De Gitaarthread

Ik ben al een tijd aan het loeren naar SG's, vooral dan cherry en alst kan nog eens mat ook 😍

Een Gibson zal boven mn budget gaan maar Epiphone heeft ook wel wat kanshebbers (SG standard of SG Standard Aged)

Maar beter eerst nog wa sparen 😝
Ik schrik wel een beetje van de prijzen van Epiphone, die SG's waar jij het over hebt tikken ook al richting de 1000 euro.
Ik heb mijn Gibson SG Standard '61 Reissue Limited Edition uit 2016 nog 1500 betaald, en dat is een exemplaar met de body uit 1 stuk hout, ABR-1 brug en '57 classic humbuckers.
Alleszins goed rondkijken en testen.
 
Ik schrik wel een beetje van de prijzen van Epiphone, die SG's waar jij het over hebt tikken ook al richting de 1000 euro.
Ik heb mijn Gibson SG Standard '61 Reissue Limited Edition uit 2016 nog 1500 betaald, en dat is een exemplaar met de body uit 1 stuk hout, ABR-1 brug en '57 classic humbuckers.
Alleszins goed rondkijken en testen.
Ik wacht wel op eentje 2dehands want volle pot is het beter om door te sparen voor een gibson
 
Ik heb vandaag mijn Taylor 314 aangekregen :shy: 1 deftige elektrische en 1 deftige akoestische, meer GAS heeft den deze niet nodig.
Ik kreeg hier alweer de standaard vrouwen opmerking "ga je met deze dan wel beter spelen..."




Anders niet beter 🤬

Heb nog een Epiphone Extura en dan mijn eerste gitaar van 3j geleden, een goedkope Jackson Dinky JS11.

Die Extura is een andere stijl gitaar, en die Dinky is geen hol waard dus de moeite niet om te gaan verkopen imo
 
Ik schrik wel een beetje van de prijzen van Epiphone, die SG's waar jij het over hebt tikken ook al richting de 1000 euro.
Ik heb mijn Gibson SG Standard '61 Reissue Limited Edition uit 2016 nog 1500 betaald, en dat is een exemplaar met de body uit 1 stuk hout, ABR-1 brug en '57 classic humbuckers.
Alleszins goed rondkijken en testen.
Voor de grap eens gekeken hoeveel mijn Fender RI strat 1957 is gestegen. Verzachtende omstandigheden is wel dat ik die 15 jaar geleden heb gekocht...1421,50 euro. Nu 2111 euro :wtf:
 
En geduld is niet mijn beste eigenschap...

Bij deze de nieuwe eigenaar van onderstaand beestje 😍


Specs: https://www.epiphone.com/nl-NL/Electric-Guitar/EPIE517/Aged-Sixties-Cherry
En hoe bevalt ie?😛 Mooie specs!

Wel opvallend dat een Rosewood toets niet meer te vinden is op de iets goedkopere nieuwe gitaren, maar allen Indische laurier zijn. Valt me op bij Squier en Epiphone. Is er een probleem met beschikbaarheid van Rosewood?

Gibson gaat ook stoppen met de goedkopere minder afgewerkte Tribute reeksen. Die zitten qua prijs te dicht bij de duurdere Epiphone modellen en dat krijgt men dan niet meer uitgelegd...
Een jammere zaak gezien ik zelf enorm fan ben van die serie😍
 
En hoe bevalt ie?😛 Mooie specs!

Wel opvallend dat een Rosewood toets niet meer te vinden is op de iets goedkopere nieuwe gitaren, maar allen Indische laurier zijn. Valt me op bij Squier en Epiphone. Is er een probleem met beschikbaarheid van Rosewood?

Gibson gaat ook stoppen met de goedkopere minder afgewerkte Tribute reeksen. Die zitten qua prijs te dicht bij de duurdere Epiphone modellen en dat krijgt men dan niet meer uitgelegd...
Een jammere zaak gezien ik zelf enorm fan ben van die serie😍
Vroeger had je bij Fender dan bijvoorbeeld de Koreaanse Lite Ash Stratocaster met Seymour Duncan pickups die voor zijn prijs dan feitelijk weer 'te goed' was :laugh: 300 Euro minder dan het Amerikaanse geweld maar een pak interessanter en top afgewerkt:

''The Lite Ash Stratocaster was a Korean made model from the mid-2000s with distinct aesthetic features compared to other Stratocaster models of the decade. These guitars used highly figured, vaguely birdseye maple necks, and pearl dot inlays. The headstocks have only a Fender logo, and the serial numbers are the letter-less Korean style, where the first two digits indicate the year of production.''
 
En hoe bevalt ie?😛 Mooie specs!

Wel opvallend dat een Rosewood toets niet meer te vinden is op de iets goedkopere nieuwe gitaren, maar allen Indische laurier zijn. Valt me op bij Squier en Epiphone. Is er een probleem met beschikbaarheid van Rosewood?

