Goede beslissingen daar heb je maar een half woord voor nodig, de mensen begrijpen dat onmogelijk.Dit dus, of ze haar werk nu goed doet of niet, als ze het niet kan overbrengen naar de bevolking wordt ze gewoon als de boeman gezien.
En dat is volledig terecht, want dat is gewoon de verantwoordelijkheid van een minister. Anders moet je maar kabinetmedewerker (of hoe die job ook heet) worden in plaats van minister en ga je ook geen zo'n zotte lonen verdienen.
Dat ze wat van haar loon afstaat om een woordvoerder aan te stellen ofzo dan. Maakt mij niet uit hoe je het doet, maar zorg gewoon eens voor deftige communicatie en een deftig verhaal.
Slechte beslissingen krijgt je zeer moeilijk uitgelegd.
Je ziet toch wat er juist misloopt in deze dan?
De “choose a plan and stick with it” is leuk als je met de scouts op kamp gaat, maar niet een belangrijk dossier als energie.
Daar moet je echt wel zeer goed weloverwogen beslissingen maken.
Daarom dat ook de vorige regeringen en ministers nooit een grote knoop hebben doorgehakt. De materie is zo difficile, en niemand wou ook al te snel beslissingen nemen over de kernuitstap.
3 jaar is veel, wie had in 2017 zo een gigantische elektrificatie kunnen voorspellen? Ik denk niemand, dus natuurlijk heeft men alles steeds voor zich uit geschoven en tot het laatste moment gewacht.
Maar dat wilt niet zeggen dat als die moment er dan is dat je niet de juiste beslissing moet nemen.

. Wou gewoon verduidelijken dat een korte piek geen probleem hoeft te zijn, maar als het (minstens) een kwartier lang is, telt het wel zo. Maar ik vond het gewoon opvallend veel aangezien ik aan veel lagere cijfers kom (en mijn toestel is intussen ook al ouder dan 5 jaar, en zeker geen superzuinig top-of-the-line model).