Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
128 gemeten wordt gecorrigeerd naar 120, dus geen boete.Wat is de maximum veilige "waze-snelheid" binnen een trajectcontrole op de autostrade?
Ik ben een paar maand geleden geflitst geweest aan 129km/h gemeten, gecorrigeerd naar 121km/h. Dus ik zou op basis daarvan vermoeden dat 128km/h op Waze "veilig" is?
Ik klaag niet hoor. Maar wil gewoon zo snel mogelijk thuis zijn na m'n werk zonder boetes te riskeren. En quasi de volledige E17 die ik moet nemen daarvoor is trajectcontrole. Ik rij er op van aan Ghelamco en moet er af in Beervelde.128 gemeten wordt gecorrigeerd naar 120, dus geen boete.
Maar of dat veilig is is een andere vraag, die 6% technische marge, de "correctie", dient net om te vermijden dat je beboet wordt wanneer de meting in je wagen (snelheidsmeter) of de meting door het trajectcontrole systeem of de flitspaal/mobiele flitser er een "beetje" naast zit. Geen enkele meting is altijd 100% correct!
Dus als je exact 128 rijdt op Waze (wat eigenlijk alles is tussen 127.50 en 128,49 voor Waze) dan rij je na correctie ergens tussen 119.86 en 120.78.
Voor de boetes rond men volledig naar beneden af, dus 120.9 is OK, 121 niet.
In bovenstaand scenario (de 128 op Waze) is in het slechtste geval een afwijking bij Waze of bij het meetsysteem van 0.3 km/h reeds voldoende om je een boete te geven.
En aangezien je maar 120 mag kan je niet gaan klagen dat je aan "slechts" 128 een boete hebt gekregen
Ik hou het meestal op 125 GPS snelheid, dan heb je zelf nog wat marge...
Ik rij praktisch altijd op de marge (+6km/h bij <=100km/h of +6% bij >100km/h) (Waze snelheid) in de trajectcontroles en nog nooit een boete ontvangen. Wel zien natuurlijk dat je een vaste voet hebt of een limiter/cruise control gebruikt, want foutenmarge heb je niet meer. En zelfs dan zie ik nog veel wagens mij inhalen op sommige stukken (bvb trajectcontrole bij Wommelgem). Als die trajectcontrole actief is, brengt die mooi op.Ik klaag niet hoor. Maar wil gewoon zo snel mogelijk thuis zijn na m'n werk zonder boetes te riskeren. En quasi de volledige E17 die ik moet nemen daarvoor is trajectcontrole. Ik rij er op van aan Ghelamco en moet er af in Beervelde.
Kga dan miss 126-127 op Waze eens proberen en zien of ik een boete binnen krijg
Die boete die ik gekregen had was voor ik wist dat daar trajectcontrole was op het stuk na de brug van Gentbrugge en voor ze terug begint net voorbij Destelbergen.
Ik klaag niet hoor. Maar wil gewoon zo snel mogelijk thuis zijn na m'n werk zonder boetes te riskeren.
Iemand een idee hoe ik het geluid aan krijg bij een melding van flitspalen op waze?
Ik krijg wel geluid bij alle andere meldingen, behalve bij een flitspaal..
Of is dit bewust gedaan? Hoorde laatst wel eens dat waze flitspalen niet meer zou mogen vermelden in de toekomst dus misschien heeft het daar iets mee te maken?
Staan beide aan maar werkt niet.Bij instellingen:
Stem & Geluid: alle of meldingen
Waarschuwingen & Meldingen: vaste flitspalen of mobiele controles 'toon waarschuwing' aanvinken
In het kort nu: Ik rijd altijd 127km op de teller en ik heb nog nooit een boete gehad op een autostrade.128 gemeten wordt gecorrigeerd naar 120, dus geen boete.
Maar of dat veilig is is een andere vraag, die 6% technische marge, de "correctie", dient net om te vermijden dat je beboet wordt wanneer de meting in je wagen (snelheidsmeter) of de meting door het trajectcontrole systeem of de flitspaal/mobiele flitser er een "beetje" naast zit. Geen enkele meting is altijd 100% correct!
Dus als je exact 128 rijdt op Waze (wat eigenlijk alles is tussen 127.50 en 128,49 voor Waze) dan rij je na correctie ergens tussen 119.86 en 120.78.
Voor de boetes rond men volledig naar beneden af, dus 120.9 is OK, 121 niet.
In bovenstaand scenario (de 128 op Waze) is in het slechtste geval een afwijking bij Waze of bij het meetsysteem van 0.3 km/h reeds voldoende om je een boete te geven.
