't Is belachelijk aan het worden. Ik ging gisteren naar de chiropractor en die vroeg voor een gewone consultatie 32 euro. Nu is dat er na 3 jaar al 45. Z'n behandeling blijft hetzelfde hé. Heeft geen grondstoffen aan te kopen of wat dan ook. Z'n kabinet verwarmen nu hoeft ook al niet.
De marges die in een frituur genomen worden zijn absurd. Bij mij moeten ze niet afkomen om te zagen dat de prijzen van een patat stijgt hoor. Die krijgen direct antwoord, ook al staat de frituur vol.
Edit: mijne vaste friturist geeft dat ook gewoon toe tegen mij hoor. Die probeert z'n prijzen tot op het randje te pushen, zonder reden. Zo zijn de pilsjes in fles onlangs ook al van 2 euro naar 2,5 euro gegaan. Zo lang de mensen blijven afkomen en het betalen zal hij dat blijven doen.
Ja, de invloed van de aardappelprijzen op de kost van de pils, niet te onderschatten.
Mijn vaste frituur is niet beter: die was een paar weken geleden met 1 van zijn vaste klanten aan het klagen over een bakker in de buurt, dat die belachelijk veel vraagt voor een eclair of zoiets, "want dat kost 3 keer niets om te maken". Ik heb maar gezwegen over zijn prijs voor een bakje frieten
Zelfde tactiek bij hem: op drukke momenten staat er een rij tot buiten dus hij verhoogt regelmatig zijn prijzen omdat mensen toch blijven komen.

)