Voor alle duidelijkheid vrienden, een deel van het verhaal is uiteraard FICTIEF
Jajaa gasten gisterenavond wast weer prijs. Na ne pint of 7 na een stressvolle werkdag met een baas die mij meer voor de voeten liep als wat anders begon de honger toe te slaan. "8ste pint befferke?" Nee gast kus mijn kloten ik verga van de honger, ik wil mijn frieten en vleesjes verdomme! Gade mee? Ja? OK vas-y fieu, ad fundum met die pint en we zijn weg! Vervolgens stampte ik de deur vant frituur in frut vaneen, stak ik iedereen voorbij waarop er ne paljaske begon te zeuren "couper la file d'attente comme ça, tu n'as pas honte salopard"? Waarop ik reageerde "friturist! Zeg tegen die pey wie ik ben! waarop de friturist de naam "Befferke" liet weergalmen door de frituur. De verongelijkte man werd op slag lijkbleek en begon vervolgens te daveren "excusez-moi Befferke, ik wist ni kij da was, wa kan ik doen om koedmaeken?" Ach ket, trakteer mij en mijn maat op ne wachtpint en spons erover! Vervolgens liet ik in mijn gekende wijze mijn bestelling luiden "ne middel me stoofvleesSAAS, ne curryWUST spéciale, ne ragouzi ,ne vuurvreter, kwakske verse tartaar, kwakske samoerai en 4 wachtpinten op rekening van die debiel die mij ni herkende (ik had me bedacht, er zal meer dan 1 traktatie van een pint nodig zijn om hem te vergeven). "En laat er geen harde frieten tussenzitten of tis oep a bakkes eh fritmanneke! de vorige keer werd mijn tandvlees hierdoor overal geperforeerd, zelfs de fucking Ronny liet op da vlak geen steken vallen! Mijn maat en mezelf hadden beslist om de frieten ter plaatste op te fretten. Dit bleek een goede keuze te zijn want ik werd hier en daar getrakteerd op enkele doorspoelpinten door een schare fans die mij herkenden. De dochter van de friturist vroeg nog opt einde van mijn bombastisch bezoek of ik nog een dessertje wenste "jazeker poezewoefke" waarop ik haar uitgebreid begon te muilen. Thuis nog wat alles verder doorgespoeld me ne cognacske of 3 om vervolgens in slaap te vallen achter den teevee. Geslaagde avond!!