Michster
Well-known member
Fucking Fluvius...
Na maanden gezever, 10 telefoons en een technieker(die op verveelde toon zei dat het toch niets met de hardware, maar achterliggend in fluvius hun systeem moet zijn) hadden we eindelijk de mogelijkheid om de meter terug af te lezen via mijn fluvius en zo het verbruik te zien.
Nu sturen ze opnieuw een mailtje dat ze de digitale meter niet kunnen uitlezen "omwille van redenen van technische aard"
"
Een klein aantal digitale meters kunnen niet van op afstand worden aangestuurd.
Dit omdat ze bijvoorbeeld diep in een kelder zitten waar geen telecombereik is of omdat ze in een afgelegen gebied staan zonder telecomontvangst. (Dit is niet hetzelfde telecomnetwerk als de gsm)"
Onze meter staat in een niet te dikke kast op het gelijkvloers.... lijkt me sterk dat die geen ontvangst zou hebben. We wonen hier anderhalf jaar en hebben het eerste jaar zonder probleem altijd ons verbruik kunnen volgen op de meter en op Mijn Fluvius...
"
Als eventueel alternatief zou je je energieverbruik kunnen opvolgen via een energiebeheersysteem, gekoppeld aan je gebruikerspoort, lokaal op de digitale meter.
Deze gebruikerspoort kan je gratis laten activeren.
Hiervoor dient u een aanvraag te doen via het klantenportaal Mijn Fluvius.
Na deze aanvraag is het belangrijk dat u de poort opent d.m.v. het verschuiven van de knop in het portaal
Gezien uw meter niet communiceert, kan de opening van de poort niet vanop afstand gebeuren.
Er zal n.a.v. uw aanvraag een werkopdracht worden aangemaakt, waarna een technieker ter plaatse komt voor het openen van de gebruikerspoort."
Wat ze nu concreet willen zeggen, snap ik niet... Gaan ze de mogelijkheid wegnemen om via mijn fluvius het verbruik in de mot te houden, tenzij ge hun app gebruikt of betaalt om extra apparatuur te laten aansluiten? Of kunnen ze mijn meter plots niet meer uitlezen omdat zogezegd dat ding geen bereik heeft?
Ik huiver bij het gedacht om hun klantendienst opnieuw te bellen waar ge continu doorverbonden wordt, niemand ooit een log lijkt te maken op uw profiel en het eeuwen duurt voor hun debiele backoffice een simpel issue uitklaart.
Na maanden gezever, 10 telefoons en een technieker(die op verveelde toon zei dat het toch niets met de hardware, maar achterliggend in fluvius hun systeem moet zijn) hadden we eindelijk de mogelijkheid om de meter terug af te lezen via mijn fluvius en zo het verbruik te zien.
Nu sturen ze opnieuw een mailtje dat ze de digitale meter niet kunnen uitlezen "omwille van redenen van technische aard"
"
Een klein aantal digitale meters kunnen niet van op afstand worden aangestuurd.
Dit omdat ze bijvoorbeeld diep in een kelder zitten waar geen telecombereik is of omdat ze in een afgelegen gebied staan zonder telecomontvangst. (Dit is niet hetzelfde telecomnetwerk als de gsm)"
Onze meter staat in een niet te dikke kast op het gelijkvloers.... lijkt me sterk dat die geen ontvangst zou hebben. We wonen hier anderhalf jaar en hebben het eerste jaar zonder probleem altijd ons verbruik kunnen volgen op de meter en op Mijn Fluvius...
"
Als eventueel alternatief zou je je energieverbruik kunnen opvolgen via een energiebeheersysteem, gekoppeld aan je gebruikerspoort, lokaal op de digitale meter.
Deze gebruikerspoort kan je gratis laten activeren.
Hiervoor dient u een aanvraag te doen via het klantenportaal Mijn Fluvius.
Na deze aanvraag is het belangrijk dat u de poort opent d.m.v. het verschuiven van de knop in het portaal
Gezien uw meter niet communiceert, kan de opening van de poort niet vanop afstand gebeuren.
Er zal n.a.v. uw aanvraag een werkopdracht worden aangemaakt, waarna een technieker ter plaatse komt voor het openen van de gebruikerspoort."
Wat ze nu concreet willen zeggen, snap ik niet... Gaan ze de mogelijkheid wegnemen om via mijn fluvius het verbruik in de mot te houden, tenzij ge hun app gebruikt of betaalt om extra apparatuur te laten aansluiten? Of kunnen ze mijn meter plots niet meer uitlezen omdat zogezegd dat ding geen bereik heeft?
Ik huiver bij het gedacht om hun klantendienst opnieuw te bellen waar ge continu doorverbonden wordt, niemand ooit een log lijkt te maken op uw profiel en het eeuwen duurt voor hun debiele backoffice een simpel issue uitklaart.