De E-Bike thread

Eindelijk nog eens met mijn Stromer ST1X naar mijn werk gereden. Veel te lang geleden. 20,5 km. Ongeveer 40 minuten. Ik kon niet overal even goed doorrijden omdat de fietspaden er soms brak lagen. Dan is zo'n Stromer zonder vering weinig vergevingsgezind, haha.

Omdat ik in het verleden toch al eens platte band had, vraag ik me af of er een snel oplapmiddel is om toch even verder te kunnen. Ik hoorde van een soort schuim dat je in de banden kon spuiten?
 
Eindelijk nog eens met mijn Stromer ST1X naar mijn werk gereden. Veel te lang geleden. 20,5 km. Ongeveer 40 minuten. Ik kon niet overal even goed doorrijden omdat de fietspaden er soms brak lagen. Dan is zo'n Stromer zonder vering weinig vergevingsgezind, haha.

Omdat ik in het verleden toch al eens platte band had, vraag ik me af of er een snel oplapmiddel is om toch even verder te kunnen. Ik hoorde van een soort schuim dat je in de banden kon spuiten?

Je hebt idd zaken zoals Joe’s no flat gel. Maar volgens mij moet je daar tubeless voor rijden (niet 100% zeker). Er zullen er hier sowieso wel zijn die daar meer ervaring mee hebben.
 
Zouden jullie voor woon - werkverkeer een fiets zonder vering aanraden?

Want bv dure bikes zoals een Cowboy heeft geen vering ik vind dat een beetje raar.
 
Zouden jullie voor woon - werkverkeer een fiets zonder vering aanraden?

Want bv dure bikes zoals een Cowboy heeft geen vering ik vind dat een beetje raar.
Heb op mijn Stromer een verende zadelpen gezet om het aangenamer te maken, maar zonder ging de afgelopen jaren ook :)
(35km enkel, +/- 1u fietsen, vooral fietsostrade en asfalt)
 
Zouden jullie voor woon - werkverkeer een fiets zonder vering aanraden?

Want bv dure bikes zoals een Cowboy heeft geen vering ik vind dat een beetje raar.

Hangt grotendeels van je traject af. Ik rij al 3 jaar door weer en wind naar m’n werk. (Zonder iets van vering) Maar dat is 85% op de fiets autostrade, die ligt echt volledig vlak.
 
Ik rij nu tijdelijk afwisselend met mijn fiets, en de fiets van m'n vrouw (Zodat haar fiets toch wat kilometers heeft voor het eerste nazicht na x-maand aangezien zij niet mag fietsen door haar driedubbele beenbreuk).
Beiden hebben voorvorkvering, maar de mijne heeft een verende zadelpen waar die van m'n vrouw dit niet heeft.
En dat verschil is echt wel opmerkelijk, zelfs zo erg dat ik overweeg van voor m'n vrouw ook een verende zadelpen te kopen (buiten de lease om)
 
wie gebruikt er een gsm houder op de fiets?

Enige merken / types te vermijden? Of aan te raden?

Ik dacht zelf aan een model met MagSafe (iPhone eigenaars hier thuis), met dan eventueel nog een extra ondersteuning die het toestel goed vasthoudt, maar ik kan niets gelijkaardigs vinden.
 
wie gebruikt er een gsm houder op de fiets?

Enige merken / types te vermijden? Of aan te raden?

Ik dacht zelf aan een model met MagSafe (iPhone eigenaars hier thuis), met dan eventueel nog een extra ondersteuning die het toestel goed vasthoudt, maar ik kan niets gelijkaardigs vinden.
Ik ben wel tevreden van quadlock. Moet je wel een extra cover voor je smartphone voor kopen. Deze klik je dan op de Mount die op je stuur staat. Ik gebruik die cover wel enkel als ik ga fietsen want die is een beetje harder dan een normale maar er zijn er veel dat die permanent gebruiken.
 
wie gebruikt er een gsm houder op de fiets?

Enige merken / types te vermijden? Of aan te raden?

