De buren van BeyondGaming

Hier gaat de straat van kwaad naar erger...
Waarom je zware boorwerken pas savonds laat om 21u moet uitvoeren met een dochter die dan al slaapt gaat er bij mij niet in...

Wij hebben ons huis ook volledig verbouwd maar zorgden dat het zware boorwerk altijd overdag gebeurde, zondag werd er nooit verbouwd en vele zaterdag ook niet.

Naast ons is dat met momenten niet normaal, sleept die verbouwing ook al maanden aan door een marginale klojo die alles zelf wil doen zonder het te kunnen.

En ahja, de straat ziet er uit als een stuk werf door al het vuil dat van zijn container is gevallen, blijkbaar is dat allemaal normaal...

Aan de overkant is een jonge single gast komen wonen, heb die afgelopen maanden 2 keer gezien dus geen idee of die zelfs nog leeft.

Begin toch serieus te overwegen om elders te gaan wonen, al is het maar om niet meer in een rijhuis te moeten wonen en automatisch verbonden te zijn met idioten.

Het zijn trouwens ook allemaal buitenlanders die geen fluit geven om regels, mijn volgende huis zal sowieso in een duurdere blanke buurt zijn puur o te vermijden dat onze dochter moet opgroeien tussen volk dat:

-hun kinderen op de omheining
laat klimmen die wij alleen hebben betaald
-lawaai maakt voor 100, serieus hoe luid kan je praten?
-kinderen buiten laat spelen tot een kot in de nacht
-garagewerken of zelfs klusjes op straat uitvoert
-gebrekkig Nederlands spreekt en dan zelfs de ballen hebben om tegen mij te komen zeggen dat ze blij zijn dat ik Frans spreek, want Nederlands is een domme taal

Zijn allemaal mensen die uit een grootstad komen (Gent en Brussel in dit geval) en overpriced huizen hebben gekocht voor renovatie zonder nog veel budget te hebben om het effectief te renoveren. Gevolg is dat ze hun stedelijke marginale streken mee hebben genomen en zelf wat aan bricolage doen of gewoonweg in een open werf leven gedurende maanden en jaren. Vrouwen ook allemaal zo dik als een zwijn, wil niet weten hoe hun huis ruikt of er van binnen uitziet.

Ah jawel dat weet ik wel, als een zwijnenstal natuurlijk. De Bulgaren zijn trouwens het ergste, wie dat volk hier in België verblijfsrecht heeft gegeven verdient er eeuwig naast te moeten leven, lak aan alle regels.

Voor ik hier als racist wordt weggezet, ook een rant met wat ergernissen over onze vlaemsche buren.

Onlangs wagen binnengebracht en mocht een x5 als vervangwagen gebruiken voor enkele dagen. Ging parkeren en zag mijn overbuur al staan op zijn oprit. Heb serieus overwogen om door de straat te rijden omdat ik wist dat het een congé gesprek ging worden. Domme Kingrotra parkeert toch en was het direct: "amai SEG Kingrotra is een directeur geworden ofwa? Ja ik kon ook een BMW pakken als zelfstandige maar geef er het geld niet aan, das allemaal overpriced en met mijn Renault kom ik evengoed overal"

Is ook een domme kloothommel die soms half voor onze oprit gaat staan, of net tot op de millimeter zodat je niet kan parkeren., terwijl we met een peuter zitten die dagelijks naar de opvang moet. Moet zich trouwens ook altijd overdreven moeien en heeft door covid een panische
angst gekregen om nog weg te gaan. Elk gesprek is altijd mega cringe.

2 huizen verder woont een alleenstaande man die zijn vrouw verloren heeft aan kanker enkele jaren terug. Crème van een kerel, alleen jammer dat hij zwaar aan de drank zit en bijgevolg zat in de wagen stapt of zich dronken scheef parkeert. Heb hem onlangs wel geholpen met de verkoop van zijn wagen waar enkel buitenlands volk op afkwam dat uiteraard geen woord Vlaams spreekt.

De andere buren zijn nog wel allemaal toffe mensen, hebben samen een WhatsApp waarbij er soms brievenbus drinks gehouden worden of waar je eens een bbq samen mee kan doen. Echt jammer van die enkele rotte appels die echt tussen al de toffe mensen zijn komen wonen, nog geen enkele nieuwe bewoner in de straat is deftig gebleken, ik hou mijn hart vast voor wanneer er mensen overlijden en huizen te koop komen.

