De Gitaarthread

L
Binnenkort is het de 150e verjaardag van Epiphone, dus er gaan wat nieuwe modellen aankomen, uit de "gouden periode". Eentje is er al perongeluk gelekt, de Sheraton, met Tremotone vibrato en de correcte minihumbuckers.

a7o2270pwapa1.jpg



Made in China, dus waarschijnlijk rond de 1000€.

Lekker. Dat wordt weer GAS. Bedankt hoor.
 
Verdorie, ze willen mij hier recht in het bankroet duwen… nu heeft Fender EINDELIJK een accurate 1966 reissue van de jazzmaster gemaakt, met grote CBS-headstock. Mijn ultieme droom gitaar, naar het lichtend voorbeeld van een van de beste Belgische snarengeselaars die er is: Steven Janssens.


5364500300_fen_ins_frt_1_rr.jpg
 
Voor het dubbel van de prijs ongeveer heb je de originele (als ik me niet vergis): 2500 vs 5000. Dan spaar ik liever nog wat verder :)

Heb zelf nog altijd spijt dat ik die 1966 Fender Jaguar in Fiesta Red heb laten gaan. Was rond de 4-5000 euro een tiental jaren geleden. Ondertussen al gestegen in prijs ws. Blijft natuurlijk wel een bom geld. GAS...

De ultieme droomgitaar blijft natuurlijk een Sunburst strat uit 1962, het mag zelfs één zijn in Olympic White. Iemand een paar tienduizend euro te veel? ;)
 
Die tijden zijn toch al even gedaan dat je voor 5k een 66/67JM had. Dit is trouwens een Japans model voor 1050€ (excl. shipping/tax)
 
Ik ga sowieso nog een compressor er in steken (maar daar zit ik al even te wachten op een specifieke chip die maar niet in stock komt).
Welke compressor wil je maken? Toevallig een "Engineer's thumb"? Of iets anders?
De "ET" heb ik vroeger zelf gemaakt, en doet zeker compressie maar er zijn wel wat problemen mee, bvb. de "ratio" knop lijkt maar een beperkte bruikbare range te hebben, en er zit meer ruis op dan ik verwachtte. Vermoedelijk heb ik een slechte chip gekregen, want de rest van het circuit heb ik 5x gecheckt. Ik wou die onlangs vervangen maar die blijkt zeer moeilijk te vinden.
 
een LM13700 toevallig? Heb ergens gelezen dat die uit productie zijn gehaald in de DIP versie en enkel nog SMD te krijgen zijn. Musikding beweert dat ze die nog op stock gaan krijgen, maar zie niets bewegen. Als iemand een DIP-SMD adapter weet zijn voor 16 pins is het ook goed :unsure:

Ik had alle componenten (buiten de IC :/) al gekocht voor een Sea Lion compressor van PCB guitar mania, maar zag net dat die best opereerde bij 18V, dus ik dacht over te schakelen op een Keepressor: https://pcbguitarmania.com/product/keepresor/

EDIT: ik neem al mijn woorden terug, ik zie net dat de LM13700 terug op stock is bij musikding :D ff een bestelling plaatsen maw

EDIT2: dure ochtend weer ;_;
 
Laatst bewerkt:
En nu moet ik goed oppassen dat ik mezelf geen aankoop aanpraat :D, maar heel die Squier Sonic serie lijkt me wel interessant als 'project gitaar'.
De prijszetting ligt in de buurt van de Bullet serie, dus iets goedkoper dan de Affinity.
 
Gibson lanceert binnenkort de Kirk Hammett Greeny (foei, ze bedoelen de Peter Green / Gary Moore Greeny natuurlijk!) in 2 versies.

  • GIBSON CUSTOM SHOP KIRK HAMMETT "GREENY" 1959 LES PAUL STANDARD
    kost 21.299,00 € (naar het schijnt krijg je er voor dat geld wat Kirk Hammett zweet in een flesje gratis bij!)

  • KIRK HAMMETT "GREENY" LES PAUL STANDARD
    nog geen retailprijs bekend
    jS3WwwiLeKf8t6URgKeEfK-970-80.jpg.webp
 
Gibson lanceert binnenkort de Kirk Hammett Greeny (foei, ze bedoelen de Peter Green / Gary Moore Greeny natuurlijk!) in 2 versies.

  • GIBSON CUSTOM SHOP KIRK HAMMETT "GREENY" 1959 LES PAUL STANDARD
    kost 21.299,00 € (naar het schijnt krijg je er voor dat geld wat Kirk Hammett zweet in een flesje gratis bij!)

  • KIRK HAMMETT "GREENY" LES PAUL STANDARD
    nog geen retailprijs bekend
    jS3WwwiLeKf8t6URgKeEfK-970-80.jpg.webp
Die van 21299 euro is nog een koopje, er was vorig jaar al een run van 50 exemplaren aan 50000 dollar per stuk (rant video als referentie, sorry daarvoor):
 
Klopt, ik heb de non-distressed versie Vintage V100PGM en die is veel beter dan elke Epiphone Les Paul die ik al ooit in handen heb gehad. Ik heb er andere pick-up's in gestoken en die klinkt eigenlijk beter dan m'n Gibson Les Paul.

3DB534CF-F4E6-4AE4-A346-35EF8BB3BE4F-scaled.jpg
 
Balen, vorige week een tweedehandse Mesa Boogie Mark IV gekocht. Toen ik hem testte werkte alles perfect, toen ik thuis kwam not so much. Clean kanaal geen geluid, en verder heel veel ruis, kraken en ploppen op alle kanalen. Ook werkte het EQ-lampje plots niet meer en scheen het FX loop lampje plots maar op halve kracht. Vermoedelijk een defecte poweramplamp, maar kon het niet duidelijk pinpointen. Ondertussen alle lampen eens in en uitgehaald, met als resultaat een knal en brandgeur toen ik hem opnieuw aanstak. Gedaan met spelen dus, had net een week verlof en veel tijd om er mee te klooien.
Die mag dus binnen voor herstelling.
 
Balen, vorige week een tweedehandse Mesa Boogie Mark IV gekocht. Toen ik hem testte werkte alles perfect, toen ik thuis kwam not so much. Clean kanaal geen geluid, en verder heel veel ruis, kraken en ploppen op alle kanalen. Ook werkte het EQ-lampje plots niet meer en scheen het FX loop lampje plots maar op halve kracht. Vermoedelijk een defecte poweramplamp, maar kon het niet duidelijk pinpointen. Ondertussen alle lampen eens in en uitgehaald, met als resultaat een knal en brandgeur toen ik hem opnieuw aanstak. Gedaan met spelen dus, had net een week verlof en veel tijd om er mee te klooien.
Die mag dus binnen voor herstelling.
Damn. Ik zou denken dat een oude lamp het begeven heeft tijdens transport dan. Hopelijk geen dure herstelling!
 
Terug
Bovenaan