De buren van BeyondGaming

Woon samen met de vriendin in een appartement op het 2de verd.

Rechts woont een oude dame met hare vent, we horen die amper en zien die heel soms, wel heel vriendelijk en nemen soms pakjes aan als wij niet thuis zijn.

Links woont er niemand want appartement staat op de hoek van de straat.

Onderbuur (niet 1 van de slimste qua verbouwingen) is al 2 jaar zijn appartement aan't verbouwen en horen die soms in de week en in't weekend wel eens boren e.d. maar woont voor de rechts bij zijn vriendin. Dus geen last van. Enkel issem, niet de slimste qua verbouwingen, boort altijd een paar gaten en stopt dan voor een half uur en terug 2 gaten.

Heeft ook eens super uitzettende PU schuim in de WC afvoer gespoten om zijn afvoer te dichten met ne stop want zijn WC loopt over als wij doorspoelen (problemen met de afvoer verder door). Loodgieter gebeld op een zaterdag, want de WC liep over als we doorspoelde.

Voor de rest wel ne vriendelijke gast.

Overburen hebben we niet want das ne carwash.

Laatst bewerkt:
Wij zijn nog maar twee maanden verhuisd naar een vrijstaande woning op pakweg 100km van de vorige woonplaats. Omdat mister C. Orona nog rondwaart, zijn we nog niet gaan aanbellen bij de buren om ons voor te stellen. Vorige week wel kennisgemaakt met de buurvrouw langs rechts. Voor de moment nog geen klagen of rare verhalen te vertellen.

Als ik het zo lees, heb ik altijd geluk gehad met mijn rechtstreekse buren. Toen ik in Leuven op een appartement binnen de ring woonde, kwam het lawaai vooral van de studenten op straat en het entertainment van het appartementsblok aan de overkant. Ik wil niet tellen hoeveel ik er naakt door hun living heb zien dansen. Was ook interessant toen die blok leeggemaakt werd voor renovatie, wat er nog allemaal achteraf uit de container gepikt werd (vieze bevlekte matrassen en hoofdkussens, yuk!) en dat een frigo echt niet in een Volkswagen Polo past (was aan het hopen dat ze de kofferbak probeerden toe te slaan, dat raampje had het niet overleefd). Oh, en af en toe "Pico van FC De Kampioenen" op straat natuurlijk, hij is een keer opgepakt geweest voor openbaar dronkenschap vlak voor de deur van het appartementsgebouw.

Vorige woonplaats (DDLeeuw) ook goede, vriendelijke buren. Was halfopen, maar het huis dat aan het onze grensde was al jaren onbewoond, dus er kon lustig verbouwd worden bij ons. Enig nadeel op het einde, de echt overwoekerde tuin die niet uitnodigde om de onze fatsoenlijk aan te pakken. Wat verder langs die kant woonde iemand met DJ-ambities en een koppel met een slecht afgerichte Stafford die vooral ruzie maakten in't plat Gents. Aan de andere kant woonden Columbianen, heel vriendelijk, af en toe Fiesta Latina in de zomer met veel rook van de BBQ. De ouders spraken wel geen woord Nederlands, alles was in't Frans te doen. Hadden meer last van de buren verder in de straat.

Door de verbouwingen lag al het bouwafval in onze tuin. Op een ochtend kwamen we toe aan ons huis en zagen een fiets tegen de gevel staan (ik al lachend aan mijn man gevraagd of hij een nieuwe fiets heeft), staat er daar iemand van de verdere buren op onze oprit met de oude spoelbak van de keuken (een Franke voor de kenners) in zijn handen. "Ah maar da's hier toch een stort, mag ik dat hier niet zomaar meenemen." (maar dan met meer woorden, en in het Frans) Mijn man heeft hem duidelijk gemaakt dat hij het moest aftrappen anders zouden we de politie bellen, en dat hij die spoelbak zeker niet meekreeg (neen, ook niet gratis over een paar dagen). Een paar weken later was het grote rommelmarkt in't dorp en wat ligt er allemaal op meneer zijn stoep, vanalle prullaria, en spoelbakken. (gelukkig niet de onze, want die was ondertussen onderaan een container met bouwafval beland). Verder heeft er vooral veel politie voor dat huis gestaan want het was daar altijd wel ambras over iets. Om van de auto's voor de deur die aaneenhingen met Duct tape maar te zwijgen.

