De Gitaarthread

De topkwaliteit van PRS zit wel in de duurdere prijsklasse. Dit is een SE en dus toch wel een beetje van een ander kaliber. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit geen goede gitaar kan zijn.
 
Uiteraard zijn de SE's niet van dezelfde kwaliteit als hun reeks van bv 3000 euro, maar binnen hun prijscategorie is er niks mis met de SE's. PRS heeft geen gitaren die gewoon rommel zijn, en dat heeft bv Ibanez, LTD, Jackson,. Epiphone etc wél bij hun goedkoopste modellen.
 
Fender heeft een tijdje geleden wel gitaren laten maken onder eigen naam in China (Modern Player reeks), en eerlijk: dan waren de midrange Squiers wel betere instrumenten. Ook in de jaren '90 hebben ze echt draken van instrumenten gemaakt.

Maar tegenwoordig, als er "Fender" op staat, is het echt wel degelijke kwaliteit, zelfs de instapmodellen zoals de Mexican Player van hierboven. Goede pickups, goede elektronica, degelijk hout, goed afgewerkt,...
 
Fender heeft in de vorige decennia toch enkele goedkopere gitaren gemaakt, onder de naam 'Fender', die gekend staan als pareltjes. Ik denk spontaan aan de Fender Lite Ash Strat en Tele, die toch enkele honderden euro goedkoper werden verkocht dan hun 'standaard' Amerikaanse gitaren. Die geraak je vandaag direct kwijt op de tweedehandsmarkt. Prachtige instrumenten. Mijn gitaarleraar van toen kon niet geloven dat er 'Fender' op stond :D Iet wat aparter: de Fender Jaguar HH Special uit Japan. Ik dacht dat ik die toen opgepikt had voor ongeveer diezelfde prijs: rond de 700. Weegt een ton, maar die doe ik toch nooit weg :)
 
Gitaarthread dreigt naar pagina 2 te verdwijnen dus hier ben ik weer.

Wat denken jullie hiervan ?


Blijkbaar voor 300 EUR geweldige gitaren
 
Effe hier zetten: ne maat van mij verhuist naar het buitenland en verkoopt een deel van zijn collectie.
Hierbij ne lijst met richtprijs (kan denk ik wel wa af). Mocht er iemand interesse hebben, laat maar iets weten dan bezorg ik u meer details. Belangrijkste is dat hij linkshandig is en het dus allemaal lefty's zijn.

  • Squier Classic Vibe 70s Jazz Bass (€325)
    1640167705704.png
  • ESP LTD ARROW-1000 VIOLET ANDROMEDA (€1000)
    1640167743326.png
  • Gibson ES-335 Figured - Sixties Cherry (€3500)
    1640167991623.png
  • ESP LTD EC 1000
  • Fender Stratocaster USA

Van die laatste twee nog geen foto's richtprijs.

Daarnaast ook nog zijn versterker en cabinets:
Kemper poweramp + remote + 2xkabinet + 2xEP1-KP

Omdat ik zelf niet verkoop staat het niet op buy en sell. Maar aangezien hier de liefhebbers zitten, deel ik het hier maar eens.
 
Mooi marchandise!
Ik mis nog een tele.
En dan heb ik er 2 witte strats nog niet opgezet :D

2 Er van zijn wel parts-o-casters van Yves Vandermotte, van een 15 jaar terug. Waaronder die helemaal bovenaan, naar beeld van een Strat pré CBS, jaren 60. Heeft pick-ups die hij zelf gewonden heeft met oude Waalse staaldraad. En die helemaal onderaan: met EMG pick ups en floyd rose. Eén van die andere witte is ook gemaakt door een luthier, met texas special pick ups.
Voor de rest is het origineel Fender: Fender American Standard in Olympic White, een RI 1958, Fender Jaguar Special HH en de Lite Ash Strat met SD's.

Ik kan er nog een tijdje over zeveren, maar uiteindelijk is mijn beste (meest aangename) gitaar ook mijn duurste: die RI '58. Is gewoon een pak makkelijker om te bespelen, vergevingsgezinder, lekkere nek en top pickups.
 
Ik vind gitaar spelen zoveel fun en gezien ik er toch 100% voor ga, heb ik mezelf voor kerst een nieuwe gitaar gekocht, ter vervanging van mijn instap Ibanez die ik vorig jaar als totale noob gekocht had.

Dus gisteren is dat ding nog toegekomen en heb ik snel even getest en tot mijn grote verbazing klinkt die vrij 'dof', zelfs de hoge tonen klinken vrij dof. Staat op standaard E, intonatie heb ik wel nog niet kunnen nakijken, maar dat zou de 'doffe' warme klank niet kunnen verklaren..

Mijn instap gitaar is een Ibanez Gio GRG121DX met D'Addario EXL110 Regular Light strings erop die een maand of twee drie geleden vervangen zijn geweest.
Mijn nieuwe gitaar is een Schecter Reaper-6 met stock strings Ernie Ball Regular Slinky #2221 die dit jaar geproduceerd is.

Als Amp gebruik ik een boss katana 50 mk2. Aan de amp settings heb ik niets aangepast om de vergelijking eerlijk te houden.

Ik heb veel, zéér veel opzoek werk gedaan vooraleer ik de aankoop deed.

Afgaande op youtube video's is er ook niet zoveel verschil tussen de twee strings kwa sound. Ik heb pas maandag tijd om er naar te zien, maar misschien kan iemand mij hier al in de juiste richting doen kijken :unsure:
 
Kan zijn dat de pickup hoogte niet goed zit of dat de snaren nog wat moeten rekken.

Zijn het misschien actieve pickups?

En obviously: staat de tone knob wel goed?
 
Kan zijn dat de pickup hoogte niet goed zit of dat de snaren nog wat moeten rekken.

Zijn het misschien actieve pickups?

En obviously: staat de tone knob wel goed?

Vandaag de tijd genomen gehad om eens alles goed na te kijken. Na wat geklooi met de amp settings is nu alles in orde gekomen. En verdorie, wat klinkt dat monster nu heerlijk :love:
 
Gitaarthread dreigt naar pagina 2 te verdwijnen dus hier ben ik weer.

Wat denken jullie hiervan ?


Blijkbaar voor 300 EUR geweldige gitaren
18 weken wachttijd :'(

Ondertussen is mijn budget terug wat naar beneden afgesteld.
Ik ga voor een Boss Katana 50 mk2 gaan (260 EUR)
Daarnaast ga ik mezelf beperkten tot een 400 EUR voor de gitaar.

Zo kan ik mezelf ook wat perspectief geven om in de toekomst eentje van bv. 1K te kopen.

De Fusion III hierboven in het zwart zal dus te lang wachten zijn, ik ga binnenkort eens naar Bax in Antwerpen en spreek ook eens af met een kameraad die wel wat verstand van gitaren heeft. Als er toch nog mensen zijn die tips en/of ervaring hebben met gitaren <400 EUR, let me know, alsook met de Boss Katana.
 
Terug
Bovenaan