De grote (flits)boetes thread

1 maand. Dat had ik als tip gekregen en bij mij is het tot op een paar dagen na zo uitgekomen. Mijn tweede flitsboete ooit, zo elke vier jaar een boete valt nog wel mee zeker :unsure: . Maar zo onnozel geld, hè... ik ben echt te gierig om snel te rijden.
 
Wat is tegenwoordig zowat de verwerkingstijd van flitsboetes?
Op 18 september geflitst geweest (heb de flits gezien) op de verkeerswisselaar in Kortrijk thv werken waar het 50 was.
Ik was wel aan het vertragen maar reed net onder de 60 op waze dus rond de 56.
Ik begin na een maandje nu toch te hopen dat de gecorrigeerde snelheid net ok was.
Ook gehad, op zondag namiddag, prutsers.
14 dagen later mail van ebox.
 
Heeft er iemand ervaring met flitsboetes uit Italie? Hoelang duren die om tot hier te komen?
In september een roadtrip gemaakt van 4.000km. Zou me verbazen mocht er niets in de bus vallen.

Had beter eerst de prijzen van de boetes opgezocht. vree prijzig tov belgie :unsure:
 
Heeft er iemand ervaring met flitsboetes uit Italie? Hoelang duren die om tot hier te komen?
In september een roadtrip gemaakt van 4.000km. Zou me verbazen mocht er niets in de bus vallen.

Had beter eerst de prijzen van de boetes opgezocht. vree prijzig tov belgie :unsure:
Geen idee, eind april ook geweest en dacht een ZTL binnen gereden te hebben dus toen bij terugkeer ook wat zitten opzoeken en kan soms blijkbaar wel lang duren. Als het september was zou ik toch nog even geduld hebben als het in België al een maand kan duren.
 
Geen idee, eind april ook geweest en dacht een ZTL binnen gereden te hebben dus toen bij terugkeer ook wat zitten opzoeken en kan soms blijkbaar wel lang duren. Als het september was zou ik toch nog even geduld hebben als het in België al een maand kan duren.
Die ZTL zones zijn iets vies. In Rome zijn we zo een bordje gepasseerd, maar er was geen weg meer terug. Na lang opzoeken wel gezien dat het specifiek telde voor camions.

In ieder geval zie je mij niet snel terug in Rome met de auto. Wat een gekken verkeer :laugh: Er is een reden dat elke wagen daar vol butsen staat
 
Afgelopen weekend kreeg ik op zaterdag een parkeerboete wegens "tijd verstreken".
Ik ging er parkeren om 14u13 en ging om 14u30 ongeveer terug weg.
Dit was een "shop & go" plaats waar je normaal 30 minuten gratis kan parkeren.
Voor amper 20 minuten parkeren zou je dus niets moeten betalen.

Als ik meer details vraag van die boete heeft "hun sensor" geregistreerd dat ik er om 13:49 zou geparkeerd hebben en dan om 14u40 pas terug weg, wat inderdaad "te lang" zou geweest zijn.
Maar ik heb er echt pas om 13u13 geparkeerd, want ik nam toen trouwens ook een parkeerticket, wat trouwens zelfs niet nodig was.

Als ik er naar bel zeggen ze dat hun sensoren juist zijn en dat ik toch om 13:49 zou geparkeerd hebben.
Dit is echt niet zo... Ik was er pas na 14u Wat kan ik nog doen?
Alvast opnieuw gereageerd met een screenshot van m'n locatiegeschiedenis in Google, al bewijst dit ook niet genoeg zeker?
 
Alvast opnieuw gereageerd met een screenshot van m'n locatiegeschiedenis in Google, al bewijst dit ook niet genoeg zeker?
Waar jij was bewijst niet waar je auto was. Trackinggegevens van je wagen zelf of een camerabeelden die aantonen wanneer je hebt geparkeerd, dat zou helpen, maar dan nog is zo'n parkeerbedrijf in staat om voet bij stuk te houden. Of je zal moeten kunnen aantonen dat hun sensoren wel degelijk kunnen falen.
 
Waar jij was bewijst niet waar je auto was. Trackinggegevens van je wagen zelf of een camerabeelden die aantonen wanneer je hebt geparkeerd, dat zou helpen, maar dan nog is zo'n parkeerbedrijf in staat om voet bij stuk te houden. Of je zal moeten kunnen aantonen dat hun sensoren wel degelijk kunnen falen.
Sterk. Dus als ik thuis ziek in bed lig en mijn wagen staat voor de deur, maar ik krijg plots een boete binnen van zo'n parkeerbedrijf dat beweert dat mijn wagen geparkeerd stond ergens in Amsterdam, dan gaan ze dit altijd winnen voor de rechtbank 'gewoon omdat zij beweren dat mijn auto daar was?'