Laatst bewerkt:
Het zijn trouwens ook allemaal buitenlanders die geen fluit geven om regels, mijn volgende huis zal sowieso in een duurdere blanke buurt zijn puur o te vermijden dat onze dochter moet opgroeien tussen volk dat:

-hun kinderen op de omheining
laat klimmen die wij alleen hebben betaald
-lawaai maakt voor 100, serieus hoe luid kan je praten?
-kinderen buiten laat spelen tot een kot in de nacht
-garagewerken of zelfs klusjes op straat uitvoert
-gebrekkig Nederlands spreekt en dan zelfs de ballen hebben om tegen mij te komen zeggen dat ze blij zijn dat ik Frans spreek, want Nederlands is een domme taal

Zijn allemaal mensen die uit een grootstad komen (Gent en Brussel in dit geval) en overpriced huizen hebben gekocht voor renovatie zonder nog veel budget te hebben om het effectief te renoveren. Gevolg is dat ze hun stedelijke marginale streken mee hebben genomen en zelf wat aan bricolage doen of gewoonweg in een open werf leven gedurende maanden en jaren. Vrouwen ook allemaal zo dik als een zwijn, wil niet weten hoe hun huis ruikt of er van binnen uitziet.

Ah jawel dat weet ik wel, als een zwijnenstal natuurlijk. De Bulgaren zijn trouwens het ergste, wie dat volk hier in België verblijfsrecht heeft gegeven verdient er eeuwig naast te moeten leven, lak aan alle regels.

Voor ik hier als racist wordt weggezet, ook een rant met wat ergernissen over onze vlaemsche buren.
Ik ben ook geen racist maar weet wel 100% zeker dat ik mij hier ook kapot aan zou ergeren.

ons achterbuurvrouw is nog es ontploft :laugh:

ze gaat weer de politie bellen voor het geluid van spelende kinderen (in de zomer, tijdens een schoolvakantie, overdag :laugh:)

Is ook een domme kloothommel die soms half voor onze oprit gaat staan, of net tot op de millimeter zodat je niet kan parkeren., terwijl we met een peuter zitten die dagelijks naar de opvang moet. Moet zich trouwens ook altijd overdreven moeien en heeft door covid een panische
angst gekregen om nog weg te gaan. Elk gesprek is altijd mega cringe.

Eens goed hakken en fluimen achteraan de keel en men laat je met rust hoor.

Toen wij uit ons huurhuis trokken, moesten we potentiële nieuwe mensen laten komen kijken en daar zat geen enkele Belg tussen. Redelijk groot huis, vlak in het centrum. Was dertig jaar een advocatenkantoor geweest dus het was wel ‘woonklaar’ maar niet wat je zou noemen een ‘thuis’. Maar voor de prijs was het wel super, locatie en oppervlakte.
Was begin de eerste échte lockdown, toen mocht bezoek nog maar 1 persoon. Ah nee, dat was standaard twee of drie mannen en een vrouw. Je voelde je eigenlijk belaagd in je eigen huis. Eigenares heeft bijna 11 maanden gewacht op een huurder. Zij kon het zich veroorloven.

Ik denk dat iedereen die in een stad woont genre Antwerpen/Gent/Brussel of de rand daar rond hier dezelfde ervaring neerpent zonder het daadwerkelijk te benoemen.

Maar bon, ik ben ook een beetje dat soort streken beu. Ik en mijn lieftallige vriendin wonen in een mooi appartementje in Antwerpen in een relatief leuke buurt, maar ge hebt slechts een paar misbaksels nodig om de boel te verzieken natuurlijk. Gisteren was het weer zo ver. Bpost weigert soms mijn voorkeuren te respecteren, dus ze leggen mijn pakket weer in mijn locker zonder aan te bellen. Mijn vriendin was thuis en ik zag de melding van bpost pas twee uur later. Natuurlijk had één of andere klaploper dat pakketje al gejat. Onze inkomhal is niet zichtbaar vanop straat, dus ge kan er zeker van zijn dat het iemand in onze blok zal zijn. Het vierde pakketje dit jaar inmiddels. Die problemen zijn ook pas begonnen toen een bepaalde nieuwe huurster er bij kwam. Dat is dan ook altijd na mijn collectieve melding aan de blok de eerste in mijn mailbox met een fake overdreven steunbetuiging, alsof ik mijn teergeliefde kindjes heb moeten afgeven door een aanslag.

