De frituur

't Is belachelijk aan het worden. Ik ging gisteren naar de chiropractor en die vroeg voor een gewone consultatie 32 euro. Nu is dat er na 3 jaar al 45. Z'n behandeling blijft hetzelfde hé. Heeft geen grondstoffen aan te kopen of wat dan ook. Z'n kabinet verwarmen nu hoeft ook al niet.

De marges die in een frituur genomen worden zijn absurd. Bij mij moeten ze niet afkomen om te zagen dat de prijzen van een patat stijgt hoor. Die krijgen direct antwoord, ook al staat de frituur vol.

Edit: mijne vaste friturist geeft dat ook gewoon toe tegen mij hoor. Die probeert z'n prijzen tot op het randje te pushen, zonder reden. Zo zijn de pilsjes in fles onlangs ook al van 2 euro naar 2,5 euro gegaan. Zo lang de mensen blijven afkomen en het betalen zal hij dat blijven doen.

Ja, de invloed van de aardappelprijzen op de kost van de pils, niet te onderschatten.

Mijn vaste frituur is niet beter: die was een paar weken geleden met 1 van zijn vaste klanten aan het klagen over een bakker in de buurt, dat die belachelijk veel vraagt voor een eclair of zoiets, "want dat kost 3 keer niets om te maken". Ik heb maar gezwegen over zijn prijs voor een bakje frieten :p
Zelfde tactiek bij hem: op drukke momenten staat er een rij tot buiten dus hij verhoogt regelmatig zijn prijzen omdat mensen toch blijven komen.

Hier onlangs een frituur in de buurt die geen originele bicky burger vlees meer serveert.
Ik wist dit nog niet eens. Ik ga er toevallig heen, en er gaat net iemand naar buiten die ik ken.

ik zeg "ah den Niels, hoe ist.... ist ier een goeie frituur? nog nooit geweest hier".
"geen bicky burgers nemen , tzijn geen originele " zegt ie. Moet er nu om doen dat ik juist een bicky wou.

Ik zeg tegen de frituur dame: "een mexicano burger aub". (ja ik ken de echte naam daar nie van , maar soit)
legt ze gewoon een mexicano tussen een rond bicky broodje , met 1 sausje :wtf:

en guess what: ik proefde meteen dat het ook geen echte mexicano was. 5 euro voor een "karton burger". Daar zien ze mij toch ook niet meer hoor.

Hier onlangs een frituur in de buurt die geen originele bicky burger vlees meer serveert.
Ik wist dit nog niet eens. Ik ga er toevallig heen, en er gaat net iemand naar buiten die ik ken.

ik zeg "ah den Niels, hoe ist.... ist ier een goeie frituur? nog nooit geweest hier".
"geen bicky burgers nemen , tzijn geen originele " zegt ie. Moet er nu om doen dat ik juist een bicky wou.

Ik zeg tegen de frituur dame: "een mexicano burger aub". (ja ik ken de echte naam daar nie van , maar soit)
legt ze gewoon een mexicano tussen een rond bicky broodje , met 1 sausje :wtf:

en guess what: ik proefde meteen dat het ook geen echte mexicano was. 5 euro voor een "karton burger". Daar zien ze mij toch ook niet meer hoor.
Dat is ook iets wat niet te begrijpen is, ik vermijd dus gewoon frituren die van die Van Reusel rotzooi serveren en ik ben zeker dat ik niet de enige ben. Precies of die 10cent extra per vleesje de klanten gaat wegjagen (UW GOEDKOOP KUTVLEESKES DUS WEL)

Ik had het hier nog niet gepost denk ik, maar vorige week nog eens bij 't Festijn in Retie gepasseerd (frituur van Amanda en Sven van Mijn-Popuprestaurant). Als ge daar ooit in de geburen passeert, stop daar dan zeker eens. Zo'n lekkere frieten, superlekkere stoofvleessaus, zeer lekkere Bicky's, ... :drool:

Vroeger was zo'n bicky vleesje toch altijd wat crispy toch?
Wat is de 'officiële' standaard nu in feite?
Kwestie dat ik een excuus heb om op mijn frituriste haar billen te kletsen

Maakt niet uit, niet wat zij aanbiedt in dit geval dat is alles wat je moet weten.

