De frituur

83 kg, 1m92, groter dan Beffer, schoenmaat 48, slaap 7u30/nacht en broekmaat W32L36 en ik verzette op m'n hoogtepunt een grote, een Bicky en 2 andere vlezekes. 😎

Nu is het een andere frituur, dus niet 100% te vergelijken, en deel ik een grote met m'n vriendin en is de Bicky ertussenuit. Soms neem ik nog wel een Bicky Rib.

Laatst bewerkt:
Ik versta trouwens niet zo goed wat de reden is om ineens gewicht en lengte te beginnen post in combinatie met onze bestelling. Dat het hier maar niet ontaardt naar een of ander brag-ding om te stoefen over hoeveel je kan binnenduwen en toch slank te zijn :(

Ik versta trouwens niet zo goed wat de reden is om ineens gewicht en lengte te beginnen post in combinatie met onze bestelling. Dat het hier maar niet ontaardt naar een of ander brag-ding om te stoefen over hoeveel je kan binnenduwen en toch slank te zijn :(
Bwa. Daarna nog de prijs van de bestelling erbij en het komt hier nog wel goed. We zijn er bijna.

Ik heb een studeerdag ingeboekt vandaag, dus daar hoort feelgood-food bij natuurlijk. Normaal is donderdag of zondag frietdag, maar we gaan niet onnozel doen en er toch een tweede bij steken vandaag. Vanmiddag dus gegaan voor een middel, bicky rib cheese en zo'n kipkaasdonut. Verrassend lekker dat laatste eigenlijk, moest al veel langer bestaan.

Die achter mij bestelde wel eerst, maar hij had een jas aan van Harley Davidson en ik moest omhoog kijken, dus ik heb mijn groot hart laten zien en hem laten doen. Tijdens het wachten wel beginnen klappen er tegen over rijden met de moto in de regen tegenwoordig, ik zei hem dat ik dat toch niet kan. Hij vroeg of ik dan zo'n "triestig schoonweermotardke" was, waarop ik moest zeggen: "nee, ik kan gewoon niet met een moto rijden". Die kerel vond dat blijkbaar zo grappig dat de patron mijn bestelling moest voornemen er van. Sympathieke mens. :unsure:

Oei allemaal panlatjes hier precies, ik had zeker gedacht dat hier een paar gymbro's zouden zitten aan sommige bestellingen te zien :D
Anyway, de cut gaat door dus weer een vrijdag zonder frietjes maar gekookte patatjes met ne biefstuk. Ik leef op jullie dolle frituurverhalen momenteel, laat ze maar komen en laat ze vooral smaken dit weekend :love:

Rustig blijven, je bent in het meest chille topic op BG. We zijn nu 1 jaar na de grote frikandel vs. curryworst oorlog, we leven in vrede, 't is fijn.

Iedereen is hier welkom en moet er zich thuisvoelen. Ook de mensen van het Antwerpse die curryworst zeggen tegen een frikandel. We gaan met respect om met mensen met een verstandelijke handicap. Of je nu 50 kg weegt of 120 kg.

Rustig blijven, je bent in het meest chille topic op BG. We zijn nu 1 jaar na de grote frikandel vs. curryworst oorlog, we leven in vrede, 't is fijn.

Iedereen is hier welkom en moet er zich thuisvoelen. Ook de mensen van het Antwerpse die curryworst zeggen tegen een frikandel. We gaan met respect om met mensen met een verstandelijke handicap. Of je nu 50 kg weegt of 120 kg.
Keep calm and friet on ;)

Zondag een middel met stoofvleessaus, bicky cheese, frikandel special en een boulette special besteld. Gezellig een klapke gedaan met den uitbater in de frituur en een gratis wachtpintje of 2 gekregen van hem. Dan zoals altijd aan de salontafel met vrouwlief voor den TV gegeten tot ik om viel.

Zondagavond is toch één van de leukste momenten van de week hé.

Als er nu echt 1 ding is die ik mis van Belgie is het dus idd de zondagavond frieten. Begint het avond te worden en begin je uiteindelijk terug quasi normaal te functioneren van heel het weekend te zuipen. Dan vlug die frituur binnen en uw volledig kapot eten want normaal functioneren hoort niet in het weekend. We hebben de werk week om te recuperen.

Volgende week ben ik terug in Pretoria wordt dus terug frietjies met strakke kontjes

Mijn vaste frituur uitzonderlijk gesloten vanavond. Andere oorden gezocht. Frieten totaal niet uitgebakken en zagen ze donkerbruin :sick:

Gisteren ne gewone met stoofvleessaus, satékruiden en mayo (allen er al op laten doen) en een berehap. Hoe een zeer simpele bestelling soms perfect kan zijn. In de frituur gegeten dus de frieten waren echt superlekker.

Aangezien m'n vaste frituur aan het verhuizen is ben ik gisteren naar mijn 2de vaste stek gereden. Godverdomme dat zijn eigenlijk ook heel goede frieten, misschien zelfs nog beter dan mijn 1ste vaste plek. Perfect gebakken! Enkel mag je daar geen zout op de frieten vragen. Doe je het toch dan hoor je plots 'TUUT TUUT TUUT TUUT' terwijl een oplegger in achteruit afkomt om zijne bak zout te lossen op uw bakske frieten. Ook 'ja, een klein beetje' begrijpen ze niet. Men pakt dat zoutvat en begint te strooien alsof uw frieten er spekglad bijliggen. Maar goed, eens je dat weet is dat probleem van de baan en eet je de beste frieten.

