De grote (flits)boetes thread

Er zijn deze week geen verdere boetes meer binnengekomen.
Dan hoop ik toch dat ze daar chronologisch strak op schema zitten en dat het gewoon gedaan is.

Maandag of dinsdag had ik de boete binnen van mijn voorlaatste rit, de laatste was de dag er na...


Ik ben tevreden dan als het er maar 3 zijn geweest voor een totaal van 420 euro die verdampt
 
Ter Heidelaan Aarschot, 59 gecorrigeerd 53 en idem bedrag de boete.
Was daar vroeger 90,nu 70 en een stukje ik denk 100 meter zone 50 gemaakt voor geen enkele andere reden mensen op de bon te zwieren, das bijna ne ring daar met een fietspad volledig door beton afgesloten vd steenweg. Wees gewaarschuwd... Zo smerig, als ge daar 50 rijdt plakt iedereen op uwe bumper v zen oren te maken, zal wel opbrengen daar.
Ja ik ken dat stukje. Op dat stuk kan je gerust 120 rijden zonder enige gevaar voor fietsers en voetgangers (tenzij er iemand zonder kijken oversteekt, maar dat is overal zelfmoord). Maar ik rijd daar 54km/u op de teller want ik weet het: Daar flitsen ze echt "en masse".

Alles voor de verkeersveiligheid zeker? :unsure:
 
Ja ik ken dat stukje. Op dat stuk kan je gerust 120 rijden zonder enige gevaar voor fietsers en voetgangers (tenzij er iemand zonder kijken oversteekt, maar dat is overal zelfmoord). Maar ik rijd daar 54km/u op de teller want ik weet het: Daar flitsen ze echt "en masse".

Alles voor de verkeersveiligheid zeker? :unsure:
Aarschot overt algemeen is een plaats om weg te blijven, echt een peststad... Snachts staan ze daar ook constant in zones 30 foto's te nemen of zoals ik al eerder heb meegemaakt u blijven volgen met een anonieme wagen tot je een overtreding begaat.. Bij mij was het toen omdat ik claxoneerde op vrienden, wel lang geleden maar zo zie je maar... Ze hebben daar niks anders te doen, loopt daar nochthans krapuul genoeg rond.
Kheb daar zeer lang geleden, en ik ben niet aant liegen... Vd Mil destijds een bekende flik daar nu ondertussen allang met pensioen en hopelijk dood, een bekeuring gehad omdat ik met mene fiets op een stopstreep stond, en dus de voorrang negeerde... Zeer slechte herinneringen aan die rotstad, en nu Gwendolyn daar burgemeester is... Ist alleen maar erger geworden, hun parkeerwacht destijds was nog zoiets... Nu geen enkele reden daar nog te zijn want het goede v die stad hebben ze eigenhandig om zeep geholpen met hun verkeersplan.
 
In Hurtgenwald (D) 60 gecorrigeerd in zone 50, 30 euries.
En het domme was, ik had de fixed camera gezien op Waze, ik zag dat het zone 70 was op dat moment. Ik was net vertrokken dus nog wa dingen aan het arrangeren of ontwasemen, en tegen ik aan de camera was, was het net zone 50 geworden… Maar ok, ze zijn menselijk daar met de tarieven, dus no prob.
 
Iemand die weet of de trajectcontrole op de E19 van Zemst richting BXL al werkt? Er is nog steeds geen zelfde snelheidslimiet tussen de 2 camera's die ik weet hangen en dan mag deze dus niet actief zijn, maar Waze geeft deze terug aan dus ik vroeg me af of er ondertussen misschien een extra camera geplaatst is vóór het stuk waar de snelheidslimiet van 90 begint? Kwestie dat ik geen @Chickenlal 'ke doe. 😅
 
Iemand die weet of de trajectcontrole op de E19 van Zemst richting BXL al werkt? Er is nog steeds geen zelfde snelheidslimiet tussen de 2 camera's die ik weet hangen en dan mag deze dus niet actief zijn, maar Waze geeft deze terug aan dus ik vroeg me af of er ondertussen misschien een extra camera geplaatst is vóór het stuk waar de snelheidslimiet van 90 begint?
Ik heb nieuwe camera's gezien onder dezelfde brug waar de borden van 90 hangen. Waze is vrij betrouwbaar in het aangeven van actieve trajectcontroles, dus ga er maar van uit dat het klopt.
 
Eergisteren stond ik aan de lichten, ik moest rechtdoor. En het werd groen om af te slaan.
In mijn verstrooidheid ben ik ook vertrokken omdat ik dacht dat het groen was voor mij.
En er stond daar nu wel een flitspaal...
Ik heb in het verleden wel al vaker gehoord/gelezen dat deze flitspaal niet onder de 30km/u zou flitsen omwille van prioritaire voertuigen of vrachtwagens die geblokkeerd zitten op het kruispunt en daardoor met hun achterkant nog niet volledig over de stopstreep zijn.

Zou ik nu geflitst zijn?
 
Eergisteren stond ik aan de lichten, ik moest rechtdoor. En het werd groen om af te slaan.
In mijn verstrooidheid ben ik ook vertrokken omdat ik dacht dat het groen was voor mij.
En er stond daar nu wel een flitspaal...
Ik heb in het verleden wel al vaker gehoord/gelezen dat deze flitspaal niet onder de 30km/u zou flitsen omwille van prioritaire voertuigen of vrachtwagens die geblokkeerd zitten op het kruispunt en daardoor met hun achterkant nog niet volledig over de stopstreep zijn.

Zou ik nu geflitst zijn?
Is het een oude lussenpaal? Dan sowieso niet.
Hoe ze die nieuwe radarpalen aan de lichten ingeregeld hebben weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat die nog steeds hetzelfde werken en dus niet afgaan zolang je traag genoeg rijdt. En sowieso is er gemiddeld gezien maar 1 camera per kruispunt met 4 flitspalen, dus als je toch sneller reed dan 30 is de kans nog steeds 1/4.
 
Eerste boete met bedrijfswagen, 121 km/u op de E314 en dus 1 km/u te hard. 62 EUR armer, achja elke brave burger komt dit wel eens tegen zeker 😅
 
Een maat heeft een boete gereden met zijn auto die op de zaak staat en heeft die mooi betaald.
Daarna heeft hij een boete gekregen van 500+ euro omdat hij niet geantwoord heeft op zijn eerste boete met wie de chauffeur was...

Blijkbaar moet dat nu voor auto's die op een zaak staan dat je moet antwoorden met wie de bestuurder is.

Dat staat zo ergens op de derde pagina van die boete dat je dat moet doen.

Wat een apeland leven wij toch in zeg, in plaats van de mensen eens te waarschuwen, nee direct 500 flappers aftikken.
 
Terug
Bovenaan