Ik ga niet rond de pot draaien en zeggen dat we uit de streek vertrokken zijn door de toenemende Brusselse mentaliteit en gelukkig had ik al wortels in de Kempen.

ps. Sorry voor de Wall-of-Text :shy:
TL;DR: Net verhuisd, kennen nog geen buren. Leuven app, geen problemen enkel entertainment. DDLeeuw, goede rechtstreekse buren maar Brusselse mentaliteit is bah.

Laatst bewerkt:
hier een rustige buurt en weinig last van de buren. schuin tegenover wonen nog jongere mensen waar we meer contact mee hebben en al eens op het terras mee gezeten in de zomer. We proberen elkaar ook altijd te helpen als iemand iets nodig heeft of als er iemand op vakantie is en het vuilnis moet buiten.

De enige last die we soms hebben is met de boomers langs en achter ons. Op pensioen en te veel tijd. Dus zaken zoals een tuinhuis opnieuw verven, grasmaaien, ... gebeuren altijd in 10 of meer keren met telkens lawaai buiten. Die kunnen nooit iets in een paar uur afwerken en doordoen.
Alles moet daar ook goedkoop en zelf gebeuren.
Onlangs heeft hem een bloembak gebouwd rond een oude boomstronk om die zo langzaam te laten vergaan... 2 jaar terug deden ze hier wat kleine grondwerken en had ik nog gevraagd of ze die boomstronk mee moesten uittrekken , maar dat moest toen niet...

Onze overbuurman is de gekke verteller van Fort Boyard vroeger :unsure:
Vriendelijke mens, hebben er zelfs een kerstkaartje van gekregen

Meeste jaren heb ik bij mijn ouders in een rustige doodlopende straat gewoond. Dat was wel echt leuk, veel koppels rond dezelfde leeftijd toen en ook dus veel speelkameraadjes.
Ieder jaar ook een zomer barbecue met heel de buurt, dat was altijd super gezellig!

Open bebouwing in een Limburgs boerengat. Jammer genoeg hebben ze op het maisveld achter ons een wijk gezet van +- 20huizen

Links is nog een leeg braakliggend stuk. Eigenaar komt er niet om kijken, ligt vol met tuinafval van andere. Stond wel opeens aan mijn deur dat hij de politie ging bellen. Andere buren hadden gezegd dat dat afval van ons was (gaan niet zeggen dat het van hun is natuurlijk). Liggen struiken en de wortels van bomen etc. Daarna aan de wijkagent mogen uitleggen dat ik het niet was geweest. Sindsdien film ik het als ik iemand iets zie gaan storten. Wilt dat stuk ook niet verkopen. Ik probeer het wat te onderhouden door er eens met de bosmaaier over te gaan en mag ook wel sproeistoffen gaan kopen op zijn kosten.

Andere kant zijn 60ers, nooit last van gehad. Beetje nieuwsgierig wel
Directe overburen, top! ook op pensioen maar moogt er alles aan vragen en staan altijd klaar om te helpen.

Schuin tegenover. Koppel met 2 kinderen.
Hij staat op de ziekenkas wegens ze rug. Knutselt door de dag wel graag aan (andermans) auto. Hebben 2 auto's en nog een kleine VW collectie (busje, kever, kleine pickup)
Daardoor te weinig plaats op zijn inrit en dus staat hij op straat, niet in zijn kiezel hé natuurlijk. Paar keer uit zijn kot kunnen gaan halen als hier aannemers waren of ze kwamen leveren op de bouw en hij de boel blokkeerde. Wel vriendelijke mensen daar niet van

Onze achterburen recht achter. Tof koppel, 3 kindjes. Gaan we af en toe eens mee wandelen. Kerel kan wel niet BBQ'en, laatste keer dacht ik dat zen kot in de fik stond. zoveel vlam en rook

Schuinachter rechts, 50ers, goeie job, nette mensen. Denken jammer genoeg dat ze alleen op de wereld zijn. Vorige zomer politie gebeld omdat ze het nodig vonden een feestje te houden midden in de week, zo zat dat ze aanspreken ook totaal niet hielp.