Door werken in de straat stond er geen kat. Mijne kameraad stond mij buiten al op te wachten met een fris wachtpintje, heerlijk! Als we die soldaat gemaakt hadden zijn we naar binnen getrokken. Zegt de bazin: 'wat mag het zijn voor jullie alstublieft?' '2 pintjes, goed gebakken zonder zout a.u.b.' Grappig als ik ben was het ijs direct gebroken, ook de knappe dame die meehelpt achter den toog draaide haar eens om. Ik zag in haar ogen dat ze me ter plekke wou opeten.

We hebben ne man of 3 voorgelaten en dan nog een wachtpintje besteld om onze bestelling op 't gemak door te kunnen geven. Een middel met stoofvleessaus, bicky cheese, frikandel special en een crizzly voor mij. 'Mag er zout op meneer?' 'GODVERDOMME NEE RISKEERT U NIET VROUWMENS NEE!'

Het afscheid viel zwaar. 't Is een hele toffe, de bazin, maar thuis zat er een hongerig vrouwtje in hare pyjama helemaal ingeduffeld in een sjaarzeke te wachten op mij. Ik ben binnengekomen via de garage waar er ook een frigo staat. Vlug een p.v.b.d.f.'tje uitgehaald en de frieten op de salontafel gekletst.
Heerlijk van genoten! De frieten van de vrouw ook nog via mijn laadklep naar binnen gesmeten. Een half uurtje later een Magnum uit de diepvries genomen en mezelf een heerlijke, zoetere, whisky uitgeschonken. Het kon niet op.

Deze morgen wakker geworden met geschreeuw. Iemand riep om hulp. Bleek het mijn maag te zijn. De loser kan het niet aan, zo blijkt. In den auto ervaarde ik lichte druk op de buik. Ik voelde wat lucht en dacht: een klein scheetje gaat de druk wat wegnemen. Aangezien ik toch alleen in de wagen zat liet ik me gaan. Ja kameraad, aan de kant mogen gaan, uitgestapt en den auto in de fik gestoken.

Mijn frituur gaat nieuwe bordjes moeten maken met "uitzonderlijk open". Kerel is godver meer dicht dan iets anders. Het gaat minder werk zijn om de bordjes met open te plaatsen.

Aangezien m'n vaste frituur aan het verhuizen is ben ik gisteren naar mijn 2de vaste stek gereden. Godverdomme dat zijn eigenlijk ook heel goede frieten, misschien zelfs nog beter dan mijn 1ste vaste plek. Perfect gebakken! Enkel mag je daar geen zout op de frieten vragen. Doe je het toch dan hoor je plots 'TUUT TUUT TUUT TUUT' terwijl een oplegger in achteruit afkomt om zijne bak zout te lossen op uw bakske frieten. Ook 'ja, een klein beetje' begrijpen ze niet. Men pakt dat zoutvat en begint te strooien alsof uw frieten er spekglad bijliggen. Maar goed, eens je dat weet is dat probleem van de baan en eet je de beste frieten.

Door werken in de straat stond er geen kat. Mijne kameraad stond mij buiten al op te wachten met een fris wachtpintje, heerlijk! Als we die soldaat gemaakt hadden zijn we naar binnen getrokken. Zegt de bazin: 'wat mag het zijn voor jullie alstublieft?' '2 pintjes, goed gebakken zonder zout a.u.b.' Grappig als ik ben was het ijs direct gebroken, ook de knappe dame die meehelpt achter den toog draaide haar eens om. Ik zag in haar ogen dat ze me ter plekke wou opeten.

We hebben ne man of 3 voorgelaten en dan nog een wachtpintje besteld om onze bestelling op 't gemak door te kunnen geven. Een middel met stoofvleessaus, bicky cheese, frikandel special en een crizzly voor mij. 'Mag er zout op meneer?' 'GODVERDOMME NEE RISKEERT U NIET VROUWMENS NEE!'

Het afscheid viel zwaar. 't Is een hele toffe, de bazin, maar thuis zat er een hongerig vrouwtje in hare pyjama helemaal ingeduffeld in een sjaarzeke te wachten op mij. Ik ben binnengekomen via de garage waar er ook een frigo staat. Vlug een p.v.b.d.f.'tje uitgehaald en de frieten op de salontafel gekletst.
Heerlijk van genoten! De frieten van de vrouw ook nog via mijn laadklep naar binnen gesmeten. Een half uurtje later een Magnum uit de diepvries genomen en mezelf een heerlijke, zoetere, whisky uitgeschonken. Het kon niet op.

Deze morgen wakker geworden met geschreeuw. Iemand riep om hulp. Bleek het mijn maag te zijn. De loser kan het niet aan, zo blijkt. In den auto ervaarde ik lichte druk op de buik. Ik voelde wat lucht en dacht: een klein scheetje gaat de druk wat wegnemen. Aangezien ik toch alleen in de wagen zat liet ik me gaan. Ja kameraad, aan de kant mogen gaan, uitgestapt en den auto in de fik gestoken.
Dees is gewoon Brusselmans, maar dan beter he :love: .

We gaan van een geweldig idee en alternatief van een julientje naar een iets pittig alternatief van een boulet special.

Dat is dromen van een rode Ferrari om dan toe te komen aant frituur in een rode Toyota Starlet :(
Je hebt gelijk.

Ik dacht dat een spicy boulette misschien sneller op de hype train zou geraken dan de variant op een Julientje. Sorry Zaro.

Terug
Bovenaan