1 Kan je met zo'n Stromer ook een rustig tochtje doen met 't vrouwke aan 20 kmph of is dat belachelijk?
Dat kan. Maar je moet altijd die helm ophouden, en in theorie zijn er stukken fietspad waar je niet op mag met de Stromer
2 Houdt de Stromer een beetje zijn doorverkoopwaarde (genre Apple?) Wie zijn die mensen die 2dehands een Stromer kopen, meeste lijken mij toch gekocht via het werk?
Ik heb mijn ST2 zelf gekocht. Nu iets meer dan 3 jaar oud, 30 000 km. Ik denk dat ik nog 2000-2500 EUR zou krijgen bij verkoop
3 Zijn de prijzen die ik zie ook de effectieve verkoopsprijzen of is het zoals auto's dat er nog een deel van gaat?
reken op 5-10% korting
4 Zit de lader en al de rest in die prijs al inbegrepen?
Eén lader. Maar misschien wil je wel een tweede
5 Zijn er klachten bekend over de Stromer ST2? Eerste Stromer met riemaandrijving, spreekt me enorm aan.
Stromer verandert volgens mij te vaak zijn modellen, ik koop waarschijnlijk geen Stromer meer wegens te fragiel/onbetrouwbaar.
6 Is er nog altijd een aparte verzekering nodig of dekt mijn familiale dit?
Ik denk niet dat een aparte verzekering nodig is. Ik heb ze wel.
7 Hoe is Stromer met langetermijnonderhoud en support. Ga ik er binnen 10 jaar nog kunnen op rijden? (3G, app, specifieke onderdelen)
Eén van de grote problemen van Stromer is het achterwiellager, dat is geïntegreerd in de motor. Lager kapot = motor vervangen, en dat is > 1000 EUR. Bij mij was dat na 26000 km
Accu gaat na 3-4 jaar ook aan vervangen toe zijn.
Stromer is heel flexibel met garantie, maar ik heb die garantie veel te veel nodig gehad.
Bij mij is het volgende vervangen (in garantie)
- Omni (schermpje)
- Controller
- Motorkabel
- Nogmaals de omni
- Motor (achterwiellager, was bij mij nog in garantie)
- Accu (eerste was niet echt heel erg goed, zullen we maar zeggen)
Niet iedereen heeft problemen, maar ik ken nog wel enkele mensen die echt van 't ene in 't andere probleem zijn terecht gegaan. Mijn Stromer (ST2-2018) werd nog gemaakt met componenten van gerenommeerde merken (velgen van DT Swiss, FSA Cranck, ...), Supernova licht. Daar zijn ze nadien ook beginnen op beknibbelen.
Eigenlijk rijden ze wel heel goed. Als ze rijden...
Ik ben nu wat aan 't nadenken over een ASKA: fiets gemaakt met echt goede componenten. Belgisch ook, meer zelfs, van iemand die ik goed ken en waar ik samen mee gestudeerd heb.