Ik had het hier nog niet gepost denk ik, maar vorige week nog eens bij 't Festijn in Retie gepasseerd (frituur van Amanda en Sven van Mijn-Popuprestaurant). Als ge daar ooit in de geburen passeert, stop daar dan zeker eens. Zo'n lekkere frieten, superlekkere stoofvleessaus, zeer lekkere Bicky's, ... :drool:
Godver, ik was onlangs in Retie om met een 4x4 te crossen. En wij maar kutburgers eten over de middag van het burgerkraam die daar stond.

Mits een heel kleine omweg zou ik daar dagelijks kunnen passeren onderweg van mijn werk naar huis. Dan zal ik daar toch eens moeten binnenspringen.

nope, dat is en was altijd een Bicky Crispy.

Een gewoon Bicky-vleesje heeft meer de buitenkant van een frikandel

Echt zin gekregen in een goede echte Bicky Fish. Volgens mij ben ik de enige op de planeet die fishburgers zo graag eet maar goed. Ooit eens een voedselvergiftiging (denk ik) gehad van een Quick hamburger en sindsdien nooit meer frituurvlees gegeten (ook geen diepvriesbrol van Mora enz). Ik moet het dus doen met fish & chicken.
Ik was toen wel bijna overleden (geen grap) dus better safe than sorry :p

Nu ik terug denk vond ik het altijd frappant hoeveel frituren geen Bicky konden maken.

- Crispy vlees tussen een veel te grote cheap ass bun dus de ratio bun to meat was 70/30.

- Of cheap non bicky vlees omdat een doos VanReuzel patties veel goedkoper is dan een doos Bicky patties.
Maar dan wel de echte buns dus die burger stak een halve meter uit de bun.

- Of alle saus onderaan en dan bovenop alleen de cucumber ( wtf )

Maar 1 frituur in de buurt was het ergste, non bicky vlees, ordinaire cheapo bun en hamburger dressing en ketchup van Pauwels als bicky sauzen en dan in een spierwit hamburger doosje geduwd waar je er 100 van koopt voor 10 euro.

Maar wel overal de hoofdprijs.
Ik gebruikte eigenlijk altijd een Bicky om een frituur naar waarde en niveau te beoordelen.

Nu ik terug denk vond ik het altijd frappant hoeveel frituren geen Bicky konden maken.

- Crispy vlees tussen een veel te grote cheap ass bun dus de ratio bun to meat was 70/30.

- Of cheap non bicky vlees omdat een doos VanReuzel patties veel goedkoper is dan een doos Bicky patties.
Maar dan wel de echte buns dus die burger stak een halve meter uit de bun.

- Of alle saus onderaan en dan bovenop alleen de cucumber ( wtf )

Maar 1 frituur in de buurt was het ergste, non bicky vlees, ordinaire cheapo bun en hamburger dressing en ketchup van Pauwels als bicky sauzen en dan in een spierwit hamburger doosje geduwd waar je er 100 van koopt voor 10 euro.

Maar wel overal de hoofdprijs.
Ik gebruikte eigenlijk altijd een Bicky om een frituur naar waarde en niveau te beoordelen.
Gewoon op de ban-lijst zetten, ik heb bij mijn vroegere vaste frituur ook gewoon die feedback gegeven en kwam dan als tegenargument af dat hij de meerprijs niet kon doorrekenen (zever excuus gewoon hogere marges voor hem). Kust mijn kloten kutvent! OP DE ZWARTE LIJST ZULT GIJ VOOR ALTIJD STAAN. ie is ook effectief de deuren moeten sluiten tijden corona, pure karma

Wat zou die "frik" eigenlijk betekenen bij die Bicky? :oi22:

Nou breekt m’n fucking qlomp

IMG-1487.jpg

Stoofvleessaus, satékruiden en joppie!

Het is afgelopen vrijdag het volgende geworden:
- Grote frit met satekruide
- Boulet speciaal (mét cyrryketchup, ik heb het geprobeerd en denk dat ik bekeerd ben! :unsure: )
- Stoofvleessaus
- Versgemaakte tartaar
- Hamburger

It was goooood :biglaugh:

Pfff lang leve de oude bicky frik. Met lange broodjes en 2 frikandellen ertussen.
10 minuten vechten om die frikandellen tussen dat broodje te houden en zonder een picasso van bicky sauzen op uw tshirt dat ding naar binnen te spelen :love:
Dat was pas ne smosboel, zoals het hoort

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan