De frituur

Hier geen frieten vandaag :headshake:
wel morgen op de jaarmarkt :love: Het enige nadeel is dat ge dan rechtstaand moet eten en dus niet meteen veel snack'skes kunt pakken. En aan zo'n pistafeltje ga ik echt niet staan.

Ja man 't is ier stil voor ne vrijdag.
Zwijgt jong. Ik heb al de ganse week zin in frieten, en dacht vanavond mijne slag te kunnen slaan. Is het wel geen spaghetti-avond van de school van den oudste zeker... Het is dat de opbrengsten ten gunste zijn van hun "GWP aan zee" en hij dan dus een paar dagen van huis is, dat ik wil sponsoren.

Hier geen frieten vandaag :headshake:
wel morgen op de jaarmarkt :love: Het enige nadeel is dat ge dan rechtstaand moet eten en dus niet meteen veel snack'skes kunt pakken. En aan zo'n pistafeltje ga ik echt niet staan.
Dat doe ik dus nooit hé. Al rechtstaand ergens frieten eten. Of toch niet zoals ik de zondag doe.

Als we naar een babyborrel gaan en er staat een frietkraam o.i.d. heb ik maar te kijken naar m'n vrouw en we weten al hoe laat het is.
Dan komen ze af: 'zijn jullie al om eten geweest?'

"Ja hoor! 't Was heel lekker!"

Tuurlijk niet. Wij gaan straks naar de frituur. :coolbrows:

Zwijgt jong. Ik heb al de ganse week zin in frieten, en dacht vanavond mijne slag te kunnen slaan. Is het wel geen spaghetti-avond van de school van den oudste zeker... Het is dat de opbrengsten ten gunste zijn van hun "GWP aan zee" en hij dan dus een paar dagen van huis is, dat ik wil sponsoren.
Kop op! Dat zal waarschijnlijk een veel te ver gekookte spaghetti zijn met een saus waarvan den helft van uw bord onder water staat. En dat kan ook smaken hé!

Met een glazeke rood uit een karton. Ma goeeeeed.

Kop op! Dat zal waarschijnlijk een veel te ver gekookte spaghetti zijn met een saus waarvan den helft van uw bord onder water staat. En dat kan ook smaken hé!

Met een glazeke rood uit een karton. Ma goeeeeed.
We doen take-away, en gaan dus zelf onze pasta koken zoals wij dat willen. No way dat ik in deze fase van mijn leven nog in een schoolrefter ga zitten eten!

En de sommelier beveelt een Omer aan, dat zou ook gaan bij spaghetti. K ga niet discussieren.

Morgen is 't weer zover, als ik mijn vrouw zo bezig hoor. Als saus samoerai. Twee mexicano's opnieuw, maar wat dan nog? Nog eens een garnaalkroket, om decadent te doen? De bicky's zijn er maar slap, dus die passeer ik en de cheddar die ze gebruiken is bovendien te plakkerig. Of opnieuw kippendrumsticks, die kruiden ze goed af en zijn krokant aan de buitenkant en botermals aan de binnenkant. Of gewoon een bouletje met specialsaus (met curryketchup uiteraard)? Thuis aankomen, mijn vrouw voor de TV zwieren, de kleine voor de tablet en ik met mijn gazet. Iedereen in zijn eigen glorieuze wereldje.

Cola'ke achteraf en dan een grote fles Duvel kraken om dit smakelijke festijn af te sluiten.

En dan welriekende mexicanoboertjes laten.

Ja man 't is ier stil voor ne vrijdag.
Eergisteren geweest, maar niet voor frieten. Ik was gaan zwemmen en het was al laat en frieten liggen iets te zwaar op mijn maag om te kunnen genieten van een goede nachtrust. Maar ik had wel nog een klein goestingske dus nog langs de frituur gepasseerd voor een Bicky, Gackie en Amerikaan (soort burger maar met groenten tussen want ik wou gezond doen hé, ik had namelijk gezwommen!).

Iedere keer weer verbaasd van hoe zo een G'ackie toch kan smaken.

