De frituur

Vanwege de schandalig lange congé van mijn vaste frituur dan maar naar het alternatief gegaan. Vroeger was dat de beste frituur in de ruime regio, maar die tijden zijn helaas voorbij.

Resultaat: al twee keer op rij serieus krampen gehad, terwijl mijn maag darmstelsel toch wel bij een van de sterkere hoort. Hoe flikken ze het toch.

Gisteren op verplaatsing een frituurbezoek gebracht. Tot mijn grote blijdschap hadden ze daar Julientjes op de kaart staan. :drool:
Was van de studententijd geleden...

Morgen gaat mijn frituur weer open. Dus morgenmiddag staat er een tussenslag, bickyribcheese (zonder vieze komkommer) en een koude lookworst op het menu. Morgenavond doe ik nog eens een BBQ, dus de volgende ronde zal tot vrijdag moeten wachten, dat wordt een julientje of romboutje met een bickycheese (wederom zonder voze komkommers). Gewoon hopen dat vriendin er dan om gaat, want ik ga dan bedlegerig zijn door rugingreep, maar zaterdagavond zou ik er normaal weer zelf om moeten kunnen, want dan is het brochette-met-kruiden-dag, waarschijnlijk een kipkaasdonut er bij. Zondag ben ik alleen thuis, geen zin om te koken, dus ik heb geen andere keus dan nog eens te gaan en ondertussen de schade van de voorbije weken in te halen, wat het dan wordt, moet het lot nog bepalen.*

*alle bestellingen worden geplaatst met veel saus

Morgen gaat mijn frituur weer open. Dus morgenmiddag staat er een tussenslag, bickyribcheese (zonder vieze komkommer) en een koude lookworst op het menu. Morgenavond doe ik nog eens een BBQ, dus de volgende ronde zal tot vrijdag moeten wachten, dat wordt een julientje of romboutje met een bickycheese (wederom zonder voze komkommers). Gewoon hopen dat vriendin er dan om gaat, want ik ga dan bedlegerig zijn door rugingreep, maar zaterdagavond zou ik er normaal weer zelf om moeten kunnen, want dan is het brochette-met-kruiden-dag, waarschijnlijk een kipkaasdonut er bij. Zondag ben ik alleen thuis, geen zin om te koken, dus ik heb geen andere keus dan nog eens te gaan en ondertussen de schade van de voorbije weken in te halen, wat het dan wordt, moet het lot nog bepalen.*

*alle bestellingen worden geplaatst met veel saus
:feelsgood:

Begrijp ik ook niet, ga al sinds jaar en dag naar de Passage. Amper tot geen volk maar wel duizend keer lekkere frieten dan bij de Bosrand.
Ik ben nog maar 1x naar de Bosrand geweest sinds ik in het Brugse woon en ik was tbh niet overtuigd na mijn bezoek :unsure:
Passage weet ik niet of ik daar al geweest ben :thinking:

Ik ben nog maar 1x naar de Bosrand geweest sinds ik in het Brugse woon en ik was tbh niet overtuigd na mijn bezoek :unsure:
Passage weet ik niet of ik daar al geweest ben :thinking:
Zeker de moeite waard, met momenten wel een chaotische bediening maar de frieten zijn wel beter dan de bosrand.

Voor de rest weinig aanraders, Baronneke is ook maar zo-zo en Friethuisje kan mij ook niet overtuigen.

Jaaaa godverdomme!

Na een late shift snel in den auto springen, sigaret opsteken en raamke omlaag. Cruizen op den e40 met een scherpe bocht naar huis waar een dikke j klaar ligt en een straf koffieke bij de hand is. Even tijd om uit te blazen.

Dan haasten naar buiten want de frituur is uit hun maand congé en nog maar een half uur open!

Kleine frit, dubbel potteke mayoneis, curryworst, sate goed gebakken met veel kruiden en een bbq burger met extra spek.

Alle wolken zijn plots opgeklaard, serotonine terug aangevuld en lever weer dat stukje vetter geworden.

Zeker de moeite waard, met momenten wel een chaotische bediening maar de frieten zijn wel beter dan de bosrand.

Voor de rest weinig aanraders, Baronneke is ook maar zo-zo en Friethuisje kan mij ook niet overtuigen.
Ik zal het onthouden! Van de keren dat ik hier naar de frituur ben geweest was het Speedysnack in Loppem. Heb nochtans ene dichter bij men deur maar die ook nog nooit geprobeerd.

Dit weekend gaan kamperen in Coo, we hadden de kinderen frietjes beloofd en in Trois-Ponts is een frituur waar we al eens geweest waren.
Best goeie frieten en vooral lekkere "sauce chasseur", enkel jammer van de vele wespen want onze oudste zoon is gestoken en toen was de goesting bij de kinderen om daar te blijven zitten en verder te eten helemaal over.

Goeie frieten, goeie vleesjes, jammer van de wespen!

Frietje met sauce chasseur, mayonaise, joppie, berehap (crizzly), koude boulet en wat chixfingers.

@Beffer hey ket, als ge hier ni rap wa verhalen post een jupke op a smoel e vriend.

Laatst bewerkt:

Heerlijke frietjes en snacks op bord. Lang geleden
Da´s nu wel echt eens de minst smakelijke foto die ik hier al heb zien passeren. Lichte frieten, een bord, zoetzure saus, ..

Gisteren nog is, bij gebrek aan eten, naar de minder goeie frituur geweest in´t dorp. Vandaag al 2 spurtjes naar de plee mogen doen. Moet het echt is afleren, en een baksteen door die ruit gaan gooien.

Het heeft nochtans gesmaakt. Heerlijk, frieten op bord en dan een goede kwak zoetzure saus erbij. Veel beter dan die zure frituur mayonaise.

Het is eigenlijk ook loempiasaus, geen zoetsure saus.

Terug
Bovenaan