De Gitaarthread

Ik heb geen aandelen in dit bedrijf/atelier, maar ik wil toch een positieve referentie geven : Lieven's gitaarreparatie
Mijn gitaren hadden een onderhoud nodig en ik zocht naar een atelier in de regio ten noorden van Brussel, via goegel vond ik deze website.
Het atelier is gelegen te Mechelen, aan de vaart.

Lieven is een supervriendelijke mens met heel veel know-how, en het onderhoud aan mijn tele en strat zijn prima afgewerkt.
Alles wat ik had aangegeven van problemen werd opgelost en sneller dan hij zelf had aangegeven. Dus aanrader wat mij betreft!
 
Iemand die hele hype/commotie van de voorbije weken rond de Bad Monkey meegekregen?

Zelf al jaren een bezitter en trouwe gebruiker van dat pedaaltje ben ik er wel door geamuseerd moet ik zeggen :)
 
Dan kunt ge der nu wel een aardig centje aan verdienen als ge er afscheid van wilt nemen :')

Neu, ben er altijd zeer content van geweest en nog altijd. Ik trapte hem deze week op repetitie nog in als overdrive voor mijn Silver Jubilee Mini en ik werd instant blij 🙂
 
Ik heb geen aandelen in dit bedrijf/atelier, maar ik wil toch een positieve referentie geven : Lieven's gitaarreparatie
Mijn gitaren hadden een onderhoud nodig en ik zocht naar een atelier in de regio ten noorden van Brussel, via goegel vond ik deze website.
Het atelier is gelegen te Mechelen, aan de vaart.

Lieven is een supervriendelijke mens met heel veel know-how, en het onderhoud aan mijn tele en strat zijn prima afgewerkt.
Alles wat ik had aangegeven van problemen werd opgelost en sneller dan hij zelf had aangegeven. Dus aanrader wat mij betreft!
Kan ik alleen maar beamen, heb al mijn gitaren al bij hem binnengebracht, en is altijd correct verlopen en zijn afstellingen en ombouwen of herstellingen zijn top!
 
Gitaar is op vele plaatsen al uitverkocht aan die mokerprijs (en dat voor een satin finish...), en lijkt weinig gemeen te hebben met de echte '59 van Peter Green...
 
Ik heb vooral compassie met die Greeny zelf. Van Peter Greene naar Gary Moore naar Kirk Hammett. Van een downgrade gesproken....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vooral compassie met die Greeny zelf. Van Peter Greene naar Gary Moore naar Kirk Hammett. Van een downgrade gesproken....
Ik ben zelf ook meer fan van de Green/Moore stijl dan Metallica (of Hammett), maar ik ben ook tevreden dat Hammett dit instrument tenminste actief gebruikt. Ik vind het geen downgrade, meer een nieuw leven in een andere context en Hammett geeft het de aandacht dat het verdient.

Als we kijken naar de stratocasters van Clapton en Gilmour, de akoestische gitaar van Cobain... die verdwenen gewoon in een kluis als één of ander investeringsobject.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBM
Nieuwste pedaal afgewerkt dit weekend, helaas geen onverdeeld succes :(
De zoveelste OD, maar 't is een Klon clone en die zijn verplicht als DIY'er denk ik :unsure:

Normaal hebben die ook twee sets diodes (Si en Ge), maar ik had geen zin om een switch te installeren (lees: niet gezien dat dit de opzet was en dus compleet vergeten uit te boren en te bestellen), dus ik heb enkel de Ge diodes gezet en een jumper op de plek van de switch :unsure: :unsure:

Verder helaas ook een gigantische beginnersfout gemaakt en mijn potentiometer voor de gain veel te dicht uitgeboord bij de out-jack (rechts vanboven op de afbeelding), waardoor ik mijn jack niet aangesloten krijg zonder de pot te porren. Heb er een stuk plastiek moeten tussenplakken om kortsluiting van men signaal te vermijden :/

De stereo pot zelf is denk ik ook niet bepaald van goeie kwaliteit, waardoor ik maar een klein stuk van de range kan gebruiken. :'(

Kvrees dus dat ik deze zelden tot nooit ga gebruiken wanneer ik ook een TS beschikbaar heb.




Nog eentje te gaan (compressor) om de verzameling af te werken
 
Die Tom Delonge efkes opgezocht. Ziet er wel een fijn barebones gitaarke uit. :) 1 pickup, 1 volume en hard tail. Meer moet da ni zijn.

Ik hoop dat we straks de Fender Starcaster Tom Delonge sig mogen verwelkomen. Bij een deftige prijs zal dit toch een instant buy worden voor mij.
 
Terug
Bovenaan