Gisteren naar de frituur geweest. De schoonouders waren hier en betalen dan, ffkes goed doorbesteld dus. Durfde niet goed onze boiler bestellen, maar heb die ribster geprobeerd...Ben er geen fan van. De frieten waren wel weer top en gratis :D!

Gisteren naar Pairi Daiza. We dachten een kalme dag te treffen maar daar aangekomen bleek een pak drukker te zijnbdan verwacht.
Effe googlen en ja: krokusvakantie ok Wallonië. Ach, op zich geen probleem, qua drukt nog te doen.

Fast-forward naar een half uur voor sluitingstijd. Mijn tante had elk van de kindjes vorige week "ne cent" gegeven om iets te kopen in de gift shop. De grote fout gemaakt van die hel te betreden. Dik 50 minuten later daar buiten. We wilden aar aan den inkom die take away doen maar die was inmiddels ook overspoeld.

Dan naar de auto, kinderen derin, file trotseren, gps instellen: 2 uur tot we thuis zouden zijn. Besloten om dan gewoon de ogen goed open te houden op zoek naar een frituur en T'as la patate beland.

Wat een ervaring was me dat. Absolute chaos. Naast standaard frituurspul ook burgers en steak te verkrijgen.
Ene achter den toog die alleen burgers doet, ene die frieten deed en af en toe de keuken in liep en dan de vrouw des huizes die overal en nergens was.

M'n vriendin met de kinderen alle 4 naar't toilet, ik zou ondertussen bestellen. Zou.. want tegen dat ze allemaal terug waren had ik nog niet besteld. Mind you: ik was op dat moment de enige die wilde bestellen. Na nog een paar minuten geduld uitoefenen in m'n beste Frans besteld. Succes, alles op het ticketje en ik naar ons plekje.

Na ongeveer een half uur kwam Nath, zo heette de vrouw des huizes, langs de tafel met boodschap: "j'arrive tout de suite".

Tot onze grote verrassing was dat op onze bestelling nog eens op te nemen.
Ondertussen een lange rij aan den toog om te bestellen.

Uiteindelijk na meer dan 50 minuten, hadden de onze frieten!
Twee gigantische puntzakken vol (foto's volgen nog wel omdat het via m'n gsm niet lukt). Geen vleesjes. Die lieten nog eens vijf minuten op zich wachten maar dat kon de pret niet bederven.

Weliswaar geen foto van de vleesjesfase want te druk bezig m'n honger te stillen.

Voor de volledigheid:
Kipsate, vleeskroket en kaaskroket voor mij. Mini loempia's en nr sito voor m'n vriendin. Chicken fingers, nuggets, curryworst en vleeskroket voor de 3 Bengels. Potjes may, ketchup en samurai als saus.

Vleesjes allemaal op, frieten: denk nog 3/4e van ene puntzak over.
En zo eens rondgekeken en blijkbaar was dat de standaard: iedereen liet best wat frieten liggen, niet omdat ze niet goed waren maar wel gigantisch veel.

Anyway, ondanks het wachten was de chaos daar wel entertainend. De frietjes waren heel goed en iedereen zat voldaan terug in de auto.

Als ge geduld hebt, raad ik ze aan. Wilt ge ne snellen hap: beware.

Gewoon frutje, grizzly, bamischijfje, stoofvleessaus en goeie dot mayonaise. Ik moest nog naar ne quiz dus had het idee om daar nog frituursnacks te eten dus niet te veel gepakt, was wel in orde :thumb:

Waar blijft die consensus over den boiler? (zoete mayonaise pak ik niet en een frikandel ook niet een curryworst wel)

Terug van wandeltrip in Luxemburg met de vriendin. Direct terug goed aansterken zie. Romboutje met veggie bamischijf. Foto doet de hoeveelheid geen eer aan. Alles tot de laatste friet binnen geklet, ook bij de vriendin alles op, waar dat wandelen al niet goed voor is!!

2024-03-09-18-38-43-179.jpg

Terug
Bovenaan