Gibson gaat ook stoppen met de goedkopere minder afgewerkte Tribute reeksen. Die zitten qua prijs te dicht bij de duurdere Epiphone modellen en dat krijgt men dan niet meer uitgelegd...
Een jammere zaak gezien ik zelf enorm fan ben van die serie😍
Speelt wel goe, neck is voor mij ideaal denk ik. Die extura is iets te dik naar mijn skills, hoewel ik grote handen heb is een dunnere nek wel aangenamer
 
Iemand ervaring met transmitters ?

Ik speel enkel thuis maar die kabels liggen nogal vaak in de weg :)

Ik maak al een tijd gerbuik van het volgende systeem:

Werkt perfect en de enkele AA batterij gaat zeer lang mee. Ik heb eerst met USB transmitters gewerkt, maar die stoorde door de vele wifi signalen in de omgeving. Dit geeft geen storing en werkt zeer goed en robust ook :unsure:
 
Merci, zal eens uitproberen.

Ondertussen een les gekocht 'Fingertyle Milestones van Tommy Emmanuel' op Truefire.
Was 10 EUR maar heb de laatste maanden het gevoel dat ik geen vooruitgang meer maakte en geen structuur had dus geloof wel dat het het waard is.
 
heb de laatste maanden het gevoel dat ik geen vooruitgang meer maakte en geen structuur had dus geloof wel dat het het waard is.

Jammer, je moet altijd een nieuwe uitdaging zoeken als je vastzit.

Ik zelf ben begonnen aan Metal Lead Guitar & Metal Rhythm volume 1 van Troy Stetina. Boeken zijn al vrij oud, maar zitten zeer goed in elkaar :)
 
Ik schrik wel een beetje van de prijzen van Epiphone, die SG's waar jij het over hebt tikken ook al richting de 1000 euro.
Ik heb mijn Gibson SG Standard '61 Reissue Limited Edition uit 2016 nog 1500 betaald, en dat is een exemplaar met de body uit 1 stuk hout, ABR-1 brug en '57 classic humbuckers.
Alleszins goed rondkijken en testen.
Het kan nog gekker, de Epiphone LP Greeny/Moore/Hammett gaat richting €1500/1600: b-stock exemplaar op Thomann
En deze is ook vrij duur: Epiphone Joe Bonamassa 1963 SG Custom aan €1522

Dat zijn natuurlijk 'signature' modellen, maar het geeft toch een trend aan. Ik vraag me ook af welke taktiek van Gibson hier precies achterzit.
Met duurdere epiphone modellen laten ze de markt van intro/mid-range instrumenten toch volledig aan Fender en andere kleinere fabrikanten?

Voor de grap eens gekeken hoeveel mijn Fender RI strat 1957 is gestegen. Verzachtende omstandigheden is wel dat ik die 15 jaar geleden heb gekocht...1421,50 euro. Nu 2111 euro :wtf:
Ik kocht in 2012 mijn Fender Am. Std Telecaster voor €1200, tegenwoordig gaat de vergelijkbare American Pro versie voor bijna €2000 : Thomann linkje
Voor sommige versies zit de prijs zelfs al boven de €2000. Bij Fender zelf staat elk model zelfs > €2000, dus je weet al naar welk niveau de prijzen zullen stijgen dit jaar bij de retail winkels.
 
Met duurdere epiphone modellen laten ze de markt van intro/mid-range instrumenten toch volledig aan Fender en andere kleinere fabrikanten?
Ze hebben nog steeds hun goedkope Specials & Standards onder de "modern"-reeks die in die lagere middenmoot-reeks zitten, ze promoten die gewoon niet. Wat ze doen is hetzelfde als Fender doet met Squier: een paar modellen uitbrengen die gebaseerd zijn op de vintage modellen van de jaren '50-'70, met die specificaties, maar dan met wat beknibbelingen om de kosten te drukken en op die manier het hoge middensegment aan te boren. Dan krijg je heel goede gitaren voor een voor de meesten nog behapbare prijs.

Gretsch doet hetzelfde met hun Electromatic (lagere middenmoot) en Streamliner (instapsegment), Guild ook met hun Starfire I en 120-reeks akoestischen,... alleen doen zij dat onder hun merknaam, en niet onder de naam van een B-merk dat ze toentertijd eens overgenomen hebben.
 
Het kan nog gekker, de Epiphone LP Greeny/Moore/Hammett gaat richting €1500/1600: b-stock exemplaar op Thomann
En deze is ook vrij duur: Epiphone Joe Bonamassa 1963 SG Custom aan €1522

Dat zijn natuurlijk 'signature' modellen, maar het geeft toch een trend aan. Ik vraag me ook af welke taktiek van Gibson hier precies achterzit.
Met duurdere epiphone modellen laten ze de markt van intro/mid-range instrumenten toch volledig aan Fender en andere kleinere fabrikanten?

Ik weet het, 1700 euro voor een normaal exemplaar bij Musicstore:

Echt absurde bedragen. Koop een Gibson LP Tribute, steek er Alnico 2 pick-up's in en je hebt waarschijnlijk een beter instrument.
 
Terug
Bovenaan