Plantenvoeding was het deze keer, ik zal de terrassen in het oog houden en uitkijken wie zijn planten uitzonderlijk weelderig groeien. Als het bevalt mogen ze misschien eens experimenteren met een verse drol van mijn eigen makelij, ooit draai ik door en leg ik daar een 'foppakje' in.

Maar goed, al bij al wonen wij fijn en gezellig. Maar wij zitten dan ook nog in een fijne buurt. Een mengelmoes van culturen, maar vooral in de positieve zin. Het zijn jonge gezinnen en bijna iedereen praat gewoon Nederlands. En dat is wel een groot verschil, want als ge in Brussel of Antwerpen een verkeerde afslag neemt staat ge ineens op de filmset van Black Hawk Down. In dat soort buurten kunt ge alleen maar wonen als ge absoluut niks van belang hecht aan materiële zaken. Want gegarandeerd worden uw grenzen daar op alle manieren getest en overschreden. En de zes oude venten die op het pleintje een gesprek voeren tegen 367 decibel, ondanks dat ze vlakbij elkaar zitten, is nog wel doenbaar als achtergrondsfeer, maar de mens die uw vriendin/dochter/alles met een tet met zijn ogen uitkleedt terwijl hij wat zonnebloempitten uitspuugt is een ander paar mouwen. Ik wou onlangs van het schoon weer profiteren met mijn vriendin en we gingen picknicken in een lokaal parkje en daar gebeurde dat laatste feit dus. Wij zijn gewoon moeten vertrekken omdat mijn vriendin er zo ongemakkelijk van werd. En dan laten we de overvolle catcallende Golfjes nog buiten beschouwing. Ik ben heel blij dat zulke zaken voor ons zeldzaam zijn. Maar eigenlijk is zelf 1 keer op een jaar te veel.

Mijn nicht die op randje Wilrijk en Borgerhout zit vlucht dan weer daadwerkelijk weg naar 'rustigere' oorden omdat haar appartementsblok gewoon de hel is. Zowel de bovenbuur als de onderbuur zijn rare mensen die amper Nederlands spreken. Zo van dat type dat door u heen staart alsof ge een marsmanneke zijt die duistere magie aan hen laat zien. Blik op nul en geen zinnig woord uit te krijgen. De ene laat bijvoorbeeld zijn kinderen hun yoghurtpapierkes gewoon tegen de muur plakken in de trappenhal, daar liggen tevens wat blikjes verspreid, een kinderwagen, een kapotte kinderstoel enzovoort. Met als gevolg dat het daar altijd een onwelkom rommeltje is.

Diefstal van pakjes kan ge nog redelijk vermijden en bij bol.com/zalando sturen ze uw pakje toch gewoon weer op zonder morren, dus geen probleem. Maar de gemeenschappelijke delen die worden bevuild elke week terwijl ge de mensen niet kunt aanspreken... Daar kunt ge weinig aan doen. Veel stappen die ge kan ondernemen en geen enkele die u écht voort zal helpen.

En op een bepaald moment zijt ge dat beu en keert ge terug naar de rustigere gemeentes en rijdt ge een kwartierke langer naar het werk. Of ge slikt de premium en ge zet u in een van de duurdere buurten in de grootstad, maja als ge dan per ongeluk met uw buur in gesprek raakt moet ge al die rommel aanhoren die ge liefst op het werk laat : "ohlala ik ben floepetifloep bij advocatenkantoor biebiep en wij hebben onlangs bedrijf X uit de nood geholpen, maja nu kan ik deze fiscaal aftrekbare wagen veroorloven hihi"

Laatst bewerkt:
Hier valt het heel goed mee.

Buren links zijn en koppel van halfweg de 50. In het begin dat we hier woonden waren ze iets te sociaal naar ons goesting, maar heel goed bedoeld. Wij zijn gewoon asociale introverten :p
Ze stonden om de 2 dagen aan ons deur met soep, een gebakje, ...
Heel lief, maar we voelden ons daardoor moreel verplicht iets terug te doen.
Na een tijdje zijn ze daarmee gestopt. Nu slaan we af en toe een babbeltje als we erlkaar zien in de tuin.
We kunnen ze ook alles vragen, en zij ons ook. We staan steeds klaar om elkaar te helpen.
Pakketjes nemen we ook geregeld aan van elkaar.

