185? Hoeveel zat je er dan over?
is dit ook 60 euro de eerste 10 kmph of ligt dit bij 30 anders?
 
Juij, ik mag me hier ook nog eens melden.

Er is blijkbaar op de E17 Destelbergen een nieuwe trajectcontrole beginnen werken? (Van een 5km). (Km 54.3 tot 59.5)

Daar gepakt aan 129km/h, gecorrigeerd naar 121km/h.

Ik wist van de trajectcontrole van Destelbergen tot Lokeren, waar ik geen rekening mee moet houden aangezien ik er in Beervelde af ga.

Maar er is er nu ook ene vanaf de brug tot het punt waar die andere start?


Edit: net eens op Google Maps naar de afstandspunten gekeken. En idd, die nieuwe trajectcontrole loopt van het einde van de brug waar de trajectcontrole van 90km/h eindigt tot voorbij Destelbergen waar de trajectcontrole tot Lokeren begint.


Sjans dak het nu weet nadat ik 1x in Gent moest zijn. Want vanaf binnen 2 weken zit ik daar terug elke dag. Het zou zuur zijn van daar ineens 14 boetes tegelijk van te krijgen. (Overtreding de 16e begaan en vandaag pas de boete gekregen)
 
Laatst bewerkt:
Juij, ik mag me hier ook nog eens melden.

Er is blijkbaar op de E17 Destelbergen een nieuwe trajectcontrole beginnen werken? (Van een 5km). (Km 54.3 tot 59.5)

Daar gepakt aan 129km/h, gecorrigeerd naar 121km/h.

Ik wist van de trajectcontrole van Destelbergen tot Lokeren, waar ik geen rekening mee moet houden aangezien ik er in Beervelde af ga.

Maar er is er nu ook ene vanaf de brug tot het punt waar die andere start?


Edit: net eens op Google Maps naar de afstandspunten gekeken. En idd, die nieuwe trajectcontrole loopt van het einde van de brug waar de trajectcontrole van 90km/h eindigt tot voorbij Destelbergen waar de trajectcontrole tot Lokeren begint.


Sjans dak het nu weet nadat ik 1x in Gent moest zijn. Want vanaf binnen 2 weken zit ik daar terug elke dag. Het zou zuur zijn van daar ineens 14 boetes tegelijk van te krijgen. (Overtreding de 16e begaan en vandaag pas de boete gekregen)
Nu dat ze geen traject controle borden meer zetten (en zelfs de bestaande wegnemen), is een waze, coyote of flitsmeister wel de moeite...
In mijne wagen zit het zelfs in de ingebouwde navigatie app al op, trajectcontrole waarschuwing...
 
Nu dat ze geen traject controle borden meer zetten (en zelfs de bestaande wegnemen), is een waze, coyote of flitsmeister wel de moeite...
In mijne wagen zit het zelfs in de ingebouwde navigatie app al op, trajectcontrole waarschuwing...
Op de snelweg zetten ze volgens mij nog wel altijd borden? Maar Waze staat bij mij ook altijd op idd. Heb wel al gemerkt dat het belangrijk is om een route in te stellen, anders krijg je niet voor elke trajectcontrole een waarschuwing. Coyote kent dan weer niet elke trajectcontrole (zelfs oudere).
 
Laatst bewerkt:
Juij, ik mag me hier ook nog eens melden.

Er is blijkbaar op de E17 Destelbergen een nieuwe trajectcontrole beginnen werken? (Van een 5km). (Km 54.3 tot 59.5)

Daar gepakt aan 129km/h, gecorrigeerd naar 121km/h.

Ik wist van de trajectcontrole van Destelbergen tot Lokeren, waar ik geen rekening mee moet houden aangezien ik er in Beervelde af ga.

Maar er is er nu ook ene vanaf de brug tot het punt waar die andere start?


Edit: net eens op Google Maps naar de afstandspunten gekeken. En idd, die nieuwe trajectcontrole loopt van het einde van de brug waar de trajectcontrole van 90km/h eindigt tot voorbij Destelbergen waar de trajectcontrole tot Lokeren begint.


Sjans dak het nu weet nadat ik 1x in Gent moest zijn. Want vanaf binnen 2 weken zit ik daar terug elke dag. Het zou zuur zijn van daar ineens 14 boetes tegelijk van te krijgen. (Overtreding de 16e begaan en vandaag pas de boete gekregen)
Komt ervan van niet met de trein te pendelen ge krijgt toch vrijkaart. 🤣 ( grapje eh ik gebruik die kaart ook nooit. Gaat ni met men uren)
 
Komt ervan van niet met de trein te pendelen ge krijgt toch vrijkaart. 🤣 ( grapje eh ik gebruik die kaart ook nooit. Gaat ni met men uren)
Haha... Het erge is dat ik in FGSP moest zijn voor m'n griepprik, dus eigenlijk perfect met de trein kon geweest zijn.

