De E-Bike thread

Heb een 2de handse Stromer gekocht maar wacht nog steeds op het inschrijvingspapier(2de deel). De leasing van de verkoper liep tot eind april.
Hoe lang kan het duren vooraleer de leasefirma dit opstuurt?
 
Heb een 2de handse Stromer gekocht maar wacht nog steeds op het inschrijvingspapier(2de deel). De leasing van de verkoper liep tot eind april.
Hoe lang kan het duren vooraleer de leasefirma dit opstuurt?

Voor hoeveel als ik dat mag vragen?
 
Iemand ervaring met deze bike:

 
Iemand ervaring met deze bike:

Ik begrijp niet dat mensen zelfs nog maar overwegen om zoiets te kopen. Merken als Stella en Cowboy zitten diep in de schulden, net zoals veel anderen die gehoopt hadden dat de corona fiets hype eeuwig ging duren.
Je beseft toch dat als je zo'n Tenways fiets koopt en het merk bestaat over een jaar niet meer dat je je fiets kan weggooien als de motor het begeeft? (op hun site vind ik alvast nergens terug welk type motor of batterij ze gebruiken)
 
Ik begrijp niet dat mensen zelfs nog maar overwegen om zoiets te kopen. Merken als Stella en Cowboy zitten diep in de schulden, net zoals veel anderen die gehoopt hadden dat de corona fiets hype eeuwig ging duren.
Je beseft toch dat als je zo'n Tenways fiets koopt en het merk bestaat over een jaar niet meer dat je je fiets kan weggooien als de motor het begeeft? (op hun site vind ik alvast nergens terug welk type motor of batterij ze gebruiken)
Op deze pagina staat er bij 1 van de modellen een 'Bafang M410 250W Mid-drive Motor'. Dat is ook alles wat ik er van terugvind.
Weet niet of Bafang iets bekend is?
 
Op deze pagina staat er bij 1 van de modellen een 'Bafang M410 250W Mid-drive Motor'. Dat is ook alles wat ik er van terugvind.
Weet niet of Bafang iets bekend is?
Bafang is een bekendere naam, maar het gaat dan over een andere fiets met middenmotor. Die met de achterwielmotor staat niks bij.
 
Ik begrijp niet dat mensen zelfs nog maar overwegen om zoiets te kopen. Merken als Stella en Cowboy zitten diep in de schulden, net zoals veel anderen die gehoopt hadden dat de corona fiets hype eeuwig ging duren.
Je beseft toch dat als je zo'n Tenways fiets koopt en het merk bestaat over een jaar niet meer dat je je fiets kan weggooien als de motor het begeeft? (op hun site vind ik alvast nergens terug welk type motor of batterij ze gebruiken)

Ik hoop dat je beseft dat niet iedereen geld heeft om een fiets te kopen die dubbel zo duur is :)
 
Ik hoop dat je beseft dat niet iedereen geld heeft om een fiets te kopen die dubbel zo duur is :)
Akkoord, maar wat ben je met een fiets die je na een jaar of twee jaar mag weggooien en een even goedkope fiets kopen om na twee jaar opnieuw te starten. Misschien dat beetje extra sparen in plaats van mee te doen aan wat als spel?

Er zijn natuurlijk ook fietsen die het langer dan twee jaar uithouden, dat wil ik niet zeggen, maar om aan onderdelen te geraken bij die fietsen is het huilen met de pet op.
 
Ik begrijp niet dat mensen zelfs nog maar overwegen om zoiets te kopen. Merken als Stella en Cowboy zitten diep in de schulden, net zoals veel anderen die gehoopt hadden dat de corona fiets hype eeuwig ging duren.
Je beseft toch dat als je zo'n Tenways fiets koopt en het merk bestaat over een jaar niet meer dat je je fiets kan weggooien als de motor het begeeft? (op hun site vind ik alvast nergens terug welk type motor of batterij ze gebruiken)

Elke "gelijkaardige fiets" van bekende Europese merken kost anderhalf keer tot twee keer wat deze kost, en mist dan vaak features ivgl.

De motor is van Bafang, van Urban Arrow e.d. dus dat is even risicovol als daar.
De controller is ook off-the-shelf van MiVice.
Enige kritieke punt is de batterij. Als daar issues mee zijn dan heb je zever, maar kan evengoed Bosch batterij in ander packaging zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Z3r0
Deze morgen een mail gekregen van O2O dat mijn nummerplaat besteld is bij DIV. Bij mijn collega was dat op 3 dagen in orde dus ben benieuwd.
Levertijd staat op hun site nog op 27/05 maar ik vertrek volgende week naar Egypte en dan ben ik nog niet terug.
 
Mijn lease aanvraag voor de Tern GSD10 is goedgekeurd. Levering Q2, en nu is het afwachten.
 
Hey

Me oog laten van op de Tenways CGO600 Pro.

Goeie fiets of betere rond die prijs?
Zelf nog niet op gereden, maar o.b.v. reviews e.d. heb ik nog niets gelijkaardigs gevonden. Zowat enige dat die value voor money biedt.

Ik zou wel aanraden 'm bij een winkel/dealer aan te schaffen, en niet bij het merk zelf, voor zeker te zijn van support & service.
 
Misschien stomme vraag, maar hoe krijg ik mijn 2de handse Stromer ingeschreven? :help:
Ik begrijp de website van de DIV en de Vlaamse overheid niet zo goed. Ik heb van de verkoper deel 1 en deel 2 kentekenbewijs ontvangen alsook het gelijkvormigheidsattest.
Zijn deze genoeg om de fiets in te schrijven of heb ik meer nodig?

Een online afspraak maken bij de DIV lukt niet omdat ik een referentienummer uit vak X12 van het aanvraagformulier moet invullen. Dit formulier heb ik niet.
 
Naar een bpost kantoor gaan waar je een tweedehands voertuig kan inschrijven (lijst zie https://www.bpost.be/nl/nummerplaat)
Die maken, tegen betaling van €12, een aanvraag tot inschrijving op en doen pre-registratie bij DIV.
Daarna ga je naar je verzekeraar en zij vragen via webDIV een plaat aan, die krijg je via de post en na betaling van €30.

Kafka ten top, dus. Bpost had duidelijk nog wat geld nodig.



Verder ben ik zo tevreden van mijn ST3. Ik doe bijna alles met de fiets nu, en tegen 40-45 rijden is echt super.
 
Naar een bpost kantoor gaan waar je een tweedehands voertuig kan inschrijven (lijst zie https://www.bpost.be/nl/nummerplaat)
Die maken, tegen betaling van €12, een aanvraag tot inschrijving op en doen pre-registratie bij DIV.
Daarna ga je naar je verzekeraar en zij vragen via webDIV een plaat aan, die krijg je via de post en na betaling van €30.

Kafka ten top, dus. Bpost had duidelijk nog wat geld nodig.



Verder ben ik zo tevreden van mijn ST3. Ik doe bijna alles met de fiets nu, en tegen 40-45 rijden is echt super.
Moet je naar je verzekeraar gaan? Ik dacht dat familiale verzekering voldoende was?
 
Nee je hoeft geen verzekering te nemen, maar zij hebben wel toegang tot webDIV. Is gewoon sneller.
 
Terug
Bovenaan