Buren rechts zijn zelf ook asocialer dus meer "ons" ding. Ook een koppel halfweg de 30, onze leeftijd dus.
99% van de tijd we elkaar zien is het gewoon eens zwaaien of een goeiedag mompelen.
Af en toe een iets langer gesprekje.
Ook hier geregeld elkaars pakketjes aannemen.

Rechtover ons 2 marginale types.
Links een oudere (70-80) vrouw, supervriendelijk, maar niet al te slim. Haar man ligt al enkele jaren in het ziekenhuis met (ik denk) kanker.
Ze vraagt af en toe hulp voor kleine domme dingen die ik zonder aarzelen doe voor haar.
Bvb lader van gsm uitlenen als ze de hare in het ziekenhuis laten liggen heeft, of het voetpad voor haar huis sneeuwvrij maken als ik het mijne gedaan heb.
Elke keer ze ons ziet wil ze uitgebreid een praatje slaan. Wat er meestal op neerkomt dat ze eens goed haar hart moet luchten. Haar auto is vorig jaar ook gestolen.

Naast haar een familie oude boeren. Het type van boer Charel.
Een van hen was vele jaren geleden de eerste leerling in het buitengewoon onderwijs hier in de gemeente. Die school is opgericht geweest door mijn grootvader. Toen dat 25j "geleden" was is mijn mama daar eens binnen geweest voor een interview voor het schoolboekje en de toestand daar binnen was schrijnend. In de keuken stonden alle borden, potten, pannen, ... vol met etensresten, spinnewebben, ... gewoon opgestapeld. Ze namen die daar af om zomaar te hergebruiken. Schapen liepen ook gewoon binnen en buiten daar.
Van hen hebben we wel geregeld geluidsoverlast, maar nooit langdurig.
Af en toe als ze vertrekken met hun tractor met iets eraan valt dat eraf de moment dat ze op de straat komen. Alle verkeer voor een half uur vast en met veel gevloek, geroep en geklop zetten ze dat er dan terug op. (Kheb daar nog ergens foto's van, kga ze straks eens zoeken)
Ze hebben ook een 5-tal honden, die s'nachts dikwijls lopen te huilen op hun hof. Na een tijdje gevolgd door luid geroep: "Gade godverdomme ne keer stil zijn". Maar dit is met periodes, al een paar weken niets meer gehoord. Ik denk/hoop dat hij ze nu binnen houdt s'nachts.
Maar het ergste vanal is een of andere vogel die op zijn oprit in een kooi zit. Een ganse nacht zit die te "klapperen", verschrikkelijk irritant geluid.
Ik hoor dat beest dikwijls, maar nog nooit gezien.

Schuin over ons links vorig jaar enorm last gehad van de toenmalige huurders. Was een jong koppel dat constant boel maakte, en iedereen in de buurt kon mooi meevolgen.
Hij is ook enkele keren meegenomen geweest door de politie voor onderandere kleine vechpartijen aan zijn voordeur. Meestal met "maten" die kwamen discussiëren. 1x had hij ook zijn buurjongentje geslaan. Da mannetje zijn kat was ontsnapt en zat onder die gast zijn auto. Die gast kwaad omdat dat mannetje te dicht bij zijn auto kwam.
Tijdens de lockdown ook elke avond marginale boenk muziek vollenbak tot stipt 22u. Maar ik had toen op een moment 7 vroeges en ik kon tot in m'n bed meezingen.
Na de 4e vroege heb ik zelf even marginaal gedaan, en toen ik s'ochtends vertrok mijn ruit opengezet en op het luidste dat m'n autoboxen konden even Cannibal Corpse afgespeeld. Erna niets meer gehoord, dus de boodschap was denk ik duidelijk.
Enkele weken later kwam de vriendin s'avond thuis en plots geroep en gekrijs. Beetje later politie en ambulance int straat. Gast had in bad z'n polsen overgesneden. Vriendin was blijkbaar net op tijd thuis. Die had die namiddag het blijkbaar "uitgemaakt" en hij kon daar nie mee om.
Beetje erna zijn die dan vertrokken.

