Jed
Active member
Ik hou alles bij in een Excel file en wordt 1x per maand ingevuld.
Is onderverdeeld in vast inkomen, vaste uitgaven en variabele uitgaven en bij alle 3 nog aparte catergorieën.
De subrubrieken zoals JPV die heeft heb ik niet, omdat het anders te uitgebreid werd. En op deze manier is de structuur van de Excel elke maand hetzelfde. Als er grote uitgaven zijn binnen een bepaalde categorie dan zet ik daar gewoon een comment bij.
In het begin probeerde ik op het einde van elke maand in de plus te staan, maar dat heb ik moeten afleren want sommige maanden is dat gewoon onmogelijk (betalen kadaster/nieuw bed kopen/renovatie/etc.).
Ik doe dit nu 4 jaar en werkt voor mij perfect. Heb een mooi overzicht van wat ik spaar, wat ik investeer, hoeveel ik uitgeef en aan wat ik het spendeer. En vergelijkingspunten met andere maanden en jaren.
Is onderverdeeld in vast inkomen, vaste uitgaven en variabele uitgaven en bij alle 3 nog aparte catergorieën.
De subrubrieken zoals JPV die heeft heb ik niet, omdat het anders te uitgebreid werd. En op deze manier is de structuur van de Excel elke maand hetzelfde. Als er grote uitgaven zijn binnen een bepaalde categorie dan zet ik daar gewoon een comment bij.
In het begin probeerde ik op het einde van elke maand in de plus te staan, maar dat heb ik moeten afleren want sommige maanden is dat gewoon onmogelijk (betalen kadaster/nieuw bed kopen/renovatie/etc.).
Ik doe dit nu 4 jaar en werkt voor mij perfect. Heb een mooi overzicht van wat ik spaar, wat ik investeer, hoeveel ik uitgeef en aan wat ik het spendeer. En vergelijkingspunten met andere maanden en jaren.