Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb al 2 jaar een xiaomi en gebruik die vooral om mij iets buiten het centrum te parkeren en dan zo 2-3km naar het werk te gaan.Misschien is dit vloeken in de kerk, maar zijn hier personen die een e-step hebben?
Ik overweeg er één aan te schaffen om mijn (toekomstig) pendaltraject wat aangenamer te maken.
Ik heb al 2 jaar een xiaomi en gebruik die vooral om mij iets buiten het centrum te parkeren en dan zo 2-3km naar het werk te gaan.
Heel handig (weegt wel vrij veel) en nog nooit problemen mee gehad. Een platte band vervangen zou wel hels zijn maar gelukkig nog nooit moeten doen. Voor op de trein lijkt het me wel vrij lomp en in een kleine auto zal het ook maar nipt passen.
Hangt ook wel wat af van de drukte op de trein of het echt zal storen of niet denk ik. Ik heb het nog niet getest.Hmm, zou dus wel voor op de trein mee te nemen. Dus traject: thuis -> treinstation (1.5 à 2km) en vervolgens treinstation -> werk (1.5 à 2km).
Alternatief is een Brompton ofzo, maar dat is minstens even lomp/zwaar denk ik.
Ik ben er zo goed als zeker van dat modellen met een middenmotor niet beter zijn op lange termijn. Die hebben gewoon teveel bewegende componenten, en die gaan zeker over een periode van 10 jaar ook niets dan miserie geven.Bedankt voor de input @ugar en @Bimmer . Dat zijn nu niet de meest hoopgevende berichten, als ik zoveel geld spendeer ging ik er wel vanuit om kwaliteit en betrouwbaarheid in de plaats te krijgen.
Welke merken of fietsen zijn dan betrouwbaarder dan Stromer @ugar ? Of hebben ze zoals je zegt allemaal wel iets.
@Bimmer Al eens gekeken bij Klever? Die hebben ook enkele modellen met riem en de x-speed is vergelijkbaar met de ST3 qua ondersteuning.
Zelf heb ik een ST1 van 2020 en daar ben ik enorm tevreden van. Nog een kleine 2 jaar te gaan tot de volgende in leasing en ondanks het feit dat ik heel tevreden ben van mijn Stromer zou ik zeker niet nalaten Klever en Ellio mee te nemen met wat ik nu in die merken hun aanbod zie.
Persoonlijk wil ik zoiezo een achterwielmotor, ondersteuning die 45km/h toelaat zonder als een koffiemolen te moeten trappen, en een range die 60km op volle ondersteuning toelaat.
Enige probleem is dat we nu een max budget hebben van 8000€, ik wil er desnoods zelf wat opleggen indien droomfiets maar eigenlijk liever niet.

Zowat alles wat je hier schrijft is de reden waarom ik waarschijnlijk overstap op een ASKA. Full suspension bike, zodat ik mijn weg enkele km zou kunnen inkorten (over zeer slechte kasseien en betonwegen). Verende voorvork (Formula Selva-C) is van een andere klasse dan wat je bij Stromer en Klever krijgt, achteraan is dat een Öhlins TTX1 Air, ook geen rommel.Klever heb ik zeker ook al bekeken.
Klever is ook een merk dat hier veel is besteld geweest, bijgevolg heb ik daar dus ook al de nodige miserie van gehoord. Maar zoals ik al zei, van al de merken dat hier op het werk rond rijd zien we niet 1 die op gebied van betrouwbaarheid beter scoort. Is overal hetzelfde verhaal. Nu dat de meeste einde leasing zitten en nieuwe worden besteld, gaat het er vaak over.
Een collega heeft 2 weken terug zijn nieuwe X alpha 45 afgehaald, voorlopig zeer content van, maar we zijn uiteraard ook nog maar 2 weken ver. In de ploeg zijn er nog 2 wachtende op hun X alpha 45. Dus ben ook wel benieuwd naar hun ervaring om er dagelijks woon-werk verkeer mee te rijden.
Andere collega heeft een ST5 met verende voorvork en zit ook op zijn einde leasing, dus heeft al wat testrit geboekt en gedaan. Hij wil deze keer geen fiets meer van €11.000 en wilt iets "goedkoper". Heeft ook de nodige miserie gehad, dus is ook wat meer waakzaam. Liefst wilt hij niet gaan voor pinion en riemoverbrenging omdat hij dat nog te vroeg vind en liever de kat uit de boom wil kijken (zelfde reden waarom andere collega voor een ST3 is gegaan ipv de nieuwe ST2.)
De testrits dat hij heeft gedaan bij klever was hij vooral niet de spreken over de verende voorvork, hij vond die zeer "belabberd" aanvoelen. Hij kiest dan liever een fiets bij klever die geen verende voorvork heeft. Op zijn traject dat hij fiets is dat ook niet echt nodig en zou dan eerder een frustratie punt worden. Voor de rest was die daar wel vrij positief over. Kans is groot dat hij deze keer gaat voor de Klever X speed pure, denk zelfs dat hij van de week zijn aanvraag heeft ingediend.
Ik ben denk ik van plan om ergens Maart 2022 eentje te pakken. Dan kan ik al eens horen naar de ervaringen van mijn collega's en ze stelde ook al voor om hun fietsen eens voor een dag te gebruiken. Kan ik ze ineens ook eens testen voor woon-werk verkeer. Want doel van die fiets zou echt zijn voor puur woon-werk verkeer.
Wel letten dat de onderhoudskost ook stijgt. Zo een öhlins reviseren zal ook geen kleingeld zijn denk ik.Zowat alles wat je hier schrijft is de reden waarom ik waarschijnlijk overstap op een ASKA. Full suspension bike, zodat ik mijn weg enkele km zou kunnen inkorten (over zeer slechte kasseien en betonwegen). Verende voorvork (Formula Selva-C) is van een andere klasse dan wat je bij Stromer en Klever krijgt, achteraan is dat een Öhlins TTX1 Air, ook geen rommel.
Ik hoop die over enkele weken te testen, als die goed rijdt zou het wel kunnen dat ik zo'n fiets te bestel en mijn ST2 2018 verkoop.
Ik wou absoluut geen verende voorvork op mijn ST2, maar het is vooral de achterwiellager die heel wat klappen te verwerken krijgt aan die hoge snelheden...
Dat weet ik. Maar ik vertrek van de idee dat ik bij een Stromer moet rekenen op een achterwiellager vervanging wat > 1000 EUR kost na 25000 kmWel letten dat de onderhoudskost ook stijgt. Zo een öhlins reviseren zal ook geen kleingeld zijn denk ik.
Een merk waar geen problemen mee zijn ga je idd moeilijk vinden. Elk “groot” merk heeft z’n klaag en zaag groepen op social media. Echt, als je daar 5 min doorscrolt is u goesting om een SP te kopen meteen overBedankt voor de input @ugar en @Bimmer . Dat zijn nu niet de meest hoopgevende berichten, als ik zoveel geld spendeer ging ik er wel vanuit om kwaliteit en betrouwbaarheid in de plaats te krijgen.
Welke merken of fietsen zijn dan betrouwbaarder dan Stromer @ugar ? Of hebben ze zoals je zegt allemaal wel iets.
Elektrische eenwieler, en als je deze echt alleen voor je traject thuis trein zou gebruiken dan zou ik persoonlijk een begode(gotway) Mten3 nemen.Hmm, zou dus wel voor op de trein mee te nemen. Dus traject: thuis -> treinstation (1.5 à 2km) en vervolgens treinstation -> werk (1.5 à 2km).
Alternatief is een Brompton ofzo, maar dat is minstens even lomp/zwaar denk ik.

