De Gitaarthread

Mag ik bij iemand wat gitaar komen spelen? Heb al een halfjaar geen gitaar meer en dus ook niet gespeeld en ik word er gek van...
 
Bij Thoma Okaze staat een '65 Jazzmaster voor 11.500 euro.


346834816_244830544803864_4240652409240565906_n.jpg
 
Zeer goede staat, maar da’s wel de hoofdprijs vragen voor een CBS-spec instrument (binding en grote kop) in de standaard kleur.

Maar ze klinken wel goed!

 
Laatst bewerkt:
Ik dacht het ook wel dat de prijs stevig was. Ik vind het ook wel opvallend dat alle witte onderdelen niet vergeeld zijn. Is dat normaal?
 
Fender was toen al terug overgeschakeld naar vinyl voor de meeste plastics. Dat plus een "case queen" wil zeggen dat die plastics wit blijven.

Iets geheel anders... Als Epiphone hier een reissue van uitbrengt, dan weet ik al waar de belastingsteruggave naartoe gaat.

 
Haha 11000 euro voor een halve pré CBS Jazzmaster... Jammer genoeg is dat inderdaad de gangbare prijs vandaag. Het lijkt wel alsof er de laatste jaren bij elke vintage Fender er 5 of 10.000 euro is bijgelapt :crazy: Ik herinner me levendig een Fender Jaguar Fiesta Red pré CBS, zo goed als helemaal origineel, die voor 6000 euro te koop stond een 12-tal jaren terug. Die stond zelfs een tijdje te koop. Ik heb me daar scheel op gekeken toen, maar het leek toch wel wat veel om op te hoesten. Nu kan je jezelf wel voor het hoofd slaan natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
De laatste pedaal in mijn alice-in-wonderland reeks gisteren afgewerkt: the white rabbit.
Pedaal is een keepressor kit (compressor/sustainer) gebaseerd op de Keeley Compressor.

Om eerlijk te zijn ben ik niet zo een gigantische fan van compressie an sich, maar de sustain is wel leutig.

Dat gezegd zijnde ben ik wél het meest tevreden van mijn werk tot hiertoe, zowel qua netheid van de binnenkant als van het artwork:


 
De laatste pedaal in mijn alice-in-wonderland reeks gisteren afgewerkt: the white rabbit.
Pedaal is een keepressor kit (compressor/sustainer) gebaseerd op de Keeley Compressor.

Om eerlijk te zijn ben ik niet zo een gigantische fan van compressie an sich, maar de sustain is wel leutig.

Dat gezegd zijnde ben ik wél het meest tevreden van mijn werk tot hiertoe, zowel qua netheid van de binnenkant als van het artwork:


Mooi :thumb:
Mijn compressor gebruik ik soms als ik "Under the bridge" speel, toch nog steeds een van m'n favoriete klassiekers. Anders eigenlijk zelden.

Status hier:
Ik oefen af en toe verder het klassieke "Recuerdos de la Alhambra". Het zal nog wel even duren voor het echt vlot gaat...

Om vlot te wisselen naar de klassieke gitaar houding heb ik de Sagework Umbra aangeschaft. Deze gitaarsteun gebruikt geen zuignappen maar magneten, waarbij je twee magneten aan de binnenkant van je gitaar kleeft. Tot nu toe ben ik er tevreden mee.

sagework-umbra-on-guitar_83956f5a-d647-4caa-8d88-1eae88e5882c_720x.jpg
 
De laatste pedaal in mijn alice-in-wonderland reeks gisteren afgewerkt: the white rabbit.
Pedaal is een keepressor kit (compressor/sustainer) gebaseerd op de Keeley Compressor.

Om eerlijk te zijn ben ik niet zo een gigantische fan van compressie an sich, maar de sustain is wel leutig.

Dat gezegd zijnde ben ik wél het meest tevreden van mijn werk tot hiertoe, zowel qua netheid van de binnenkant als van het artwork:



Zit de footswitch niet te dicht bij die pot daar links? Lijkt mij een beetje moeilijk om in te trappen op het podium in het heetst van de strijd.
 
