De frituur

Mexicano en dan soppen in samoeraisaus.

Als ik de foodvloggers mag geloven is je frieten soppen in room/softijs ook een ding. Nu goed, een milkshake (met krokante spekskes) bij frieten en hamburgers bij Five Guys smaakt ook wel. Why not ...
Heiligschennis.

Net eindelijk nog een frieten van onze lievelingsfrituur gehaald, mannekes lief, godlike.
Frieten, stoofvleessaus, verse tartaar, platte boulet, ronde boulet, wat kippets en wat kippenvingers :drool:

Voor de laatste werkweek vr congé gisteren nog eens frietjes besteld met de collega's.
Eens ne sito gegeten met curry ketchup saus en bakje friet.
Neem da normaal niet ne sito maar was wel goe.

Mijn frituur sluit voor drie weken en de andere in de nabijheid zijn hetzelfde niet. Het zijn trieste tijden.
Hier van´t zelfde.
Volgende week is de moto opspringen om naar m´n favoriere frituur te rijden in de walen. Hun snacks zijn gene vette, maar de fritten nog altijd gebakken in ossevet :love:

Dinsdag een middel met stoverijsaus, frikandel speciaal en Mexicano naar binnen gewerkt. Woensdag had ik verlof en geen eten in huis. Wat doet ne mens dan he... een middel met stoverijsaus, sito en een zigeuner naar binnen werken natuurlijk :)
Om dan donderdag op het werk te komen en frieten voorgeschoteld te krijgen als dagschotel :lol:

Teruggekomen van vakantie. Mijn vrouw kijkt naar mij en zegt: frietje?
Uiteraard frietje. Na 2 weken Franse bazaar terug die gouden patat die wegsmelt in de mond. Nergens zo goed als thuis. Julientje, wat extra kippenvingers en bitterballen (die afgesnoept waren van de kinderen) later voldaan in de zetel gesmeten. Heerlijk thuiskomen.

Nie verwacht dat Dipu in die lijst komt staan.

Vroeger heetten ze City 1, kwas er jarenlange klant. Dan gingen ze vernieuwen en waren ze gesloten voor enkele maanden. In de tussentijd andere firturen opgezocht en het viel me op hoe hard het verschil in smaak de frieten en het vlees waren. Ik dacht dat fastfood overal wel hetzelfde smaakte, maar niet dus. Toen Dipu terug openging, teruggekeerd maar ik vond hun frieten + vlees echt klef smaken. Zowel quantity als quality vond ik ondermaats ivgl met andere frituren.

Ze hebben wel een goeie locatie met veel parkeerplaats + ze zijn open tijdens de kermis (dat dit weekend gaande is) dus dat zal ook vast veel uitmaken.

Brengt goed op:

De frietchinezen doen het goed blijkbaar…
Als je er op tikt zie je het scherper.
Dat Happy in Zottegem en 's Brochetje in Lievegem daar in staan verbazen mij niet. Zo 2 grote frituren, die hebben het puur van het volk dat langs rijdt volgens mij. Zeker 't Brochetje. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet goed zouden zijn. Beiden zijn te lang geleden om daarover te oordelen. Maar 't Brochetje bv ligt pal op de N9 naast een carwash. Veel opportuniteit voor passanten om te stoppen

Nie verwacht dat Dipu in die lijst komt staan.

Vroeger heetten ze City 1, kwas er jarenlange klant. Dan gingen ze vernieuwen en waren ze gesloten voor enkele maanden. In de tussentijd andere firturen opgezocht en het viel me op hoe hard het verschil in smaak de frieten en het vlees waren. Ik dacht dat fastfood overal wel hetzelfde smaakte, maar niet dus. Toen Dipu terug openging, teruggekeerd maar ik vond hun frieten + vlees echt klef smaken. Zowel quantity als quality vond ik ondermaats ivgl met andere frituren.

Ze hebben wel een goeie locatie met veel parkeerplaats + ze zijn open tijdens de kermis (dat dit weekend gaande is) dus dat zal ook vast veel uitmaken.
Dipu is nog altijd ok hoor prijs/kwaliteit, vleesjes/burgers niet op aan te merken, en ik heb daar met een kleintje genoeg. Wissel ik geregeld af met Friethuisje in Oostkamp.

Dat Happy in Zottegem en 's Brochetje in Lievegem daar in staan verbazen mij niet. Zo 2 grote frituren, die hebben het puur van het volk dat langs rijdt volgens mij. Zeker 't Brochetje. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet goed zouden zijn. Beiden zijn te lang geleden om daarover te oordelen. Maar 't Brochetje bv ligt pal op de N9 naast een carwash. Veel opportuniteit voor passanten om te stoppen

't Brochetje is bij mij ook een paar jaar geleden maar toen was dat OK zonder meer, zeker niet bij de toppers wat mij betreft. Maar inderdaad een ideale locatie en ruime parking.

Terug
Bovenaan