De Gitaarthread

Ik dacht ook toe te komen met één strat. Nu:

-Washburn X
-Fender Lite Ash Strat
-Fender American Standard Strat
-Fender RI 1957 Strat
-Custom parts-o-strat zwart met EMG pickups en FR
-Custom parts-o-strat naar een 1962 Stratocaster in 3TSB, handgewonden PUs
-Custom parts-o-strat naar een 1962 Stratocaster in OW, texas special PUs
-Fender LE Japan Jaguar HH
-Ergens nog een Fender DG5 die niet meer te vinden is

En nog staar ik me blind als ik een mooie fiesta rode originele 60's Jaguar zie voorbij komen of ja, een Tele... :drool:
 
Ik dacht ook toe te komen met één strat. Nu:

A13usaonutL._CLa%7C2140%2C2000%7C81mx8IzFoBL.png%7C0%2C0%2C2140%2C2000%2B0.0%2C0.0%2C2140.0%2C2000.0_AC_UY1000_.png
 
Tegen jezelf? Of tegen je partner? 😝

Tegen mezelf, mijn vriendin vindt het niet erg dat ik al mijn geld daar aan zou geven

edit: OK, ik ben zelfs maar deels in ontkenning, ik wil als "laatste" gitaar ooit nog een Duesenberg kopen (starplayer TV want er zijn bijna geen andere lefty duesies :( )
 
"Ik heb de klassieke trifecta van elektrische gitaren (strat/tele/LP) in huis, ik heb niks meer nodig. Geen G.A.S. voor mij!!!"
- hmm, maar mischien toch nog een akoestische gitaar?
- en een gitaar met P90 pickups zou toch ook tof zijn? En Gretsch pickups?
- seg, en een coole jazz gitaar mag toch ook?
:biglaugh:

edit: OK, ik ben zelfs maar deels in ontkenning, ik wil als "laatste" gitaar ooit nog een Duesenberg kopen (starplayer TV want er zijn bijna geen andere lefty duesies )
Wat betreft het links/rechtshandige verhaal op gitaren heb ik me altijd afgevraagd waarom we het 'moeilijke werk' op het fretbord niet met onze dominante hand doen. Ik ben rechtshandig, dus ik zou verwachten dat ik beter af ben met een 'linkshandige' gitaar in feite...
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft het links/rechtshandige verhaal op gitaren heb ik me altijd afgevraagd waarom we het 'moeilijke werk' op het fretbord niet met onze dominante hand doen. Ik ben rechtshandig, dus ik zou verwachten dat ik beter af ben met een 'linkshandige' gitaar in feite...

Dat hebben veel mensen zich al afgevraagd denk ik. In het begin klopt dat (denk ik) ook volledig, maar van zodra je slechte hand gewend is aan het (vrij stationaire) fretten en je iets complexere ritmes begint te spelen (of veel fingerpicking), ga je toch blij zijn dat je dominante hand het strummen/picking voor z'n rekening kan nemen.
 
Misschien een domme vraag, maar hoe krijg je een gitaar met de strap eraan deftig in koffer.
Moet precies altijd veel moeite doen omdat er wat onder deftig te plooien of die duwt gans de gitaar naar boven.

SG met lederen strap, maar redelijk soepele strap
 
Ik laat die strap zitten en leg (plooi/drapeer) die er bovenop. Doe ik al 15 jaar zo, nooit problemen mee gehad.
Als je strap locks hebt dan haal je die er vanzelfsprekend af, dat gaat veel vlotter aan en af dan zonder strap locks.
 
Mijn riem ligt er dan ook bovenop, niet eronder. Daarnaast bewaar ik mijn gitaren nooit in de koffer, enkel transport. Blootstelling is dus nooit van lange duur.
 
Ondet de gitaar heb ik meer ruimte dan erboven denk ik. Maar zal eens kijken of ik die deftig opgerold in dat vakje krijg
 
Terug
Bovenaan