De Gitaarthread

Iemand tips voor een goeie (budget) versterker.

Mijn oog is al een tijdje geleden gevallen op een boss katana mk2 50, maar als er nog andere goede opties zijn voor max 250/300€ hoor ik het graag :)
 
Iemand tips voor een goeie (budget) versterker.

Mijn oog is al een tijdje geleden gevallen op een boss katana mk2 50, maar als er nog andere goede opties zijn voor max 250/300€ hoor ik het graag :)

Ik heb zelf de boss katana mk2 50 staan.. Dat spel gaat op 0.5W al vrij luid en klinkt zeer goed. Zeker krachtig in gebruik met de "Katana Librarian" android app waardoor je 'eenvoudig" sounds kan inladen.
 
Voor thuisgebruik ben ik heel content van mijn Yamaha THR10. Kunt ge wel niet mee optreden.

Vandaag trouwens bij mijne maat Kaz Horie langs geweest voor een kopke thee en veel gitaar geekerij.

fJftrdA0.png


Kerel had schoon wat pedaalkes staan en een paar amps. Ook een geluidsdicht kamerke van ne vierkantje meter met daar zijn speaker cabinet in en een Rhode NT1. Khad zelf ook een rugzak mee vol pedalen en mijn Boss GT-1000. Zeker voor herhaling vatbaar. ^_^

 
  • Geweldig
Waarderingen: Hina
Ondertussen al een maand lessen aan het volgen en dat is wel te merken.. vingers beginnen stilletjes aan te luisteren.. Ook blij dat ik die man overtuigt heb om dat 'ambetant' programma tabledit te dumpen voor het nummer te leren... vindt dat heel onoverzichtelijk om iets mee te doen, zeker op smartphone.

Ik denk wel niet dat ik daar volgend jaar terug ga voor verder te leren :unsure:
 
Krijg hier nu veel reclame van, maar enkel via amazon us en dergelijke te koop? Als ik het omreken naar euro toch vrij prijzig, +300 zonder mogelijke extra belastingen
Ik heb het via de site zelf gekocht, de Pearl edition. Was hier netjes binnen 1 week. Heb daarvoor 270-280 euro betaald denk ik ongeveer.
 
Ik heb het via de site zelf gekocht, de Pearl edition. Was hier netjes binnen 1 week. Heb daarvoor 270-280 euro betaald denk ik ongeveer.
Na veel reviews te lezen/zien, vooral tussen de katana en deze is de spark intussen besteld.

Doel is vooral iets klein & veelzijdig in mijn living. En dan is de spark beter denk ik.

Voorlopig hou ik nog mijn line6 en pedalen voor op zolder (mancave/kinderspeelkamer)
 
Na veel reviews te lezen/zien, vooral tussen de katana en deze is de spark intussen besteld.

Doel is vooral iets klein & veelzijdig in mijn living. En dan is de spark beter denk ik.

Voorlopig hou ik nog mijn line6 en pedalen voor op zolder (mancave/kinderspeelkamer)

Proficiat met de aankoop. Laat zeker maar weten of het iets is of niet :).

Nog mensen bij wie die gitaar kabel los komt van de fiche? Op nog geen dag tijd heb ik beide kanten opnieuw eraan mogen solderen :sop:
 

Ik ben terug begonnen op de akoestische gitaar en wil me nu echt toeleggen op dat F-akkoord.
Ik rol mijn vinger een beetje waardoor ik half op de zijkant van mijn wijsvinger de barr probeer te leggen.

Nu vroeg ik me af of het oké was om dat deel van de vinger dat ik omcirkel heb op de B-string te leggen, het is maar omdat ik er anders gewoonweg geen geluid uit krijg... Het doet wel enorm veel zeer om die 'groef' van de vinger op de snaar te drukken ...

Is er een betere manier of moet ik gewoon de pijn doorbijten ? De pijn in die 'groef' is wel zo extreem dat ik gemakkelijk 2 dagen moet wachten vooraleer ik terug een vijftal keer het F akkoord kan spelen.

EDIT: Echt geen idee hoe je dat omcirkeld deel van de vinger kan noemen, zowel in het Engels als Nederlands heb ik geen idee.
 
Ik rol mijn vinger een beetje waardoor ik half op de zijkant van mijn wijsvinger de barr probeer te leggen.
Hangt af van vele omstandigheden. De flexibiliteit van je duim, het profiel van de hals, de grootte van de gitaar, de grootte van je hand, de lenigheid van je hand, de dikte en de hoogte van je snaren...). Ik merk, dat als ik een F grijp, dat mijn wijsvinger ook wat gedraaid staat. Kan dus geen kwaad. Je gaat gewoon moeten zien dat je je hand niet verkrampt, zodat je later wat complexere akkoorden gebaseerd op de F-greep kunt spelen.

On a sidenote: F is een moeilijk akkoord om te leren, maar je moet erdoor (idem voor B). Maar je kunt altijd de F-greep gewoon verder opschuiven op de hals, daar staan de frets wat dichter bij elkaar, en is het niet zo belastend voor je hand. En dan stelselmatig naar beneden werken tot je comfortabel die F zelf kunt grijpen.

Ik heb het mezelf aangeleerd door een C-barré te grijpen (8 10 10 9 8 8), en dan zo naar beneden werkend via A (5 7 7 6 5 5), G (3 5 5 4 3 3), en dan uiteindelijk F (1 3 3 2 1 1).
 
De G lukt me al best al doet het echt wel enorm veel pijn aan dat punt dat ik omcirkeld heb. Een drietal keer kan ik het spelen voor ik moet stoppen. Zal blijven volharden dan maar :tongue:
 
Verschil is dat ik met de vingertoppen wel nog een halfuurtje kon spelen met pijn, deze pijn is wel van een ander kaliber.

Teer velletje indeed :(
 
Proficiat met de aankoop. Laat zeker maar weten of het iets is of niet :).

Nog mensen bij wie die gitaar kabel los komt van de fiche? Op nog geen dag tijd heb ik beide kanten opnieuw eraan mogen solderen :sop:
Intussen aangekomen.
Eerste indrukken zijn zeer positief. Zoveel verschillende sounds uit 1 amp te krijgen via de app :eek:
 
Terug
Bovenaan