De Gitaarthread

Als ik zou zingen bij mijn gitaarspel zou ik met mijne kop eerst het raam uit vliegen denk.

images
 
Very nice. Hier kriebelt het om binnenkort een nieuwe akoestische te kopen, maar ik kijk een beetje op tegen het financiële aspect van de zaak :unsure:
 
Het ziet er naar uit dat Squier de Squier J.Mascis Jazzmaster ook terug in productie neemt, binnen een week of 5 a 10 terug beschikbaar.
Prijs is al wel toegenomen tot 525 euro...
 
M'n eigen getrakteerd voor de aankomende zomershows.

Niks te zot, wel zeer degelijk. Zeer content van!
Heel mooi. Ik ben jaren geleden ook op zoek gegaan naar een P-bas. Heel veel modellen in veel verschillende winkels vast gehad en uiteindelijk naar huis gegaan met een G&L SB-2.


Wat speelt ge er zoal op? Als ge over zomershows spreekt is dat waarschijnlijk uw eigen originele muziek?
 
Hier aan een volgend projectje begonnen: een DS-1 clone (pre-1994). Heel eenvoudig project, ware het niet dat ik een enclosure ga recycleren die ik eigenlijk voorbereid had voor een univibe (maar waar ik geen zin meer in had).

De afmetingen zijn dus totaal niet voorzien op de lay-out van het pcb en bijgevolg ga ik moeten bricoleren om alles erin te krijgen:

 
Wat zijn jullie favoriete gitaarwinkels ?

Zoek vooral winkels waar iets uit te proberen valt, liefst in Oost-Vlaanderen maar bij uitbreiding mag West-Vlaanderen, Vlaams-Brabant of Antwerpen ook wel op het lijstje.

Zelf was ik wel tevreden van Van de Moer in Aalst. Die hebben een degelijk aanbod met vooral veel verschillende merken en soorten gitaren en pakken ook de tijd om je te laten testen.

Minder tevreden van Bax in Antwerpen. Personeel kende minder van gitaar dan ik. Het aanbod was ok maar minder dan verwacht.

Nog suggesties ?
 
De Piens en de Keys in Sint Niklaas... 😅

Niemand ooit in Musicstore Keulen geweest? Toch ook een belevenis.
 
De Piens en de Keys in Sint Niklaas... 😅
Hahaha beide intussen ten grave gedragen ;-)
Piens, waar is de tijd met dat geel tentje buiten. Ooit op schandalige manier ontvangen en "geholpen".
Niemand ooit in Musicstore Keulen geweest? Toch ook een belevenis.
Zeker al meerdere malen, best impressionant de eerste maal, een warenhuis voor muziekinstrumenten :)
Maar.... vooral bij de gitaren afdelingen (zowel low-end als high-end) durven ze je als klant al wel eens in het zak (proberen) te zetten.

Een leuke interessante winkel in Antwerpen is The Guitar Bar https://www.theguitarbar.be/ met vaak een apart assortiment.
Het is wel iets minder "walk in & try" alhoewel dat geen probleem is als je het vraagt.

Nog een zeer leuke is Jacobs Guitars https://www.jacobsguitars.com/ in Zierikzee in Zeeland, NL.
 
Ja, Piens had niet altijd zo een goede naam. Ik herinner me zelfs iets dat je dat niet zonder gevolgen online kon schrijven want dat mr. Piens overal was.
 
Bax Rotterdam had trouwens echt wel veel keuze maar da's niet echt bij de deur en de gitaren mochten daar vrij van de muur gehaald worden.

Musicstore Keulen moet ik zeker eens doen.
 
Terug
Bovenaan