De grote (flits)boetes thread

82 km/h, gecorrigeerd naar 76.
Dat is dan €120 en 6 cent aub.

Mobiele flitser aan Terlaemen tussen de vijvers. Op weg naar het werk. Hoe is dat geen pestgedrag.

Voor de verkeersveiligheid kunnen ze beter een kilometer verderop flitsen in centrum Bolderberg, waar ze vaak als zotten door de bebouwde kom scheuren.
 
82 km/h, gecorrigeerd naar 76.
Dat is dan €120 en 6 cent aub.

Mobiele flitser aan Terlaemen tussen de vijvers. Op weg naar het werk. Hoe is dat geen pestgedrag.

Voor de verkeersveiligheid kunnen ze beter een kilometer verderop flitsen in centrum Bolderberg, waar ze vaak als zotten door de bebouwde kom scheuren.

Is het daar dan tegenwoordig 50 km/h? Dat is toch redelijk rechtdoor daar allemaal.
 
De eerste met deze wagen, op de A12 richting de R1 (oprit Antwerp Expo), mobiele flitser geflitst aan 102km/u, gecorrigeerd naar 95km/u, toegelaten snelheid 90km/u.
62.06 euro
 
Is het daar dan tegenwoordig 50 km/h? Dat is toch redelijk rechtdoor daar allemaal.

Toegelaten snelheid is daar 70 km/u. En inderdaad, gewoon rechtdoor.

De eerste met deze wagen, op de A12 richting de R1 (oprit Antwerp Expo), mobiele flitser geflitst aan 102km/u, gecorrigeerd naar 95km/u, toegelaten snelheid 90km/u.
62.06 euro

Zuur. Anderzijds, 1 km/u meer en 't is 120 euro blijkbaar :sop:
 
Toegelaten snelheid is daar 70 km/u. En inderdaad, gewoon rechtdoor.

Zuur. Anderzijds, 1 km/u meer en 't is 120 euro blijkbaar :sop:

Dacht dat de eerste 10km/h 63 euro was, maar dat is dan nietmeer blijkbaar.
Vind niets dat de boetes ineens zo hoog zijn, zeker dat het geen 2de graads overtreding is ipv 1ste graads?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 2 weken geleden geflitst in centrum Zwijnaarde. Da's een zone 30 maar daar rijdt weinig volk 30. Ik vanaf nu dus ook :p
 
Iemand ervaring met een (zware) overtreding; genre niet-minnelijke schikking, waarvoor niet direct staande gehouden? Wat is zowat een realistische termijn voor uitnodiging politierechtbank? Asking for a friend.
 
Iemand ervaring met een (zware) overtreding; genre niet-minnelijke schikking, waarvoor niet direct staande gehouden? Wat is zowat een realistische termijn voor uitnodiging politierechtbank? Asking for a friend.
Kan gemakkelijk meer dan een half jaar tot een bijna een jaar duren vooraleer je daarvoor een brief ontvangt.

Ik ben als beginnend chauffeur eens onbewust een eenrichtingsstraat ingereden langs de verkeerde kant en ik moest hiervoor voorkomen. Ik heb m'n uitnodiging pas na een dik halfjaar gehad, kan zelfs goed +9 maand zijn geweest en wanneer ik uiteindelijk moest voorkomen waren we nog eens een dik halfjaar verder als ik het mij goed kan herinneren.

Ben toen gepakt geweest in januari 2016 geloof ik en ik moest voorkomen in het najaar van 2017 (oktober denk ik).
 
Artikel gisteren
Snelheidscamera's op Vlaamse snelwegen flitsen vanaf nu áltijd en vanaf 129 km/u
Vroeger werd er pas geflitst bij hogere snelheden of stonden camera's afwisselend aan, omdat politie en parket de boetes niet verwerkt kregen. Maar zij hebben nu extra personeel om alle boetes te innen.

Artikel vandaag
Minder alchohol- en snelheidscontroles door geldgebrek bij de politie
Politiedirecteur Koen Ricour stuurde een brief naar zijn ondergeschikten van de federale wegpolitie: "Ik besef ten volle dat dit verregaande maatregelen zijn, maar we zitten in een zware budgettaire crisis."

Het één sluit het andere niet echt uit (Federaal vs Vlaanderen echter met de nuance dat men dit ook in de rest van het land wil invoeren), maar toch :tongue:
 
Filosofisch vraagje, stel je bent je rijbewijs kwijt en je moet die opnieuw halen.
Maar tegenwoordig hebben mensen steeds minder vaak een handbak.
Als je je herexamen met een automaat doet, zou je dan een nieuw rijbewijs krijgen met de uitzondering van handbak?
 
Geflitst in Duitsland, ergens Just voor een verkeerswisselaar zakte de snelheid plots naar 80 en direct der achter een flitspaal.. 103 waar ik 80 mocht 128 euro astemblieft..
 
Lang geleden maar we sponsoren de kassa nog een keer. 81 gecorrigeerd naar 75 op deze ongetwijfeld zéér gevaarlijke baan :sarcastic:. We gaan niet moeilijk doen want rij daar vaker richting de 100km/u dan vanvoor in de 80. Snap alleen niet goed waar ze dan juist stonden. Was met een redflex nk7.
Normaal vermelden ze de exacte locatie toch op de boete a.d.h.v. een hectometerpaal, huisnummer of kruising? Zo leer ik de vaste plaatsen kennen waar ze flitsen om er geen twee keer aan te hangen op dezelfde plaats.
 
Stel een matrixbord geeft 70km/u aan. Net wanneer je dat bord voorbij rijdt, springt dat bord op 50km/u. Net na dat matrixbord is er een flitspaal en die flitst meteen aan 50km/u want die flitspaal is zo ingesteld dat ie automatisch de snelheid aanpast tov dat matrixbord. Je krijgt netjes een boete thuis, waarop staat dat je daar helaas, maar 50km/u mocht rijden.

De vraag is: Als je tegenslag hebt, kan bovenstaand scenario in praktijk? En indien ja, hoe geraak je onder die boete onder uit?

---

Opmerking: Ik stel die vraag omdat bovenstaande mij vrij regelmatig voorvalt (echter tot op heden wel nog nooit een boete gehad daarvoor). Ik rijd een bord voorbij, daarop staat snelheid x. Ik ben net aan dat bord: Bam de snelheid gaat omlaag net als ik aan dat bord ben. Ik rem meteen af, maar in theorie heb ik dus een fractie van een seconde (veel) te snel gereden. Het is ook gewoon onmogelijk zo snel af te remmen hé.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan