De frituur

Wat een volk int frituur vanavond. Holy crap. Had ik er zo geen zin in gehad ik was mij weergekeerd.

Mijne kleine vriend is weer ziek en hij had goesting in fritten dus ikke naar een bomvol frituur. €4,80 voor nen Sitostick wtf? Tis lang geleden dat ik nog is naar de frituur ben geweest precies :help:

Mijne kleine vriend is weer ziek en hij had goesting in fritten dus ikke naar een bomvol frituur. €4,80 voor nen Sitostick wtf? Tis lang geleden dat ik nog is naar de frituur ben geweest precies :help:
Da's wel extreem. Hier is het €3,5. Nog altijd niet goedkoop, maar € 4,8 is er wel los over :unsure:

Frietjes gaan eten in Frites Unique in Kortrijk (aan den appel). Zeer lekker en vlotte bediening. Blijkbaar zijn ze net verkozen tot beste frituur van Kortrijk en niet meer dan terecht: mijn bestelling was kleintje, potje mayo, bicky cheese (zonder augurken) en een twijfelaar.

Toen ik aan het eten was zag ik er verschillende een julientje eten, geserveerd in een groot rond bord. Toch nog eens teruggaan want zag er immens lekker uit. En ze hebben nog van die speciallekes.

Ik schrok ook wel toen ik vorige week mijn Beffertje bestelde dat ze 6 euro voor een Crizzly rekenen.

Gisteren mij wat overdaan. Eerst een uurtje op café gezeten met wat kameraden en dan bestel ik al snel te veel. Vrouwlief was ook miscontent want ik heb haar bestelling opgefucked.

Ik bestelde een Julientje met een extra frikandel bovenop de standaard viandel, een bicky cheese, chicken nuggets en een ardeense brochette. De laatste 3 stukken van de ardeense kreeg ik niet meer binnen. Ik kreeg er zelfs geen pint meer bij om door te spoelen. Het zout en satékruiden zorgden ervoor dat ik vannacht 3x wakker geworden ben met een mond zo droog als de poes van mijn oma.

Volgende week beter! 't Zal niet op zondag zijn weliswaar.

Ja lap, de wekelijkse fwietjes zijn weer binnen.

Gewone, potje saus, potje joppie, potje mayo, berehap, 1/3de cervela, een stukje koude boulet en een volledige portie kippets die over was van de kinderen.

Voldaan en lui :coolbrows:.

@Beffer hoe zit het vriend, ge hebt gisteren toch frieten gegeten hoop ik?!
Ik heb thuisgewerkt en heb dan maar na de werkuren een durum mix samouraï gaan halen (welliswaar met frieten apart). Op het moment dat ik de kebabzaak binnenwandelde voelde ik dat er iets ni klopte. Was het omdat ik bloednuchter was? Was het omdat de frieten van de kebabzaak nog ni tot aan de enkels komen van wat men verwacht van ne gouwe ouwe traditionele Vaderlandse Belgische friet? Was het omdat er in deze zaak de wachtpinten nog moeten worden uitgevonden? (daar stond ik dan als een volleerde nar 🤡 me mijne cola zero, enkel ne f#cking lekstok ontbrak nog :wtf:). "Wat als onze goeroe Mr.Anderson mij nu zag"? "Of mijn friturist"? "Waar zijde in godsnaam mee bezig Befferke?" Bij de gruwelijke gedachte hiervan wou ik het opeens op een lopen zetten en mijn fout rechtzetten maar voor ik mij kon omdraaien was mijn durum al klaar. Ik had eveneens al betaald en ik scheurde van de honger. Ik heb dan maar toegegeven aan mijn lafheid. Hopelijk krijg ik hier nog een kans om deze grove feiten van verraad recht te zetten met de bestelling van een Beffertje XXL waarmee ik hier kan uitpakken met een foto (hopelijk weet ik daartegen hoe men hier foto's post).

IMG-4387.jpg
Topjulientje daarnet na de gym.

Soms kom ik gewoon naar hier, om naar die foto tekijken

Zonet kleine FRIT (die semi groot is), saté goed gebakken met veel kruiden, curryworst, en texas burger met extra spek. En een halve pot mayo, van thuis. Het is altijd ergens crisis.

Portefeuille lichter en mijne lever vervet.

Mensen van centrum Gent hier die al in Frituur De Papegaai zijn geweest? (Als dat nog bestaat)

Toen ik voor m'n sleeve aan 't gaan was in Gent (2018 of zo dacht ik) ging ik op 't einde van de dag (waren altijd lange sessies) daar rap een frietje steken vooraleer ik terug naar huis vertrok. Ik zeg niet dat dat het beste frituur was, maar was alleszins wel goed voor zover ik mij kan herinneren. Ik had er gewoon eentje uitgekozen dat ergens in de buurt was en het was zeker niet slecht, dus ben daar toen wel een paar keer geweest in totaal.

Mensen van centrum Gent hier die al in Frituur De Papegaai zijn geweest? (Als dat nog bestaat)

Toen ik voor m'n sleeve aan 't gaan was in Gent (2018 of zo dacht ik) ging ik op 't einde van de dag (waren altijd lange sessies) daar rap een frietje steken vooraleer ik terug naar huis vertrok. Ik zeg niet dat dat het beste frituur was, maar was alleszins wel goed voor zover ik mij kan herinneren. Ik had er gewoon eentje uitgekozen dat ergens in de buurt was en het was zeker niet slecht, dus ben daar toen wel een paar keer geweest in totaal.
Dus een random frituur die nie speciaal goed was ofzo, en waar ge u nie veel van herinnert in 2018. En waarom juist wilt ge daar meer van weten?! :p

Dus een random frituur die nie speciaal goed was ofzo, en waar ge u nie veel van herinnert in 2018. En waarom juist wilt ge daar meer van weten?! :p
Gewoon louter ter info eigenlijk. Vroeg me opeens af of ik in der tijd een goede keuze had gemaakt of er al dan niet betere alternatieven in de buurt waren daar. :tongue:

Frietketel ligt daar vlakbij. Die is heel populair.
Papegaai bestaat nog alleszins. Wel nog nooit binnengeweest. Van buiten af ziet het er deftig uit en het lijkt ook goed bezocht. Wel niks van website ofzo naar mijn weten. Ik denk dat het een degelijke is gezien dat er altijd volk is daar van de keren dat ik in die buurt was.
Frituur Tartaar helemaal in het centrum is ook degelijk maar prijzig. Wel grote porties. Was daar een keer in dat straatje op een maandagmiddag en dat frietkot was vol :p. Paar keer geweest en gebruik gemaakt van online bestelling. Maar dan vroeger ze plots geld voor online te bestellen terwijl je zelf afhaalde en dan vergaten ze soms zelfs je bestelling. Voorbeeld van wisselvallig personeel hier.

Probleem in Gent is dat veel frietkoten niet consistent zijn/ wisselvallig personeel hebben /... dus ik durf er nooit echt één aan te raden.
Een frietkot dat goed was in week 1 kan een tegenvaller zijn paar weken later.

Je hebt er wel die consistent niet goed zijn :p. Die frietbarak aan Gent-Sint-Pieters heeft bijvoorbeeld een slechte reputatie :p. Maat van mij is daar twee keer ziek geworden :p.

Gisteren was het weer de moment.
De onverwachte dingen zijn meestal de beste.
Een middel met satékruiden (0,20 euro extra) en mini loempia's.
Lekker

Dat is toch een frituur met een groot aanbod vegan snacks? Ben daar in de studententijd, 15 jaar geleden wel is geweest.

Terug
Bovenaan