Bij zo van die eenwielers heb ik toch altijd vragen bij het maken van een noodstop. Hoe goed gaat dat?Elektrische eenwieler, en als je deze echt alleen voor je traject thuis trein zou gebruiken dan zou ik persoonlijk een begode(gotway) Mten3 nemen.
weegt maar 10kg, past in een rugzak en kan vlot 30km/h.
Let wel op want voor je het weet ben je vertrokken en wil je grotere en snellere
nu het weer langer donker blijft, rijd ik smorgens 5km naar het station en neem de trein naar het werk.
In de namiddag rij ik dan +-35km naar huis en dan is dat voor mij gewoon een dik uur plezier ipv vloeken in de wagen.
Cool electro cycles.Iemand die een Stromer dealer kan aan- of afraden in de ruime regio Kortrijk - Gent?
Fietsen Fieles werd mij al aangeraden, maar dat lijkt mij een algemene fietsenwinkel die ook Stromer doet, maar niet als hoofdfocus

Het Formulier in uw link is een roos formulier in werkelijkheid.Ik heb een klever van 2018. (lease)
Ben mijn nummerplaat gaan laten schrappen.
Restbedrag is betaald, en mijn papa krijgt de fiets van mij.
Hij vroeg me om de nr plaat in orde te maken.
Moet ik enkel dit: https://mobilit.belgium.be/sites/de...ng_van_een_bromfiets_of_lichte_vierwieler.pdf
opsturen samen met mijn gelijksvormigheidsattest?
online spreken ze over roze formulier![]()
Als de trapondersteuning aangehouden blijft, ook bij snelheden boven 25 km/uur, is er geen speciale verzekering vereist. De familiale BA-verzekering (Burgerlijke Aansprakelijkheid) is dan voldoende. Als de speedpedelec zich autonoom kan voortbewegen zonder trapondersteuning boven de snelheid van 25 km/uur, dan is een BA-verzekering bromfiets vereist. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de FOD Economie.
2. Een SP-nummerplaat aanvragen
De aanvraag van een SP-nummerplaat bestaat uit een aantal vaste stappen:
- De verkoper (of invoerder) van de speedpedelec zorgt voor een preregistratie bij de DIV.
- De verkoper van de speedpedelec bezorgt u het gelijkvormigheidsattest en de aanvraag tot inschrijving (het roze formulier) (PDF bestand opent in nieuw venster).
- U moet de aanvraag tot inschrijving (het roze formulier) en een kopie van het gelijkvormigheidsattest opsturen naar de DIV.Als u uw speedpedelec verzekerd hebt, kan de verzekeraar in uw plaats de aanvraag tot inschrijving en de kopie van het gelijkvormigheidsattest opsturen naar de DIV.
- Als u alle bovenstaande stappen doorlopen hebt, ontvangt u het inschrijvingsbewijs en de SP-nummerplaat van de DIV.