En aangezien je maar 120 mag kan je niet gaan klagen dat je aan "slechts" 128 een boete hebt gekregen
Ik hou het meestal op 125 GPS snelheid, dan heb je zelf nog wat marge...
Idd, wanneer ik 125 gps rijd, zit mijn teller op 127-128, ook nog nooit boete gehad.In het kort nu: Ik rijd altijd 127km op de teller en ik heb nog nooit een boete gehad op een autostrade.
Reed je te snel? Als je niet te snel rijdt, krijg je geen geluid bij de melding. Zeer frustrerend, want als je nog niet te snel rijdt wanneer Waze de flitspaal zou aankondigen en wel te snel aan de flitspaal omdat je aan het optrekken was, heeft Waze dus niets geholpen.Staan beide aan maar werkt niet.
Oh oke bedankt voor de info!Reed je te snel? Als je niet te snel rijdt, krijg je geen geluid bij de melding. Zeer frustrerend, want als je nog niet te snel rijdt wanneer Waze de flitspaal zou aankondigen en wel te snel aan de flitspaal omdat je aan het optrekken was, heeft Waze dus niets geholpen.
Heb dit al gemeld bij Waze, maar "works as designed" zeggen ze. Is om het aantal audiomeldingen laag te houden. In sommige landen lossen ze dit op door de max toegelaten snelheid bij alle flitspalen zeer laag te zetten, zodat je zogezegd altijd te snel rijdt en dus altijd een audiomelding krijgt.
Je mag daar ongelimiteerd rijden, en je krijgt daar geen boete voor, maar het is en blijft wel op eigen risico.In Duitsland zie ik soms flitspalen staan op stukken weg die onbegrensd zijn, iemand een idee waarvoor dit is?
Het zijn niet die grote blauwe flitspalen (want die zijn voor vrachtwagens).
Ik vertraag zelf meestal voor deze flitspalen omdat ik toch bang ben om geflitst te worden, maar heb ook al Duitsers er gewoon volgas voorbij zien rijden..
Het moet al zo'n 10 jaar geleden zijn dat ik een boete kreeg voor een gecorrigeerde snelheid van 120,32 km/u op de autosnelwegOok rekening houden, het is nog niet zolang dat ze effectief beboeten op de limiet +6%, het heeft altijd bijvoorbeeld 130 (+6%) op autostrades geweest, gewoonweg omdat ze anders de administratie niet rond kregen.
In Duitsland zie ik soms flitspalen staan op stukken weg die onbegrensd zijn, iemand een idee waarvoor dit is?
Het zijn niet die grote blauwe flitspalen (want die zijn voor vrachtwagens).
Ik vertraag zelf meestal voor deze flitspalen omdat ik toch bang ben om geflitst te worden, maar heb ook al Duitsers er gewoon volgas voorbij zien rijden..
Het is de eerste keer dat ik hoor dat er flitspalen op onbeperkte stukken zouden staan. Zou ook niet logisch zijn. Toevallig een foto van wat je gezien hebt? Ik vermoed dat dat gewoon voor de Maut (tol) van vrachtwagens is (zo'n blauwe paal of een portaal met camera's boven de weg). Ik rijd toch regelmatig in Duitsland en heb nog nooit een flitspaal gezien op een onbeperkte snelweg. Afremmen zou ik er al zeker niet voor doen.Je mag daar ongelimiteerd rijden, en je krijgt daar geen boete voor, maar het is en blijft wel op eigen risico.
Vanaf je sneller rijdt dan 130 km/u kan je mogelijks (deels) aansprakelijk worden gesteld bij een ongeval.
Dus stel je veroorzaakt een zwaar ongeval omdat je op een moment dat het heel druk is onverantwoord, 250km/u rijdt.
Dan kan de snelheid die zo'n flitspaal heeft opgemeten van jou (die 250km/u worst case), tegen jou gebruikt worden.
Nee het waren niet van die blauwe palen.Het is de eerste keer dat ik hoor dat er flitspalen op onbeperkte stukken zouden staan. Zou ook niet logisch zijn. Toevallig een foto van wat je gezien hebt? Ik vermoed dat dat gewoon voor de Maut (tol) van vrachtwagens is (zo'n blauwe paal of een portaal met camera's boven de weg). Ik rijd toch regelmatig in Duitsland en heb nog nooit een flitspaal gezien op een onbeperkte snelweg. Afremmen zou ik er al zeker niet voor doen.
Nu ja het maakt weinig uit he. Ze flitsen sowieso niet om u te beboeten, zolang er geen ongeluk gebeurt.Nee het waren niet van die blauwe palen.
Is ergens tussen Maagdenburg en Hannover, weet niet meer exact waar.
Zijn 2 flitspalen langs mekaar die langs voor flitsen.