Het irritantste aan hier wonen is wel het verkeer. Wij wonen in een deelgemeente (klein gehucht van 3 straten), maar ons straat is een grote verbindingsweg en dus superdruk. Ook veel vrachtverkeer.
Wij wonen dan ook in de kleine straal van een bocht (of hoe zeg je dat?) waardoor we steeds op goed geluk af onze oprit rijden. Voetpad en fietspad liggen ook vlak tegen onze gevel dus wij zien niets of niemand afkomen. Vooraleer we iets van fietsers of voetgangers kunnen zien staan we al met onze volledige capeau op voet/fietspad. Ik kruip steeds met de auto af m'n oprit.
Nog niets voorgehad uitezonderd 1 jonge gast die zonder handen op z'n gsm bezig was en gevallen was van het verschieten. En veel kwade blikken van vooral wielerterroristen. Er zijn enkele mensen met een speed pedelec die hier dikwijls passeren op de momenten dat ik af de oprit wil rijden (rond 8u), die vertragen opvallend als ze ons huis naderen :p

Het irritantste aan hier wonen is wel het verkeer. Wij wonen in een deelgemeente (klein gehucht van 3 straten), maar ons straat is een grote verbindingsweg en dus superdruk. Ook veel vrachtverkeer.
Wij wonen dan ook in de kleine straal van een bocht (of hoe zeg je dat?) waardoor we steeds op goed geluk af onze oprit rijden. Voetpad en fietspad liggen ook vlak tegen onze gevel dus wij zien niets of niemand afkomen. Vooraleer we iets van fietsers of voetgangers kunnen zien staan we al met onze volledige capeau op voet/fietspad. Ik kruip steeds met de auto af m'n oprit.
Nog niets voorgehad uitezonderd 1 jonge gast die zonder handen op z'n gsm bezig was en gevallen was van het verschieten. En veel kwade blikken van vooral wielerterroristen. Er zijn enkele mensen met een speed pedelec die hier dikwijls passeren op de momenten dat ik af de oprit wil rijden (rond 8u), die vertragen opvallend als ze ons huis naderen :p
Buurman?

HOB nieuwbouw in nieuwe wijk.

Open kant woont een homokoppel dat alleen planten heeft en 2 terrassen in hun tuin maar buiten erin werken zie ik ze zelden in hun tuin (soms boek lezen maar eten nog nooit bv).
Hebben haag staan langs onze kant en daarachter wieden ze wel onkruid niet meer laatste tijd (en dan nog draad tegen de scheiding voor 'moesten ze ooit kinderen hebben') en boomschors willen ze niet dus dat is wel jammer dat ik nu onkruid zie want zelf geen haag gezet daar (wel planten maar is niet volledig toe (2 hagen vond ik stom, ik wou 1 op scheiding zonder draad))

Andere, gesloten kant woont een dominant 50+ wijf dat een nieuwe, onderdanige vriend heeft en ze maakt super veel lawaai.
Ze hebben recent een hond genomen maar weigeren hun tuin volledig te omheinen (gebruiken onze dure privacy schermen die op onze kant staan. Nu ja regels naleven doet ze in andere opzichten ook niet). En toen ik er iets van zei begon ze te bleiten dus sindsdien negeer ik ze maar
En die denkt dat haar hond een klein kind is (zo babbelt die daar tegen).

En fuck die hond blaft om het minste
En die noemt bijna hetzelfde als een van mijn bijnamen dus in begin dacht ik heel de tijd dat ze op mij riep :lol:

Enige voordeel van de hond is dat ze haar vliegendeur minder gebruikt. Daar zit een hydraulische pomp op maar die heeft nooit gewerkt (wss heeft ze die zelf uitgeschakeld) dus elke keer is dat een oerknal (je hoort dat 5 huizen verder nog bv)

Enige voordeel van de hond is dat ze haar vliegendeur minder gebruikt. Daar zit een hydraulische pomp op maar die heeft nooit gewerkt (wss heeft ze die zelf uitgeschakeld) dus elke keer is dat een oerknal (je hoort dat 5 huizen verder nog bv)
OMG , da was hier bij de vorige buurman ook m'n grootste ergernis.
Die kleine die 500 keer per dag naar buiten liep en dan die smerige zelfgefabriceerde houten vliegendeur dichtsmeet.
Die hadden da bevestigd met zo'n zware trekveer en da was dus telkens een immense slag die je zelfs voelde.

Toen die vertrokken zijn vorig jaar ben ik die deur daar op ne nacht gewoon gaan afvijzen.
De nieuwe huurders wisten toch niet dat die deur er hing.
Gewoon al terugdenken aan al die ontelbare keren dat ik me daaraan geërgerd heb doet het haar in m'n nek rechtop staan.