Ik dacht zelf aan een model met MagSafe (iPhone eigenaars hier thuis), met dan eventueel nog een extra ondersteuning die het toestel goed vasthoudt, maar ik kan niets gelijkaardigs vinden.
Ik heb momenteel een goedkoop prul van AliExpress erop hangen. En dat werkt goed genoeg. Na 300km is m'n gsm er nog niet uitgevallen.
 
Vandaag en afgelopen vrijdag met mijn vriendin hare Stromer ST3 (die ik lease) woon-werk gedaan bij wijze van test.

Normaal gezien zouden we als kaders binnenkort ook fietsvergoeding krijgen naast onze firmawagen en aangezien het leasecontract binnenkort afloopt toch aan het nadenken om zelf misschien enen te leasen nu. Vooral eigenlijk ook omdat ik het als een goeie manier zie om wat extra beweging te hebben ipv stil te zitten in de wagen.

Al bij al voorlopig een goeie eerste ervaring maar soms toch verschoten van hoe hard (gevoel, niet snelheid) die fiets rijdt, heb ook wel wa last: tintelende handen, pijnlijke polsen, schouders... ben eens benieuwd of dat kwestie van gewenning is maar het zijn typische sympthomen van een slechte bike fit. Mogelijks veroorzaakt door het feit dat ik met mijn 1m96 eigenlijk een XL nodig heb ipv een L maar eigenlijk denk ik dat het stuur het echt probleem is: véél te breed.
 
Vandaag en afgelopen vrijdag met mijn vriendin hare Stromer ST3 (die ik lease) woon-werk gedaan bij wijze van test.

Normaal gezien zouden we als kaders binnenkort ook fietsvergoeding krijgen naast onze firmawagen en aangezien het leasecontract binnenkort afloopt toch aan het nadenken om zelf misschien enen te leasen nu. Vooral eigenlijk ook omdat ik het als een goeie manier zie om wat extra beweging te hebben ipv stil te zitten in de wagen.

Al bij al voorlopig een goeie eerste ervaring maar soms toch verschoten van hoe hard (gevoel, niet snelheid) die fiets rijdt, heb ook wel wa last: tintelende handen, pijnlijke polsen, schouders... ben eens benieuwd of dat kwestie van gewenning is maar het zijn typische sympthomen van een slechte bike fit. Mogelijks veroorzaakt door het feit dat ik met mijn 1m96 eigenlijk een XL nodig heb ipv een L maar eigenlijk denk ik dat het stuur het echt probleem is: véél te breed.

Ik denk niet dat het aan het formaat ligt maar aan het feit dat die fiets geen vering heeft
 
Ik denk niet dat het aan het formaat ligt maar aan het feit dat die fiets geen vering heeft
Dat betwijfel ik sterk: de zadelpen is geveerd (Kinect), de voorvork niet maar die vering heb ik op mijn koersfietsen ook niet. Daar had ik helemaal in het begin last van mijn onderarmen maar dat ging weg na een paar ritten en heb ik in de 10 jaar sindsdien nooit nog last van gehad. Voorvorkvering op een Speed Pedelec lijkt mij ook gewoon een verschrikkelijk slecht idee.

Een verende stuurpen is misschien wel een goeie oplossing maar eigenlijk heb ik op die ST3 exact dezelfde problemen die ik vroeger op mijn MTB ook had... ook daar gewoon veroorzaakt door de compleet foute trend om sturen alsmaar breder te maken. Op een MTB begrijp ik het ergens nog omdat een breder stuur zorgt voor meer controle (met oog op technische stukken) maar de laatste tijd begint men sturen ook op andere fietsen breder te maken onder het mom van "comfort" en elke deftige bike fitter gaat bevestigen dat dat volledig verkeerd is.

Enfin, kga zien wat het komende ritten geeft. Die tintelende handen is wel iets van gisteren, nadat ik het zadel opnieuw wat hoger gezet heb dan bij de eerste rit. Misschien is de drop tussen zadel en stuur gewoon wat te groot waardoor ik te aggresief op die fiets zit en er meer gewicht en druk op het stuur (en handen/polsen) terecht komt :unsure:
 
Terug
Bovenaan