Ze moeten toch ook gewoon kunnen aantonen dat je auto daar was?

Waar jij was bewijst niet waar je auto was.
Maar soms wel. Leasewagen, alleenstaande, alleen gezin mag er mee rijden, en de sensor was 200km ver weg van bij jou thuis --> Indirect bewijs is heel sterk dat je wagen daar niet was (tenzij gestolen of illegaal uitgeleend)
 
Ter info, men heeft de fout erkend (om 14u was ik trouwens met de wagen ergens anders, verschillende mensen kunnen het beamen).
Alsook staat de stad vol camera's, die zouden het ook nog eens extra kunnen bewijzen.
Maar men heeft dus erkend dat er inderdaad een bug in zat.

Voor diegene die dit lezen, dit is geen vrijgeleide en ik wil niets aanmoedigen ;-). Alleen als je echt heel zeker bent dat je niet in fout was en je kan het min of meer bewijzen, alleen dan zou ik het betwisten.
 
voor de eerste keer met de moto geflitst sinds ik die heb( 1 j) 91 gecorrigeerd in zone 70. Het heeft lang nog lang geduurd want rij altijd wel stevig door, vooral in de ardennen.
 
Iemand ervaring met opvragen van foto's van de flitsboete?

Heb net 2 PV's gekregen, 4 dagen uit elkaar, van de trajectcontrole Zaventem-Bertem op de E40. Op werkdagen rond 18u s'avonds geflitst.
Ik rij daar altijd op cruise control 125 en data zijn ook gewoon stukken waar altijd file is of op zijn minst verkeerd dat u niet toelaat veel sneller dan 120 te gaan. Ik kan dat dus heel moeilijk geloven.
Maar ik heb geen bewijs dus ik weet niet of ik dan onmiddellijk moet betwisten? Kan je langs betwisten de foto's opvragen en als het dan toch ok blijkt gewoon betalen of heb je dan in 1 keer een veel duurdere boete aan je been omdat je de foto's wou bekijken?
 
Iemand ervaring met opvragen van foto's van de flitsboete?

Heb net 2 PV's gekregen, 4 dagen uit elkaar, van de trajectcontrole Zaventem-Bertem op de E40. Op werkdagen rond 18u s'avonds geflitst.
Ik rij daar altijd op cruise control 125 en data zijn ook gewoon stukken waar altijd file is of op zijn minst verkeerd dat u niet toelaat veel sneller dan 120 te gaan. Ik kan dat dus heel moeilijk geloven.
Maar ik heb geen bewijs dus ik weet niet of ik dan onmiddellijk moet betwisten? Kan je langs betwisten de foto's opvragen en als het dan toch ok blijkt gewoon betalen of heb je dan in 1 keer een veel duurdere boete aan je been omdat je de foto's wou bekijken?
Ik passeer daar quasi dagelijks en ik zou het toch een hele prestatie vinden als je daar op dat uur boven de limiet kan gaan. :laugh:

Nu ik kan wel één ding zeggen: de marge bij trajectcontroles is kleiner dan bij gewone flitspalen. Ik heb zo eens meerdere PV's gehad van dezelfde trajectcontrole die pas in werking is gegaan en dat waren dus allemaal boetes met 1 a 2 km/h te snel, terwijl ik daar constant aan dezelfde snelheid reed op CC. Er staan/stonden ook flitspalen op die baan, dus daarvoor reed ik nog binnen de limiet maar blijkbaar voor de trajectcontrole niet meer...

Dus zou toch maar opletten mocht je daar effectief een gemiddelde van 125 km/h halen, maar ja zoals gezegd: kan dat idd ook moeilijk geloven op dat uur.
 
Oh god. Potentiële ramp hier zeg.

Snelheidsboete van 158 euro binnen. 124 naar 116 op een stuk trajectcontrole van 90 per uur. Op de A11 waar het normaal 120 is en het stuk bij de brug is 90.


Een probleem is dat ik daar tussen die meting en dat de boete in de bus zat nog wel 4 of 5 keer heen en weer ben gereden zonder dat ik eigenlijk wist dat er daar een actieve trajectcontrole was.

Ik hoop dat ik niet altijd te snel reed, maar ik weet niet eigenlijk echt niet zeg. Fucking hell als er hier zo nog een boete of 6-7 gaat binnen lopen...
 
Oh god. Potentiële ramp hier zeg.

Snelheidsboete van 158 euro binnen. 124 naar 116 op een stuk trajectcontrole van 90 per uur. Op de A11 waar het normaal 120 is en het stuk bij de brug is 90.

