De E-Bike thread

Als je nu een e-velo koopt, van een gemiddeld merk, bv. Trek, moet je dan nog vele maanden wachten?

Tijdens corona waren er enorme wachttijden.

Hoogstens 1 maand, 2, 3...?

't internet zegt vanalles, maar jullie hebben mss recente ervaringen.
Meeste fietswinkels hebben wel een site waar je de stock op kan zien. Twee jaar geleden bij mijn fietswinkel online gekeken en model dat ik wou was er in stock. Gaan bestellen en enkele dagen later reed ik ermee rond. Misschien ook omdat die winkel erkend Trek-verkoper of zoiets is. Weet niet of dat verschil maakt.
 
Had is een vraag over klikpedalen op een speed-pedelec.

Ga je hier een verschil in merken qua snelheid tegenover gewone pedalen of is het maar miniem?
 
Had is een vraag over klikpedalen op een speed-pedelec.

Ga je hier een verschil in merken qua snelheid tegenover gewone pedalen of is het maar miniem?
Vanuit mijn beperkte ervaring, heb mijn speedpedelec een kleine maand, gaat het verschil miniem zijn.

Op mijn route zijn er een aantal stukken waar ik 45 haal, maar gemiddeld kom ik aan 30.

Er zijn te veel stukken waar je geen 45 kunt rijden door bochten, slecht fietspad, kruispunten enz...
 
Vanuit mijn beperkte ervaring, heb mijn speedpedelec een kleine maand, gaat het verschil miniem zijn.

Op mijn route zijn er een aantal stukken waar ik 45 haal, maar gemiddeld kom ik aan 30.

Er zijn te veel stukken waar je geen 45 kunt rijden door bochten, slecht fietspad, kruispunten enz...
Ja de route die ik nu doe is het ook gemiddeld 31.

Maar ik ga veranderen en die route heeft veel meer heel lange rechte stukken.

Misschien eerst is zonder testen en zien hoe dat loopt.
 
Ja de route die ik nu doe is het ook gemiddeld 31.

Maar ik ga veranderen en die route heeft veel meer heel lange rechte stukken.

Misschien eerst is zonder testen en zien hoe dat loopt.
je kan ook altijd opteren voor SPD pedalen, die kan je krijgen met aan de ene kant een gewone pedaal, en klik aan de achterkant.


Met SPD heb je ook schoenen waar je normaal mee kan rondwandelen, zoals die adidas velosamba..
 
je kan ook altijd opteren voor SPD pedalen, die kan je krijgen met aan de ene kant een gewone pedaal, en klik aan de achterkant.


Met SPD heb je ook schoenen waar je normaal mee kan rondwandelen, zoals die adidas velosamba..
Thanks ga het zeker eens bekijken.
 
Mijn nieuwe speeltje gaan ophalen: Stromer ST3 Pinion. Ik ga al jaren met een gewone elektrische naar het werk maar met 24 km enkel zijn dat dagen van 2 uur op de fiets, niet altijd praktisch haalbaar dus in de praktijk komt dit op een 4 à 6 keer per maand. Met deze is de reistijd quasi hetzelfde als met de auto (tweetal weken getest met testkaravaan provincie).
 
Had is een vraag over klikpedalen op een speed-pedelec.

Ga je hier een verschil in merken qua snelheid tegenover gewone pedalen of is het maar miniem?
Ik heb gewoon goede vlakke pedalen op mijn speed-pedelec, met stalen pinnetjes om mijn voeten te stabiliseren, die klikpedalen mis ik gewoon niet.
 
Mijn nieuwe speeltje gaan ophalen: Stromer ST3 Pinion. Ik ga al jaren met een gewone elektrische naar het werk maar met 24 km enkel zijn dat dagen van 2 uur op de fiets, niet altijd praktisch haalbaar dus in de praktijk komt dit op een 4 à 6 keer per maand. Met deze is de reistijd quasi hetzelfde als met de auto (tweetal weken getest met testkaravaan provincie).
Ik ben niet tevreden over mijn ST3 Pinion. Telkens problemen met de externe oplader door startende oxidatie. Die klep zit eigenlijk ook op een verkeerde plaats en sluit niet goed af. Ik heb spijt dat ik niet heb gewacht op de Specter Long Range. Voor een fiets van toen 11.000 euro, verwachtte ik toch meer.
 
Had is een vraag over klikpedalen op een speed-pedelec.

Ga je hier een verschil in merken qua snelheid tegenover gewone pedalen of is het maar miniem?
Je gaat niet echt sneller rijden door klikpedalen, maar je kan wel een efficiëntere trapbeweging maken door de volledige trapcirkel te gebruiken. En je voeten staan natuurlijk ook veel stabieler (bv bij nat weer). Ik fiets op mijn woon-werk (weliswaar niet-elektrisch) altijd met spd-pedalen.
 
