De frituur

Ik heb recent de berehap/grizzly/crizzly/hoeveel-namen-heeft-dit-ding herontdekt. Lang geleden eens geprobeerd, maar toen vond ik het maar niets aangezien ik niet echt van ui hield :unsure: Intussen is die periode voorbij dus dat gaat nu wel vlotjes binnen, jawaddedadde. Wel iets waar geen saus bij moet vind ik, terwijl ik normaal wel graag mijn vlezekes nog eens in de saus dep.

Ik heb recent de berehap/grizzly/crizzly/hoeveel-namen-heeft-dit-ding herontdekt. Lang geleden eens geprobeerd, maar toen vond ik het maar niets aangezien ik niet echt van ui hield :unsure: Intussen is die periode voorbij dus dat gaat nu wel vlotjes binnen, jawaddedadde. Wel iets waar geen saus bij moet vind ik, terwijl ik normaal wel graag mijn vlezekes nog eens in de saus dep.
In Vlaanderen noemen we dat toch gewoon nen berepoot? :unsure:
Hoewel ik op Wikipedia ook de naam spoetnik terug vind :confused: toevallig of niet daar waar men ook nogal eens "ne lange hamburger" durft te bestellen... :sarcastic:

In Vlaanderen noemen we dat toch gewoon nen berepoot? :unsure:
Hoewel ik op Wikipedia ook de naam spoetnik terug vind :confused: toevallig of niet daar waar men ook nogal eens "ne lange hamburger" durft te bestellen... :sarcastic:
Neen

da's een andere snack. Een berepoot (aka Ambiorix) is een boulet in schijven met tussen elke schijf een ajuinring.

Een Grizzly/crizzly/Berehap/Berehap pikant lijkt eigenlijk nog het meest op een sito, met ipv kalkoenblokjes (heerlijke) licht pikante schijven vlees. Ook in een korstje, maar dan neigend naar oranje ipv bruin

En die korst is langs binnen inderdaad lichtjes vochtig waardoor je geen sausje nodig hebt.

Een favoriet bij de Poepers

Een foto zegt zoveel meer.

Berepoot

1705056386080.png

Crizly:

1705056401434.png

Als ik "berenhap" google kom ik foto's tegen van zowel wat wij als berepoot kennen maar evengoed ook van die Crizly variant. :unsure:

Berenhap/Berepoot enerzijds en Crizzly/Grizzly anderszijds lijken dus 2 verschillende dingen :unsure: een beetje zoals een curryworst <> spicy viandel?

En die korst is langs binnen inderdaad lichtjes vochtig waardoor je geen sausje nodig hebt.
Je hebt 'doorzeikt met vet' verkeerd geschreven.

Heel m'n kartongske is altijd nat van het vet. Heerlijk.

Edit: volgende keer ik naar de frituur ga, ga ik m'n Julientje pimpen met een XXL frikandel in stukken gefrituurd i.p.v. een extra frikandel en viandel erbij.
Met bijhorende Bicky Cheese en 16 pinten offcourse.

Foto's volgen. Maar 't zal voor volgende week zijn.

Can't wait.

Je hebt 'doorzeikt met vet' verkeerd geschreven.

Heel m'n kartongske is altijd nat van het vet. Heerlijk.

Edit: volgende keer ik naar de frituur ga, ga ik m'n Julientje pimpen met een XXL frikandel in stukken gefrituurd i.p.v. een extra frikandel en viandel erbij.
Met bijhorende Bicky Cheese en 16 pinten offcourse.

Foto's volgen. Maar 't zal voor volgende week zijn.

Can't wait.
Nu nog een naam bedenken voor da fameus bichke :biglaugh:

Amai, teleurstelling hier. Wij gaan maar een paar keer per jaar naar't frituur, maar voor mijn vrouw haar verjaardag is dat zo'n beetje traditie geworden om frietjes af te halen. Dat is altijd bij De Bosrand, maar ik kwam toe op een onheilspellend lege parking: "gesloten wegens defect, morgen weer open". Dan maar een frituur vlakbij ons huis geprobeerd: Faluche. De frieten uit mijn airfryer zijn verdikke minder droog en hebben meer smaak dan wat we daar kregen. De waanzinnig dure stoofvleessaus trok ook nog eens op niets.

Vaste frietdagen zijn leuk enal, maar dé beste frieten zijn toch die wanneer je volledig toegeeft aan een craving. Ik ging gisteren normaal mee met mijn vriendin bij vrienden eten, maar na een aantal afzeggingen besloten de vrouwen om er een girls night van te maken, dus ben ik maar braaf thuisgebleven. Niet meteen iets in huis én alleen én al een hele dag goesting op vette brol = the perfect storm. Eerst gaan sporten & daarna naar het frituur: klein pak met stoofvleessaus & tartaar, veggie twijfelaar & veggie bicky burger :drool: Alles tot de laatste friet gezellig voor den tv naar binnen geramd en dan heerlijk blijven liggen, topavond :love: Wel voor het eerst écht verschoten van de prijs, het leek me nochtans een redelijk conservatieve bestelling: €18,80 aan men kloten, ik weet waarvoor ik ga werken amai.

Foto's voor de fans:

PXL_20240117_185857897.jpg

PXL_20240117_191851386.MP.jpg

Amai, teleurstelling hier. Wij gaan maar een paar keer per jaar naar't frituur, maar voor mijn vrouw haar verjaardag is dat zo'n beetje traditie geworden om frietjes af te halen. Dat is altijd bij De Bosrand, maar ik kwam toe op een onheilspellend lege parking: "gesloten wegens defect, morgen weer open". Dan maar een frituur vlakbij ons huis geprobeerd: Faluche. De frieten uit mijn airfryer zijn verdikke minder droog en hebben meer smaak dan wat we daar kregen. De waanzinnig dure stoofvleessaus trok ook nog eens op niets.
Wat had je dan verwacht van een frituur met zo'n naam.

Wat had je dan verwacht van een frituur met zo'n naam.

De lezers van het Nieuwsblad hebben duidelijk geen smaak.

De lezers van het Nieuwsblad hebben duidelijk geen smaak.
als ge daar frieten gaat eten ben je gewoon de lul. (ja, onnozele mop)

Imo is dat gewoon een snackbar, geen frituur. Ooit toen ik op weg was naar az sint jan via de gps daarop uitgekomen om iets te eten. Ik ben gewoon door gereden, het feit dat daar direct frituur / broodjes / pasta staat aan de inkom was voor mij toch weer een teken aan de wand.

Laatst bewerkt:
Foto's voor de fans:
Dat is 't hé! Er moeten hier godverdomme meer foto's gepost worden. Wachtpinten enal!

Zondag moeten we 's middags heel uitgebreid gaan eten. 't Is ver een maand geleden dat ik nog in de frituur geraakt ben. Hopelijk geraak ik er 's avonds. Den uitbater heeft al 'missing' posters uitgedeeld.

Terug
Bovenaan