Linksachter. Ook achteraan in de 50. Heeft een poortje gemaakt naar dat braak terrein (de buur langs hem ook) en gaat er dan zijn gesnoeide haag gooien of zijn gras, allé hij heeft blijkbaar redenen genoeg om daar rond te lopen.
Toen we nog geen omheining hadden en hij hoorde iets kwam hij ook eens kijken en natuurlijk zijn "advies" geven. Heb hem ook een paar keer moeten terug sturen toen hij op ons terrein liep. Ging zich achter mijn rug ook moeien met de tuinaannemer. Zat ik binnen zag ik het hem buiten uitleggen tegen die gasten.
Zet rattenvallen aan de andere kant ipv op zijn terrein en heeft geen idee waar ze vandaag komen (zijn tuinafval op een hoop lijkt me een aannemelijke woonplaats voor die beestjes)
Kan er over bezig blijven, maar zolang hij in zen kot blijft ook geen last van. Zal wel weer beginnen met het beter weer dat eraan komt :)

Nuja zij vinden mij misschien onverdraagzaam dat kan ook

Hier van 't zelfde. Woon hier morgen net een jaar en ook totaal geen last met de buren (en hopelijk blijf het zo).

Aan de ene kant is een (kleinschalig) appartementsblok, maar heb in feite weinig tot geen contact met die mensen. Als je een goeiedag zegt, zeggen ze meestal niets terug dus ja dan stopt het ook, maar zo heel erg vind ik dat nu niet.

Aan de andere kant is het een huis dat ze aan het verbouwen zijn. Als we mekaar toevallig tegen het lijf lopen, volgt er wel een vriendelijke goeiedag en af en toe eens een babbel.

Er grenzen hier 2 percelen aan dat van ons, de huizen zelf staan op een 75m en 500m van ons huis. Van die eerste hebben we soms eens last omdat het vuilaards zijn die hun afval verbranden en denken dat niemand dat merkt. Voor de rest staan we vrij neutraal tegenover elkaar. We hebben onderling een eigen en afwijkende manier van leven, maar geven beiden geen overlast en zijn wel vriendelijk als we elkaar zien.
De verre buur komen we dan weer zeer goed mee overeen en geven eigenlijk nul komma nul overlast.
Voor de rest staan er nog 2 andere woningen in het gehucht, 1 ervan ziet niemand en leven de mensen wat apart, de andere zijn zeer sociaal en plezant. Dus eigenlijk van niemand klachten.
Enige is dat iedereen hier minstens 2 honden heeft en je soms eens een blaf-gesprek krijgt als ze allemaal samen buiten zitten. Onze herder is wel notoir in de buurt, want als die zijn blafke eens laat horen, zijn die van de buren minstens een half uur stil. :unsure:

Appartementsblok met 4 appartementen.

De kerel naast ons: alleen maar last van de rookgeur en het feit dat hij soms tot middernacht darts ligt te spelen. Dat maakt echt een enorm lawaai bij ons omdat het bord tegen een aangrenzende muur hangt.

De onderburen: coronafeestjes (eens een opmerking over gegeven en sindsdien spreekt hij niet meer met ons), onderbuurvrouw die juist onder onze ventilatie openingen rookt, komen soms in het midden van de nacht met groot lawaai thuis, zijn maten pissen in zijn achtertuin en boeren in de gang, hij ligt ook vaak te kotsen op zaterdag -of zondagochtend, kunnen hun stoelen ook niet opheffen, gooien met de deuren. Tenslotte is de voortuin zijn privé eigendom, maar we hebben met de blok beslist die samen aan te leggen zolang hij ze onderhoudt (dus ook wel wat geld in gestoken) . Staat nu terug vol met onkruid.