Wie rijdt hier met de Cowboy Cruiser ST? Ik vind - raar maar waar - niet bijster veel videoreviews op Youtube.
Je kan deze nu met performance optie, cowboy connect en "custom" kleur kopen met een mooie 600 euro korting. Dat is al iets.

Ik ben ook echt dringend op zoek naar een fatsoenlijke (mooie) commuter. De afstand is zeker niet gigantisch, dit gaat namelijk over een enkele rit van 5 km. Ik heb verder geen auto en een pedelec wil ik niet.

De samenstelling zoals ik hem wil komt op 2775 euro (incl bagagedrager). Ik heb ook reeds de Tenways CGO600 pro, en de Honbike Uni4 getest. Rijden beiden ook prima. Het zal wellicht 1 van deze 3 fietsen worden. Levertermijnen zijn kort van ze alle 3.
 
Wie rijdt hier met de Cowboy Cruiser ST? Ik vind - raar maar waar - niet bijster veel videoreviews op Youtube.
Je kan deze nu met performance optie, cowboy connect en "custom" kleur kopen met een mooie 600 euro korting. Dat is al iets.

Ik ben ook echt dringend op zoek naar een fatsoenlijke (mooie) commuter. De afstand is zeker niet gigantisch, dit gaat namelijk over een enkele rit van 5 km. Ik heb verder geen auto en een pedelec wil ik niet.

De samenstelling zoals ik hem wil komt op 2775 euro (incl bagagedrager). Ik heb ook reeds de Tenways CGO600 pro, en de Honbike Uni4 getest. Rijden beiden ook prima. Het zal wellicht 1 van deze 3 fietsen worden. Levertermijnen zijn kort van ze alle 3.


Hoe deed de Tenways CGO600 pro het bergop?
 
Iemand advies voor een goede mid range e-bike met deftige batterij/range?

Budget: 1500-2500 euro

Maar hoeft dus absoluut niet top of the bill zijn. Goede prijs/kwaliteit is belangrijker.
 
Zijn er eigenlijk speedpedelecers die hun fiets laten staan als het regent of ermee door weer en wind gaan?
Ik heb soms een beetje schrik voor problemen om door de regen te rijden? Lees regelmatig wel negatieve effecten door water/vocht problemen.
 
Zijn er eigenlijk speedpedelecers die hun fiets laten staan als het regent of ermee door weer en wind gaan?
Ik heb soms een beetje schrik voor problemen om door de regen te rijden? Lees regelmatig wel negatieve effecten door water/vocht problemen.
Ik heb mijn fiets sinds midden januari. Buiten toen het sneeuwde altijd met de fiets naar het werk gegaan.

Tot nu toe toch geen negatieve effecten gemerkt
 
Als even op`t oog en nu toch CGO600 pro(pebble grey) besteld. Eerste e-bike. Voor in de lente/zomer eens naar het werk te pendelen(5.8km enkel) of soms eens naar de kameraden om te pokeren ipv met de wagen.
 
Zijn er eigenlijk speedpedelecers die hun fiets laten staan als het regent of ermee door weer en wind gaan?
Ik heb soms een beetje schrik voor problemen om door de regen te rijden? Lees regelmatig wel negatieve effecten door water/vocht problemen.

ik zit ondertussen al aan mijn 4de jaar dat ik mijn woon/werk verkeer met de SP doe. Door weer en wind. Nog nooit last ondervonden van door de regen te fietsen.
 
Zijn er eigenlijk speedpedelecers die hun fiets laten staan als het regent of ermee door weer en wind gaan?
Ik heb soms een beetje schrik voor problemen om door de regen te rijden? Lees regelmatig wel negatieve effecten door water/vocht problemen.
Hier ook elke dag met de fiets naar het werk, regen of niet en geen problemen. Nu wel zeer overtuigd om nooit meer een gewone ketting te nemen.
 
Wie rijdt hier met de Cowboy Cruiser ST? Ik vind - raar maar waar - niet bijster veel videoreviews op Youtube.
Je kan deze nu met performance optie, cowboy connect en "custom" kleur kopen met een mooie 600 euro korting. Dat is al iets.

Ik ben ook echt dringend op zoek naar een fatsoenlijke (mooie) commuter. De afstand is zeker niet gigantisch, dit gaat namelijk over een enkele rit van 5 km. Ik heb verder geen auto en een pedelec wil ik niet.

De samenstelling zoals ik hem wil komt op 2775 euro (incl bagagedrager). Ik heb ook reeds de Tenways CGO600 pro, en de Honbike Uni4 getest. Rijden beiden ook prima. Het zal wellicht 1 van deze 3 fietsen worden. Levertermijnen zijn kort van ze alle 3.
Ik heb een cowboy 3.
Zit nu op 1800 km en doe er ook korte afstanden mee naar mijn werk.
Geen klagen tot nu toe. 2 collega’s hebben de cowboy v2 en die hebben wel al wat problemen gehad.
Zijn wel veel oudere fietsen met veel meer km.
In Antwerpen is er een hersteller. Weet er alles van.
 
Terug
Bovenaan