poeperman
Well-known member
Ik heb mij vorige week een Carqon Classic bakfiets aangeschaft via Upway.
Dat ding zou deze week geleverd moeten worden. €1600 korting vergeleken met een nieuwe door een aantal krassen op de bak en het feit dat hij al 240km heeft
Waarom Carqon? Wel, omdat het een leuke deal was en dat merk in mijn shortlist stond.
Ik wou een sportieve zit (dus Urban Arrow viel al af), een niet-lelijke bakfiets (dus Urban Arrow viel weer af
, maar ook Lovens en Gazelle vielen af). Bleven over: Carqon, Cube Cargo en Bullitt.
Bullitt is sowieso de coolste, en met Shimano wrs ook de meest efficiente (zeker de Nexus di2 5-speed). Maar de fiets is voornamelijk voor mijn vrouw en met 2 kinderen lijkt de bak mij vrij beperkt. Naar het schijnt ook echt helemaal niet comfortabel (voor mij geen probleem maar voor de Mrs...)
Cube en Carqon dan. Beide de Bosch Cargo Line, beide mogelijkheid om 2 batterijen te monteren. Cube zou mijn voorkeur hebben in een één op één vergelijk, al is het maar door een uitgebreid dealernetwerk. Anderzijds doe ik al jaren al mijn onderhoud zelf en de aandrijflijn is identiek. Helaas Enviolo, maar goed, ik zie wel. Op termijn kan ik daar wel een andere naaf in spaken als dat écht zou irriteren.
Dat ding zou deze week geleverd moeten worden. €1600 korting vergeleken met een nieuwe door een aantal krassen op de bak en het feit dat hij al 240km heeft
Waarom Carqon? Wel, omdat het een leuke deal was en dat merk in mijn shortlist stond.
Ik wou een sportieve zit (dus Urban Arrow viel al af), een niet-lelijke bakfiets (dus Urban Arrow viel weer af
, maar ook Lovens en Gazelle vielen af). Bleven over: Carqon, Cube Cargo en Bullitt. Bullitt is sowieso de coolste, en met Shimano wrs ook de meest efficiente (zeker de Nexus di2 5-speed). Maar de fiets is voornamelijk voor mijn vrouw en met 2 kinderen lijkt de bak mij vrij beperkt. Naar het schijnt ook echt helemaal niet comfortabel (voor mij geen probleem maar voor de Mrs...)
Cube en Carqon dan. Beide de Bosch Cargo Line, beide mogelijkheid om 2 batterijen te monteren. Cube zou mijn voorkeur hebben in een één op één vergelijk, al is het maar door een uitgebreid dealernetwerk. Anderzijds doe ik al jaren al mijn onderhoud zelf en de aandrijflijn is identiek. Helaas Enviolo, maar goed, ik zie wel. Op termijn kan ik daar wel een andere naaf in spaken als dat écht zou irriteren.