Een probleem is dat ik daar tussen die meting en dat de boete in de bus zat nog wel 4 of 5 keer heen en weer ben gereden zonder dat ik eigenlijk wist dat er daar een actieve trajectcontrole was.

Ik hoop dat ik niet altijd te snel reed, maar ik weet niet eigenlijk echt niet zeg. Fucking hell als er hier zo nog een boete of 6-7 gaat binnen lopen...
Mijn eerste reactie was: A11? Zeker een baan tegen zo'n godvergeten gat in West-Vlaanderen of iets dergelijks... Blijkt het gewoon de E34 (in de Wase volksmond "den Expressweg") te zijn. :unsure: Ik denk niet dat ik ooit al iemand geweten heb die "A11" gebruikt.

Maareuh, in al seriousness: over welke brug heb jij het precies? Want dat is wel een traject waar ik toch regelmatig moet zijn als ik naar de Haven van Antwerpen moet en de enige stukken waar ik mij kan bedenken dat je 90 mag is de tunnel aan Zelzate en verder door vanaf Melsele richting de ring op.

Als je overigens voor elke passage daar een boete gaat krijgen heeft Murphy er zich wel stevig mee gemoeid want er rijden daar links zo vaak camions (die denken dat het ok is om tegen 90kph iemand in te halen die 89,7kph rijdt) dat je al bijna moeite moet doen om gemiddelde ver boven de correctiemarge uit te komen. (Ik overdrijf, maar die baan kan mij enorm frustreren)
 
Mijn eerste reactie was: A11? Zeker een baan tegen zo'n godvergeten gat in West-Vlaanderen of iets dergelijks... Blijkt het gewoon de E34 (in de Wase volksmond "den Expressweg") te zijn. :unsure: Ik denk niet dat ik ooit al iemand geweten heb die "A11" gebruikt.

Maareuh, in al seriousness: over welke brug heb jij het precies? Want dat is wel een traject waar ik toch regelmatig moet zijn als ik naar de Haven van Antwerpen moet en de enige stukken waar ik mij kan bedenken dat je 90 mag is de tunnel aan Zelzate en verder door vanaf Melsele richting de ring op.

Als je overigens voor elke passage daar een boete gaat krijgen heeft Murphy er zich wel stevig mee gemoeid want er rijden daar links zo vaak camions (die denken dat het ok is om tegen 90kph iemand in te halen die 89,7kph rijdt) dat je al bijna moeite moet doen om gemiddelde ver boven de correctiemarge uit te komen. (Ik overdrijf, maar die baan kan mij enorm frustreren)
Zo gotvergeten is de nieuwe verbinding tussen Brugge en Knokke nu ook weer niet..
https://www.tijd.be/politiek-econom...erdure-snelweg-met-een-pauzeknop/9926442.html

Is daar inderdaad 120 buiten een stuk voo en na de brug over het Boudewijnkanaal (90), die trajectcontrole werkt daar al enkele maanden en heeft al goed opgebracht als ik het zo hoor :)
 
Zo gotvergeten is de nieuwe verbinding tussen Brugge en Knokke nu ook weer niet..
https://www.tijd.be/politiek-econom...erdure-snelweg-met-een-pauzeknop/9926442.html

Is daar inderdaad 120 buiten een stuk voo en na de brug over het Boudewijnkanaal (90), die trajectcontrole werkt daar al enkele maanden en heeft al goed opgebracht als ik het zo hoor :)
Ah er is nog een stuk A11, makes sense. Als ik A11 google highlight hij gewoon het stuk E34 tussen Zelzate en Linkeroever :tongue: my bad.
 
Ah er is nog een stuk A11, makes sense. Als ik A11 google highlight hij gewoon het stuk E34 tussen Zelzate en Linkeroever :tongue: my bad.
Officieel loopt die tegenwoordig van Linkeroever tot in Brugge waarbij het stuk tussen Zelzate en Knokke nog moet worden aangepast naar autostrade...
Heel de E-weg benaming die we in België gebruiken is eigenlijk niet zo handig (de E40 loopt bijvoorbeeld niet tot in Oostende).
 
Ter Heidelaan Aarschot, 59 gecorrigeerd 53 en idem bedrag de boete.
Was daar vroeger 90,nu 70 en een stukje ik denk 100 meter zone 50 gemaakt voor geen enkele andere reden mensen op de bon te zwieren, das bijna ne ring daar met een fietspad volledig door beton afgesloten vd steenweg. Wees gewaarschuwd... Zo smerig, als ge daar 50 rijdt plakt iedereen op uwe bumper v zen oren te maken, zal wel opbrengen daar.
 
Terug
Bovenaan