Momenteel geraak ik met de vroege niet op m'n werk (FDD) met de trein. De andere shifts wel, maar als je kan kiezen tussen 35 minuten met de auto of 10 minuten fietsen, 1,5u trein en 5 minuten stappen. Dan is de keuze snel gemaakt.

Vanaf volgende week is het 20 minuten met de auto of 10 fietsen, 20 trein, 10 wandelen.
 
Geen flitsboete meer gehad hier, maar 'k vind het toch ook allemaal triest geworden de laatste tijd.
Woon zelf in een gewoon simpel landelijk dorp...

1) Sinds vorig jaar plots verplicht parkeerschijf te leggen als je in't dorp parkeert. Was volgens de gemeente absoluut noodzakelijk zodat er sneller plaats vrijkomt voor de handelaars. We hebben 1 bakker waar geen kat komt en een apotheek. That's it... Echt het bruisende boeregat leven....

2) Intussen zijn de "hoofdstraten" in't dorp voorzien van traject controles. Overal 30 rondtuffen vanaf nu. En ok, helemaal akkoord tijdens start en einde van de lagere school. Maar who cares als ik 50 rij om half 6 's morgens.

3) Als je de trajectcontrole door bent zit je nog steeds in de bebouwde kom. Want oh ja, tegenwoordig strekt de bebouwde kom zich uit tot 4km na je dorp zodat je meteen over kan gaan in de bebouwde kom van't dorp ernaast (om nadien ook de zone 30 traject controles weer tegen te komen).

4) Volgend jaar maken ze in mijn boerengat dorp ook nog eens 20 fietsstraten. Opnieuw, niks tegen fietsers. Maar zelfs als fietser is dat gewoon strontvervelend. Heel de tijd een auto die in je gat zit te porren, want hij mag niet voorbij.

Ben zeker niet tegen verkeersveiligheid he, zware hardrijders moeten zeker gestraft worden. Maar dit begint hier gewoon op een geldmachine te lijken. Je bent meer naar je km teller aan't kijken dan naar de voetgangers.
 
Haha... Het erge is dat ik in FGSP moest zijn voor m'n griepprik, dus eigenlijk perfect met de trein kon geweest zijn.

Momenteel geraak ik met de vroege niet op m'n werk (FDD) met de trein. De andere shifts wel, maar als je kan kiezen tussen 35 minuten met de auto of 10 minuten fietsen, 1,5u trein en 5 minuten stappen. Dan is de keuze snel gemaakt.

Vanaf volgende week is het 20 minuten met de auto of 10 fietsen, 20 trein, 10 wandelen.
Hier elke dag om 3-4u in FLV zijn. We zouden beter gewoon de eerste trein pakken inplaats van te staken dan geraken we er ook niet. Tot we km vergoeding krijgen.
 
@apzoeir in onze gemeente: ivm de trajectcontroles

Bilzen scoort goed in de Monitor Letselongevallen van de federale politie: onze zone heeft het minste letselongevallen per 10.000 inwoners. Toch kan het nog beter.
Het uitgangspunt is het creëren van een veilige stad met aandacht voor aangename woon- en leefbuurten en comfortabele verbindingen voor trage weggebruikers

Dus wat denk je? Die trajectcontroles is voor de veiligheid en zodat er minder ongevallen gebeuren, toch?

Nu verschijnt er een artikel:
Drie maanden na de activering van de eerste trajectcontrole in Bilzen, zijn in totaal 4.833 bestuurders beboet

Ik dacht iets te lezen over verhoogde veiligheid? Statistieken over minder ongevallen?
Who cares! Money money money
 
Boete nummer 3 van mijn avontuur is binnen, 140 euro opnieuw.

Zou dat mooi chronologisch lopen? Want deze is van mijn voorlaatste rit! Dus dat zou willen zeggen dat ik de 3 dagen er voor blanco dagen heb gehad en nog maar potentieel 1 dag er na heb.
 
Boete nummer 3 van mijn avontuur is binnen, 140 euro opnieuw.

Zou dat mooi chronologisch lopen? Want deze is van mijn voorlaatste rit! Dus dat zou willen zeggen dat ik de 3 dagen er voor blanco dagen heb gehad en nog maar potentieel 1 dag er na heb.
Ik hoop mee met jou!
Zelf nog steeds in afwachting van uitnodiging voor de politierechtbank.
 
Terug
Bovenaan