Gisteren was het weer zo ver. Bpost weigert soms mijn voorkeuren te respecteren, dus ze leggen mijn pakket weer in mijn locker zonder aan te bellen. Mijn vriendin was thuis en ik zag de melding van bpost pas twee uur later. Natuurlijk had één of andere klaploper dat pakketje al gejat. Onze inkomhal is niet zichtbaar vanop straat, dus ge kan er zeker van zijn dat het iemand in onze blok zal zijn. Het vierde pakketje dit jaar inmiddels. Die problemen zijn ook pas begonnen toen een bepaalde nieuwe huurster er bij kwam. Dat is dan ook altijd na mijn collectieve melding aan de blok de eerste in mijn mailbox met een fake overdreven steunbetuiging, alsof ik mijn teergeliefde kindjes heb moeten afgeven door een aanslag.

Plantenvoeding was het deze keer, ik zal de terrassen in het oog houden en uitkijken wie zijn planten uitzonderlijk weelderig groeien. Als het bevalt mogen ze misschien eens experimenteren met een verse drol van mijn eigen makelij, ooit draai ik door en leg ik daar een 'foppakje' in.
Please do it ...

Tgoh blij dat ik dacht af te zijn van een appartementje recht in't midden van't stad. Met een blok vol Joden die eerder leven in de nacht en waarvan de schoenen (met geur) gewoon in de gang blijft staan. Moest het nu bij 1 paar blijven ofzo nee nee ze zijn dan ook nog eens met een stuk of 8 op dat appartement dus ja heel de gang en etalageke vol schoenen waar ge uwe nek zou kunnen breken. Die gebeden en gezamelijke gezangen dan ook voor elke maaltijd en de onderburen die dan wel eens durfde aan te kloppen vrijdag 's nachts om een uur of half 3 omdat ze de chauffage hadden laten branden en ze die niet meer mochten afzetten of ik dat wel niet wou doen.

Er hing altijd ne geur in dat appartement en op de hele onderste verdieping was het extra verte jood die ongelovig was eigenlijk heel die familie maar wel zo rijk dat ze heel der huizen hadden. Wat ze dan in zo'n kruipkotteke deden snapte ik niet goed. Ze deden daar geweldig in drugs en eens op klaar lichte dag zijn ze daar toen binnengevallen. We konden ook ineens de stank verklaren de kippen en een varken liepen daar gewoon in de living rond hun behoefte te doen.

Ik was blij dat ik met mijn gezin in een rijhuis woon en an sich zeer rustige buurt maar dat is de laatste jaren hier toch ook wel een beetje ontspoort geraakt met de meeste waanzinnig gestoorde buurmannen- en vrouwen. Den ene heeft op zijn platen zo allemaal al pinnekes gezet tegend de duiven want heeft iets tegen duiven en heeft er de laatste tijd niet beter op gevonden om een zo een bollekes geweer te gaan halen maar heeft sinds kort ook een karabijn. Plus heeft ruzie met jan en alleman in de straat. Terwijl den ene schiet, gaat mijn andere gebuur express brood leggen in den tuin voor duiven. Achterbuur heeft dan weer kippen en is al meermaals nat gemaakt met emmer water 'omdat ze minder lawaai moeten maken'.
Degene die brood strooit is er zo ene die niets alleen kan, op zich niet erg want ik help al wel eens graag. Maar kwam de vorige keer af met ge moet nu eens zien wa'k gekocht heb, komt er met een verpakte revolver af ( want ja veel last van inbraken). Dan hebt ge de overburen nog tgoh ja die zijn verzuurd waar die kunnen niet tegen kinderen en sluiten zich af van alles en iedereen. Zij stofzuigt haar bomen continu. Vreemd zicht in ieder geval...Een gezellig buurtfeestje of gezellige buurtbabbel is hier helaas niet mogelijk, we hebben het nochtans geprobeerd met het klappen en met Kerstmis op straat zo nog is te komen maar alle spijt te vergeefs....

OMG , da was hier bij de vorige buurman ook m'n grootste ergernis.
Die kleine die 500 keer per dag naar buiten liep en dan die smerige zelfgefabriceerde houten vliegendeur dichtsmeet.
Die hadden da bevestigd met zo'n zware trekveer en da was dus telkens een immense slag die je zelfs voelde.

