De Gitaarthread

Zijn er in BE eigenlijk nog gitaarwinkels met een deftig aanbod voor te testen? Vorig weekend naar Key Music in Antwerpen geweest maar dat was toch echt gene vette van keuze ...
 
Zijn er in BE eigenlijk nog gitaarwinkels met een deftig aanbod voor te testen? Vorig weekend naar Key Music in Antwerpen geweest maar dat was toch echt gene vette van keuze ...
Toen ik mijne Stratocaster kocht in 2013 ben ik naar de Key Music in Sint-Niklaas gegaan speciaal omdat daar veel aanbod was. Daar heb ik toen samen met mijn luthier heel de muur uitgeprobeerd en den beste eruit gepikt. Heerlijk instrument. ^_^ Geen idee hoe dat vandaag zit maar toen hadden ze daar heel veel.
 
Toen ik mijne Stratocaster kocht in 2013 ben ik naar de Key Music in Sint-Niklaas gegaan speciaal omdat daar veel aanbod was. Daar heb ik toen samen met mijn luthier heel de muur uitgeprobeerd en den beste eruit gepikt. Heerlijk instrument. ^_^ Geen idee hoe dat vandaag zit maar toen hadden ze daar heel veel.
Dat is hier praktisch aan mijn achterdeur, maar toch ook al heel wat jaren niet meer geweest. Het aanbod was toen wel zeer groot. Ook bij het binnenkomen in de gitaarafdeling een mooie open ruimte. Knappe winkel imo.
 
Testen vond ik het aangenaamste in Music Store Keulen. Je mag daar eigenlijk een beetje je goesting doen. Er zijn allerlei kamers met muren van versterkers, en daar kan je gitaren in meenemen en testen wat je wil. Door hun ronduit kutte dienstverlening na verkoop weiger ik echter nog iets te kopen daar.
 
Testen vond ik het aangenaamste in Music Store Keulen. Je mag daar eigenlijk een beetje je goesting doen. Er zijn allerlei kamers met muren van versterkers, en daar kan je gitaren in meenemen en testen wat je wil. Door hun ronduit kutte dienstverlening na verkoop weiger ik echter nog iets te kopen daar.
Ook al zeker 10 jaar geleden. Eén keer geweest: top. Ettelijke keren besteld: ook top. Maar nogmaals...kan ondertussen al anders zijn.
 
Mijn PRS SE Custom 24 heeft nu een setje Jazz/JB gekregen, toch wel een stuk beter vind ik. Ik ben echt grote fan van PRS geworden, heel knappe en goede gitaren. Onlangs nog gespeeld op menig Gibson en Fender en PRS is toch veel meer mijn meug.

Wishlist: PRS 7string
 
Zo zie je maar, ieder z'n smaak. Ik vind het ook wel goede gitaren van constructie & aandacht voor details, maar het voelt/klinkt erg generiek en inspiratieloos (in mijn handen).
 
Knap, lukt dat wat? Dat nummer in zijn totaliteit is wat te hoog gegrepen voor mij. Wil het u graag eens zien spelen :p (en jaloers zijn)
Thanks.

De versnelling in die eerste solo is nog wat een struggle maar daarbuiten gaat het wel vooral Hetfield zen stukken zijn best doenbaar.

Stel mij juist de vraag hoe ik mijn amp moet instellen om de beste sound te krijgen. Bij die eerste solo nek-pick up en flanger denk ik maar wat met die tweede.
 
Hebt gij eigenlijk een manier op uwzelf op te nemen, Jules? Kwil het ook wel eens zien. Hehe. Ik blijf het trouwens tof vinden hoe gij blijft doorgaan en vorderingen maken. Ik weet nog toen ge hier jaren geleden begon. Velen beginnen maar weinigen volharden dus is echt tof om te lezen. ^_^
 
Je kunt nu niet verwachten van een student , een album in eigen beheer op te nemen .:cool:
 
Terug
Bovenaan