Schuinonderbuur is een zalige kerel. Helemaal geen last van.

Toen ik in een appartement woonde had ik lastige (luidruchtige) bovenburen. Nu ik in een huis woon heb ik er gelukkig geen last meer van. Ik ben best tevreden met mijn buren nu. Allemaal normale en vriendelijke mensen.

Ik keer in ieder geval nooit terug naar een appartement tenzij het een penthouse zonder bovenburen is.

Wij woonden een jaar in onze nieuwbouw toen er opeens een dik boertig wijf door onze tuin ploegde. Bleek dus één van de buren te zijn wiens tuin op de onze uitkwam. Toen ik buiten stapte om te gaan zien wtf er aan het gebeuren was riep ze in plat dialect dat ze hare sleutel vergeten was en hief ze haar dik lijf over die uitgerokken bekaertdraad (we vonden het al een vreemde afsluiting). Hare vriend had er ondertussen niet beter op gevonden van zijn wallaroo met bak jupiler opgebonden tegen onze gevel te parkeren. En toen ze dus haar sleutel had is ze via onze tuin teruggekomen... :unsure:

Hare drugszoon heeft dat huis daarna dus afgeleefd, zij zat bij haren aanhouder. Een verwaarloosde hond in de tuin, een ingebouwd leegstaand zwembad met 10cm pipi en kaka in was ons aanzicht als we daar voorbijliepen. Gelukkig is dat huis nu verkocht aan een supersympathiek koppel met 2 kindjes vam dezelfde leeftijd als die van ons, en is dat zwembad ontsmet en gerenoveerd geraakt.

Voor de rest allemaal toffe buren nu op 1 na, ons zuurvrouw. Gelukkig heel weinig contact mee. Zagen voor het minste lawaai, politie bellen voor alles en nog wat.

In mijn eerste huisje had ik ook toffe buren. Ik kwam net van de notaris met de sleutel en reed direct naar daar om es te gaan checken. Ben ongeveer 10 min binnen en er wordt op de deur geklopt. Ik doe open en daar staat een vent met een hoop verdord onkruid in zijn pollen.

"Ge moet uw onkruid onderhouden godverdomme!" En die gooit dat gewoon langs mij heen in mijn inkomhal... en hij trapt het af in zeven haasten. Bleek mijn rechterbuur te zijn. :wtf: :unsure:

Niet mee te praten, ik was nu de eigenaar en dus verantwoordelijk voor al mijn voorgangers volgens hem.

Ik heb een halfopen huis in een rustige straat, de aangebouwde buren zijn een nieuw samengesteld gezin van begin de 40.
Bepaalde momenten zijn ze dus met 3 pubers in huis maar ik kan in feite niet merken wanneer dat het geval is.

De andere niet aangebouwde buren is een koppel van mijn leeftijd met een baby van net geen 1j, daar hoor je ook niks van.

De overburen zijn een gepensioneerd koppel, de man is wel praatziek.
In de zomer is dat wel vervelend omdat hij dan veel buiten zit en uit de tuin zicht heeft op de straat.
Als je thuiskomt van je werk en met de hond gaat wandelen heb je hem dan dikwijls aan uw been, en dat zijn dan gesprekjes van rap 30min (die je op den duur ook al 10x hoorde).
Kom je later op de avond ook nog buiten om een toertje te wandelen kun je hem gerust nog een 2de keer aan je been hebben.

Soms glip ik dan wel eens stilletjes weg/terug binnen op het moment dat hij met zijn rug naar mij staat, hopende dat hij me niet ziet passeren :unsure:

Vorig jaar had ik hem eens 3 dagen op rij aan mijn been, op dag 4 wou mijn hond gaan wandelen maar die vent bleef maar op straat staan babbelen met een andere buur.
Uiteindelijk heb ik mijn auto gepakt om ongestoord buiten te geraken en ergens achter de hoek te gaan wandelen :unsure:

Hij heeft wel snoepjes voor mijn hond in huis, dus op zich is het geen slechte mens maar ik heb niet altijd tijd/goesting om te staan babbelen.