Toen die vertrokken zijn vorig jaar ben ik die deur daar op ne nacht gewoon gaan afvijzen.
De nieuwe huurders wisten toch niet dat die deur er hing.
Gewoon al terugdenken aan al die ontelbare keren dat ik me daaraan geërgerd heb doet het haar in m'n nek rechtop staan.

Damn, hier hetzelfde verhaal!
Als ik een straat verder naar de broodautomaat ga hoor ik hun vliegendeur dichtslaan.
Echt waar, ik overdrijf niet.
Als er bezoek komt en de vliegendeur slaat toe dan vragen mensen altijd van "ah zijn ze aant verbouwen hiernaast?".
Zo erg is het.
En nog erger is dat ze het zelf weten, maar er dus niets aan doen!
Als mijn vliegendeur toeklapt en ge hebt uw ogen toe, ge zou niet weten wanneer ze dicht is, zo stil.
Dus moeilijk kan het niet zijn he!

Ik heb hier ook al gezegd dat ik op ne keer ze er 's nachts gewoon ga uitvijzen en naar het stort ga brengen.

En dan hebben ze ook nog het leuke idee gehad een gigantische haag te plaatsen die ze uiteraard nooit snoeien.
Nog even en ze groeit op onze bovenverdieping binnen.

Maar dan wel om 11 uur 's avonds aan onze deur staan met de vraag "seg gij kent wat van computers he"?
Kunt gij eens zien, onze HP ABCDEFG 212312314984894 printer wil niet printen.
Alsof ik dat automatisch allemaal weet. Maar ja, hun e-tickets voor het pretpark moeten toch per se afgedrukt worden he.

Voila. Dat moest ik even kwijt :D

Maar dan wel om 11 uur 's avonds aan onze deur staan met de vraag "seg gij kent wat van computers he"?
Kunt gij eens zien, onze HP ABCDEFG 212312314984894 printer wil niet printen.
Alsof ik dat automatisch allemaal weet. Maar ja, hun e-tickets voor het pretpark moeten toch per se afgedrukt worden he.
Ik zou dan wel elke gelegenheid aangrijpen om dat toch te zeggen. Zo van: Geef eens een klap op die printer zoals uw vliegendeur klapt. Etc.

Damn, hier hetzelfde verhaal!
Als ik een straat verder naar de broodautomaat ga hoor ik hun vliegendeur dichtslaan.
Echt waar, ik overdrijf niet.
Als er bezoek komt en de vliegendeur slaat toe dan vragen mensen altijd van "ah zijn ze aant verbouwen hiernaast?".
Zo erg is het.
En nog erger is dat ze het zelf weten, maar er dus niets aan doen!
Als mijn vliegendeur toeklapt en ge hebt uw ogen toe, ge zou niet weten wanneer ze dicht is, zo stil.
Dus moeilijk kan het niet zijn he!

Ik heb hier ook al gezegd dat ik op ne keer ze er 's nachts gewoon ga uitvijzen en naar het stort ga brengen.
Doen.
Ik had enkele jaren geleden zelfs voorgesteld om zo'n pomp met vertraging op te hangen zodat die hor op't laatste met een 'zuchtje' dichtviel.
Maar dan kreeg ik volgende repliek. Op de tijd dat die hor dan toe zou gaan kunnen er vliegen en muggen binnenglippen. 🤨

Anyway , ik ben er vanaf. Heb ze vorig jaar in een nachtelijke lichtjes aangeschoten bui gedemonteerd en ze achter de garageblok gesmeten.
Eerst vakkundig onklaar gemaakt zodat ze zeker niet meer te recupereren valt.
Nieuwe buurvrouw heeft nu zo'n gordijn van 'litskes' hangen , vele beter nu.

Woon op het gelijkvloers in een appartement. Buur naast mij, marginaal geval dat niet werkt. Neemt al 6 maand één van de drie parkeerplaatsen in maar rijdt nooit met zijn auto, super irritant. Legt ook altijd de reclame die in zijn brievenbus zit bovenop de brievenbus. Iemand anders mag dat dan weggooien.

Boven mij het toffe koppel dat hun muziek met iedereen wil delen elke dag. Alle ramen open en muziek vollenbak. Joepie.

Aan de overkant is het een hele blok met Polen die werken voor een loodgieter. Heel het plein vol met hun Poolse camionetten, 1/2 dagen strontzat en veel lawaai. Pissen soms van hun balkon.

Zelzate :love:

Terug
Bovenaan