De frituur

Just gonna drop this here:
https://m.gva.be/cnt/dmf20240808_93304839?journeybuilder=nopaywall

De uitdaging: zo veel mogelijk curryworsten binnen het uur eten. Halve worsten of kwartjes werden niet meegerekend. De kandidaten moesten nadien nog een kwartier op hun plaats blijven zitten, omdat ze niks mochten uitbraken. Normaal zou aansluitend nog een kampioenschap vegetarische curryworsten eten plaatsvinden, maar dat werd bij gebrek aan belangstelling afgelast.
Ik zal dat thuis eens proberen. Ik kan me nu echt niet inbeelden dat ik geen 19 frikandellen kan eten in een uur tijd. M'n frieten de zondag zijn op binnen de 15 minuten.

Gameplan: 's middags niets eten zodat ik grote honger heb. De eerste 10 minuten eten gelijk een zwijn en dan zien hoe snel alles wat zakt.

Edit: een XXL zijn eigenlijk 3 frikandellen. Zondag at ik daarnaast nog een bicky, een middel, veel sauzen, bier, Grizly en chix fingers. En 't was nog niet voor een wedstrijd!

Edit2: wereld record staat op 47 frikandellen in een uur. Antwerpen wil ook weer eens wat doen hoor. Met hun cUrRyWoRstEn

Laatst bewerkt:
Gek, ik ben net fan van De Bosrand omdat dat een van de weinige frituren is waarvan ik niet met 't schijt zit achteraf. Ik kan in Brugge enkel maar vergelijken met Frietsalon en Faluche, en daar steken ze toch met kop en schouders boven uit. Zeker Faluche, die frieten kan je inwisselen voor het kartonnen bakske waar ze inzitten.

We hebben wel 't gevoel dat het vroeger beter was bij De Bosrand. Laatste keer compleet uitgedroogde chicken nuggets gekregen ook.
Speedysnack in Loppem al eens geprobeerd? Hun eten vind ik ook zeer goed, enkel hun bediening kan nog ietskes verbeteren. Als ge meeneemt steken ze dat nooit in een plastic zakje tenzij je erom vraagt. Vorige zaterdag bestelde ik voor 18u45, ik was daar al om 18u39 en ze riepen mijn naam af. Als ik daar pas om 18u45 was zou dat dus al 6 minuten staan af te koelen, voor mij toch al wat lang.

Maar ik vind dat echt twee zeer kleine puntjes die het verschil niet maken imo.

Ik was ook aan t denken zo indrukwekkend vind ik dat aantal niet die cijfers van het Antwerps kampioenschap (47 is iets anders).

Op een uur tijd? De eerste tien minuten is dat toch gewone ene per minuut al zeker als ge nen deftige eter zijt?

Ik was ook aan t denken zo indrukwekkend vind ik dat aantal niet die cijfers van het Antwerps kampioenschap (47 is iets anders).

Op een uur tijd? De eerste tien minuten is dat toch gewone ene per minuut al zeker als ge nen deftige eter zijt?
Ik dacht net hetzelfde. 1 per minuut de eerste 10 minuten en ge zit over de helft van dat record. Dan nog 50 minuten voor 9 frikandellen.

Zaterdag nog eens binnen gewipt in 't frituur.
Was weer om vingers & duimen van af te likken. Vleesjes waren zeer mals en sappig met een voldoende klets saus erop.
Heb gebruld van plezier.

Foto's van voor & hoofdgerecht in willekeurige volgorde

Was weer om vingers & duimen van af te likken. Vleesjes waren zeer mals en sappig met een voldoende klets saus erop.
Heb gebruld van plezier.

Warm en sappig met een klets saus op gaat dat over foto 1 (voorgerecht vermoed ik) of foto 2? 🤨
EDIT: Ok post nog eens nagelezen. HET LIGT ER WEL DIK OP HE MAN.

Heb gebruld van plezier.

Ja kameraad. Een te kort gebakken frietje of een nog bevroren frikandel kan al snel eens door de vingers gezien worden hé.

Ge ziet dat niet veel meer, een frituur met nog goei mosselkes.

Vrijdag nog eens in Retie gaan eten in 't Festijn, mannekes lief dat zijn toch echt zot goeie frieten, superlekkere stoofvleessaus en top Bicky's, moest ik daar vlak aan wonen, ik woog 150 kilo :unsure:.

Frieten en vlezekes worden niet gedeeld. Dat weet ge toch?!

den acanthus is geen frittekot
images

De bicky burger eens doppen in warme pepersaus is toch ook wel top.

Mijne friturist is mij iets verschuldigd. XXL frikandel speciaal besteld en ik kreeg een opengesneden, gebakken XXL frikandel zonder iets tussen.
Heb die dan maar zelf opgevuld met cocktail, wat sriracha mayonaise en gedroogde uitjes. Ook niet mis.

Zondag eens zien hoe hij dat zal goedmaken. De 2 keren voordien was hij telkens een potje saus vergeten. Nog geen minuut rijden en ik sta daar terug maar plezant is anders.

Speedysnack in Loppem al eens geprobeerd? Hun eten vind ik ook zeer goed, enkel hun bediening kan nog ietskes verbeteren. Als ge meeneemt steken ze dat nooit in een plastic zakje tenzij je erom vraagt. Vorige zaterdag bestelde ik voor 18u45, ik was daar al om 18u39 en ze riepen mijn naam af. Als ik daar pas om 18u45 was zou dat dus al 6 minuten staan af te koelen, voor mij toch al wat lang.

Maar ik vind dat echt twee zeer kleine puntjes die het verschil niet maken imo.
En immens duur he

Terug
Bovenaan