De E-Bike thread

Misschien stomme vraag, maar hoe krijg ik mijn 2de handse Stromer ingeschreven? :help:
Ik begrijp de website van de DIV en de Vlaamse overheid niet zo goed. Ik heb van de verkoper deel 1 en deel 2 kentekenbewijs ontvangen alsook het gelijkvormigheidsattest.
Zijn deze genoeg om de fiets in te schrijven of heb ik meer nodig?

Een online afspraak maken bij de DIV lukt niet omdat ik een referentienummer uit vak X12 van het aanvraagformulier moet invullen. Dit formulier heb ik niet.

Naar een bpost kantoor gaan waar je een tweedehands voertuig kan inschrijven (lijst zie https://www.bpost.be/nl/nummerplaat)
Die maken, tegen betaling van €12, een aanvraag tot inschrijving op en doen pre-registratie bij DIV.
Daarna ga je naar je verzekeraar en zij vragen via webDIV een plaat aan, die krijg je via de post en na betaling van €30.

Kafka ten top, dus. Bpost had duidelijk nog wat geld nodig.

Verder ben ik zo tevreden van mijn ST3. Ik doe bijna alles met de fiets nu, en tegen 40-45 rijden is echt super.

Naar een bpost kantoor gaan waar je een tweedehands voertuig kan inschrijven (lijst zie https://www.bpost.be/nl/nummerplaat)
Die maken, tegen betaling van €12, een aanvraag tot inschrijving op en doen pre-registratie bij DIV.
Daarna ga je naar je verzekeraar en zij vragen via webDIV een plaat aan, die krijg je via de post en na betaling van €30.

Kafka ten top, dus. Bpost had duidelijk nog wat geld nodig.

Verder ben ik zo tevreden van mijn ST3. Ik doe bijna alles met de fiets nu, en tegen 40-45 rijden is echt super.
Moet je naar je verzekeraar gaan? Ik dacht dat familiale verzekering voldoende was?

Nee je hoeft geen verzekering te nemen, maar zij hebben wel toegang tot webDIV. Is gewoon sneller.

Eindelijk nog eens met mijn Stromer ST1X naar mijn werk gereden. Veel te lang geleden. 20,5 km. Ongeveer 40 minuten. Ik kon niet overal even goed doorrijden omdat de fietspaden er soms brak lagen. Dan is zo'n Stromer zonder vering weinig vergevingsgezind, haha.

Omdat ik in het verleden toch al eens platte band had, vraag ik me af of er een snel oplapmiddel is om toch even verder te kunnen. Ik hoorde van een soort schuim dat je in de banden kon spuiten?

Eindelijk nog eens met mijn Stromer ST1X naar mijn werk gereden. Veel te lang geleden. 20,5 km. Ongeveer 40 minuten. Ik kon niet overal even goed doorrijden omdat de fietspaden er soms brak lagen. Dan is zo'n Stromer zonder vering weinig vergevingsgezind, haha.

Omdat ik in het verleden toch al eens platte band had, vraag ik me af of er een snel oplapmiddel is om toch even verder te kunnen. Ik hoorde van een soort schuim dat je in de banden kon spuiten?

Je hebt idd zaken zoals Joe’s no flat gel. Maar volgens mij moet je daar tubeless voor rijden (niet 100% zeker). Er zullen er hier sowieso wel zijn die daar meer ervaring mee hebben.

Zouden jullie voor woon - werkverkeer een fiets zonder vering aanraden?

Want bv dure bikes zoals een Cowboy heeft geen vering ik vind dat een beetje raar.

Want bv dure bikes zoals een Cowboy heeft geen vering ik vind dat een beetje raar.
Heb op mijn Stromer een verende zadelpen gezet om het aangenamer te maken, maar zonder ging de afgelopen jaren ook :)
(35km enkel, +/- 1u fietsen, vooral fietsostrade en asfalt)

Hangt grotendeels van je traject af. Ik rij al 3 jaar door weer en wind naar m’n werk. (Zonder iets van vering) Maar dat is 85% op de fiets autostrade, die ligt echt volledig vlak.

Ik rij nu tijdelijk afwisselend met mijn fiets, en de fiets van m'n vrouw (Zodat haar fiets toch wat kilometers heeft voor het eerste nazicht na x-maand aangezien zij niet mag fietsen door haar driedubbele beenbreuk).
Beiden hebben voorvorkvering, maar de mijne heeft een verende zadelpen waar die van m'n vrouw dit niet heeft.
En dat verschil is echt wel opmerkelijk, zelfs zo erg dat ik overweeg van voor m'n vrouw ook een verende zadelpen te kopen (buiten de lease om)

wie gebruikt er een gsm houder op de fiets?

Enige merken / types te vermijden? Of aan te raden?

Ik dacht zelf aan een model met MagSafe (iPhone eigenaars hier thuis), met dan eventueel nog een extra ondersteuning die het toestel goed vasthoudt, maar ik kan niets gelijkaardigs vinden.

Ik dacht zelf aan een model met MagSafe (iPhone eigenaars hier thuis), met dan eventueel nog een extra ondersteuning die het toestel goed vasthoudt, maar ik kan niets gelijkaardigs vinden.
Ik ben wel tevreden van quadlock. Moet je wel een extra cover voor je smartphone voor kopen. Deze klik je dan op de Mount die op je stuur staat. Ik gebruik die cover wel enkel als ik ga fietsen want die is een beetje harder dan een normale maar er zijn er veel dat die permanent gebruiken.

Ik heb momenteel een goedkoop prul van AliExpress erop hangen. En dat werkt goed genoeg. Na 300km is m'n gsm er nog niet uitgevallen.

Terug
Bovenaan