Het betere teenwerk lost dat wel op :unsure:
Ik vind het eerlijk gezegd altijd moeilijk om een goed compromis te vinden wat betreft de afweging praktisch vs cosmetisch. Zeker op een pedaal met 4 pots. Als ik ze hoger schuif kan ik in de problemen komen met de plaatsing tegenover de in/out jacks (zie ook vorige pedaal helaas). Hier zou het nu geen probleem gegeven hebben omdat de jacks genoeg naar binnen zitten. Als ik ze centraler zet is er geen (of toch niet genoeg) ruimte meer voor artwork.

Vaak zie ik zo een problemen ook pas op het ogenblik dat ik alles in elkaar zet. Op het ogenblik dat ik het afteken op de enclosure ziet dat er meestal wel goed uit. 'T is zo een beetje zoals bij een huis bouwen, je zou het eigenlijk twee keer moeten doen :unsure: :unsure:
 
Ik denk het nog wel cava zou zijn om die switch vanonder in het midden te zetten vlak onder dat konijn. Zou het trouwens ook niet cool zijn om van die LED het oog van het konijn te maken? :)
 
Switch centraal zetten had (achteraf gezien) inderdaad de ideale oplossing geweest.

LED het oog maken was het oorspronkelijke plan, alleen zit ik daar met een LED bezel die het plaatje verstoort (niet goed zichtbaar op de foto door reflectie van het licht op de metalen bezel). Totale buitendiameter van die bezel is 6mm, wat veel te groot is voor de tekening. Het is ook een optie om die bezel achterwege te laten en de LED gewoon naakt er in te steken en rechtstreeks vast te lijmen aan de binnenkant van de enclosure, maar dan zit ik met een gat dat ik zo klein moet uitboren dat ik letterlijk niet de juiste boor grootte heb :/ Is iets te groot voor de klassieke boorstukken die ik heb en te klein voor de trappenboor die ik hiervoor gebruik. Ik word met andere woorden af en toe wat gehandicapt door het gebrek aan het juiste materiaal (en ik heb weinig zin om daar al te veel geld aan uit te geven om dat dan 1 keer te gebruiken).

Volgende project wordt er wel eentje waar ik met een 5mm LED ga werken (dit is 3mm) en ga proberen om de bezel eruit te laten en de LED te incorporeren in het artwork.
 
I c. Het is idd belangrijk om te roeien met de riemen die ge hebt en soms kunde daardoor niet helemaal uw originele visie uitvoeren maar een afgewerkt project is sowieso beter dan een perfect maar niet gerealiseerd project. :) Zeker blijven posten hier.
 
Voor de eerste keer voor publiek gespeeld. Woon nu bij een neef in Geneve en hij en zijn date woude wat live muziek hier thuis. Ze waren toch onder de indruk.

Setlist
Nothing else matters
Society
Be yourself
In my life
Champagne supernova
 
Voor de eerste keer voor publiek gespeeld. Woon nu bij een neef in Geneve en hij en zijn date woude wat live muziek hier thuis. Ze waren toch onder de indruk.

Setlist
Nothing else matters
Society
Be yourself
In my life
Champagne supernova
Nice, erbij gezongen ook ? Zijn wel allemaal herkenbare songs dus dat werkt meestal wel bij een publiek :)


Ben zelf nu Sultans of Swing aan het leren.
Ongeveer 2 jaar geleden had ik dit op dit forum gezet:

De kogel is door de kerk, deze week ga ik terug gitaar leren spelen.
Als tiener enkele maanden op mijn akoestische en elektrische gitaar getokkeld maar door studies en andere hobby's de gitaar helaas op zolder laten wegkwijnen.

Mijn gitaren zijn ondertussen te klein en ga ik op zoek naar een nieuwe akoestische gitaar. Bij John Twin Music in Aalst gaven ze me een richtprijs van 200 EUR voor een degelijke startersgitaar. Lijkt jullie dit een goed idee om in een kleinere zaak een gitaar te kopen of zie ik enkele negatieve punten over het hoofd ?
Ik heb enkel goeie dingen gehoord over John Twin en ik zou eerder een startersgitaar aankopen bij de lokale zelfstandige met veel ervaring dan in een grotere muziekwinkel maar weet niet zeker of de beperkte keuze of prijzen misschien anders liggen ?

Alle raad is welkom.

Beste beslissing van mijn leven en had nooit durven denken dat ik met enkel zelf aan te leren ook maar in de buurt van Sultans of Swing zou komen
 
Terug
Bovenaan