De frituur

Gisteren na jaren nog eens ne goeie vettige kermisfriet met stoofvleessaus en een halve emmer mayonaise in mijn kas geslagen.
Niet echt "frituur frituur", maar dat kan toch ook wel eens smaken.

Al heel lang geen Bicky meer gegeten. Bij mijn vorige stamfrituur in Antwerpen-centrum maakten ze zelf rundsburgers en die waren wel fantastisch lekker.

Gisteren na jaren nog eens ne goeie vettige kermisfriet met stoofvleessaus en een halve emmer mayonaise in mijn kas geslagen.
Niet echt "frituur frituur", maar dat kan toch ook wel eens smaken.
Ge zou zo'n frieten in een frituur moeten krijgen, ge smeet die meteen tegen de muur. Maar op een kermis, da's toch iet anders. Enige reden waarom ik eens op een kermis passeer

Pfff lang leve de oude bicky frik. Met lange broodjes en 2 frikandellen ertussen.
10 minuten vechten om die frikandellen tussen dat broodje te houden en zonder een picasso van bicky sauzen op uw tshirt dat ding naar binnen te spelen :love:
Dat was pas ne smosboel, zoals het hoort
Een echte Bicky Frik had 2 frikandellen die aan elkaar hangen net om er voor te zorgen dat geen smosboel werd. Maar dat vlees was iets duurder in aankoop dan 2 frikandellen. Hiermee kon je voeger al zien welke de echte frituren waren. Iemand die het maakte met 2 aparte frikandellen was mij voor altijd kwijt.

Wist ik niet! Mijn broek valt zowaar af van verbazing. :eek:

chance dat mijn broek bijna te klein is door al die frieten

Laatst bewerkt:
Weinig saus? Een potje stoofvleessaus + een potje warme pepersaus (buiten beeld, maar ligt al wat op de frietekes) en dan af en toe een sauzeke bijkletsen.
1720529677791.png

Het is hier maar stillekes, team dempig weer represent na zaterdag werkdag.
Twee stellakes en extra sausjes buiten beeld.

Bijlagen

• IMG_8164.jpeg
    IMG_8164.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 16
Om de frikandel VS curryworst VS lange hamburger kwestie nog eens boven te halen:

In de broodjeszaak waar we met het werk wel eens bestellen, staat er broodje lange hamburger op het menu. Hasselt, dus in die regio is die benaming (helaas) geen verrassing.

Wel groot is de de verrassing dat dat dan effectief een broodje met een lange hamburger blijkt te zijn. Geen frikandel, maar effectief een snack met dezelfde smaak, textuur en dikte van een hamburger maar dan langwerpig ipv rond. Als trouw lid van team frikandel kan ik bij deze dus bevestigen dat de term "lange hamburger" dan toch bestaansrecht heeft.

Om de frikandel VS curryworst VS lange hamburger kwestie nog eens boven te halen:

In de broodjeszaak waar we met het werk wel eens bestellen, staat er broodje lange hamburger op het menu. Hasselt, dus in die regio is die benaming (helaas) geen verrassing.

Wel groot is de de verrassing dat dat dan effectief een broodje met een lange hamburger blijkt te zijn. Geen frikandel, maar effectief een snack met dezelfde smaak, textuur en dikte van een hamburger maar dan langwerpig ipv rond. Als trouw lid van team frikandel kan ik bij deze dus bevestigen dat de term "lange hamburger" dan toch bestaansrecht heeft.
poidnh

Shit eh. Deze nacht hier wat zitten scrollen en ik begon al te watertanden over de frietjes vanavond na een dag zwoegen en zweten. Tot ik daarnet onderweg zo´n mega honger had dat ik bij een Quick ben gestopt en daar een menu heb gehaald. En nu is de goesting in frietjes vanavond helemaal weg :cry2: . Wat nu gedaan.

Shit eh. Deze nacht hier wat zitten scrollen en ik begon al te watertanden over de frietjes vanavond na een dag zwoegen en zweten. Tot ik daarnet onderweg zo´n mega honger had dat ik bij een Quick ben gestopt en daar een menu heb gehaald. En nu is de goesting in frietjes vanavond helemaal weg :cry2: . Wat nu gedaan.
Zwak.

En dan nog Quick durven vermelden in dit topic... wat doen we ermee... 👊

Terug
Bovenaan