De achterbuur is ook een gepensioneerd koppel, ook vriendelijke mensen.

Laatst bewerkt:
Ik heb een open bebouwing.
Geen overburen of achterburen. (allemaal velden)
Buur links waren mensen die zeer op zichzelf waren. (zo van ver een hand opsteken in het beste geval.)
Stond opeens te koop en ik heb dat zelf gekocht omdat ik op die manier zelf mijn buren kon kiezen. (had geen zin in marginaliteit/paarden (allergie)/ of zever.) Huren doorbrave mensen nu, die een extra terras gemaakt hebben aan de andere zijde van de woning. (dus vlotjes 20m van mij af)
Buur rechts super symphatiek koppel 50'ers. (voor haar leeftijd een nette milf!)

Heb een loods achteraan gezet en gewoon naar buur rechts gevraagd of hij dat oke vond. (goed overeenkomen is simpeler als een bouwvergunning aanvragen!)

De overburen zijn een gepensioneerd koppel, de man is wel praatziek.
In de zomer is dat wel vervelend omdat hij dan veel buiten zit en uit de tuin zicht heeft op de straat.

Herkenbaar verhaal.

Woon op het Limburgse platteland, in een vrijstaand huis op het einde van een straat, met enkel 2 overburen.

Nothing ever happens here...enigszins tot spijt van mijn overbuurman die een beetje in een zwart gat gevallen is sinds zijn pensionering een paar jaar geleden.
Nu zit hij dus 's winters vanuit het raam alles in de gaten te houden en 's zomers wandelt hij regelmatig de hele straat op en af, ook alles de gaten houdend en hopend dat iemand een praatje met hem maakt. En iedereen in de straat weet ondertussen dat wanneer je dat doet, je voor minstens 45 minuten gesteld bent.
Nu heb ik wel het geluk dat mijn huis op 30 meter van de straat ligt, dus ik kan hem makkelijk ontlopen. De andere overburen hebben dat geluk niet.:biglaugh:
Nu, ik klaag niet. Af en toe gun ik hem wel zijn babbeltje, als ik eens de laatste nieuwtjes vanuit het dorp wil horen. Luister naar alles wat hij zegt, geef hem in alles gelijk, geef hem nog een complimentje....de brave man straalt en ik heb mijn goede daad van de dag weer gedaan.:smile:. En ergens is het ook wel een geruststellend gevoel dat mocht er hier iets gebeuren terwijl ik op m'n werk ben, hij het meteen gezien zal hebben en ik direct gebeld zal worden....soort van gratis prive bewaking.:smile:

Andere overburen zijn een aangenaam koppel van mijn leeftijd die er sinds 3 jaar wonen....af en toe een praatje mee gedaan maar verder hebben we weinig contact; ook al omdat ik zo ver van de straat woon. Steken wel vriendelijk de hand naar elkaar toe als we elkaar zien en verder hebben zij geen last van mij en ik niet van hen...meer moet dat niet zijn.

Laatst bewerkt:
ja al die appartement verhalen, blij dat ik dat voor een tijdje huurde en niet had gekocht.
al dat gezeur met syndicus en geluidslast. nieuwbouw maar met ferme mankementen. eerste jaar heel de blok heeft ies ne keer onderwater gestaan. brand alarm dat sporadisch afging in de nacht.

1 van de buren haar man zat in het gevang en toen die terug vrij kwam was die zijn vrouw komen zo eken. zat die man midden in de nacht op de verkeerde deur zitten kloppen.

nog een koppel dat elke week wel met borden zat te smijten. uit eindelijk zijn ze uit elkaar gegaan en beide weg verhuisd.

het zou me niet meer lukken om in een appartement te gaan wonen.
dus direct een huis gekocht. kieken dat ik ben, een huis gekocht aansluitend op een klein appartement ><
geluidslast is veel beperkter maar het gestamp op de vloer voelde/hoor je toch door de muren...
maar al bij al kan het veel erger als je hier sommige dingen leest.

Terug
Bovenaan