De beurs

Dat is nog iets helemaal anders...
Waarom? Technische analysten die meermaals winnen, met audited results, waarom is dit anders? Een persoon drie jaar op rij. Voorts, als het merendeel van de transacties algoritmisch is, toont dit niet net aan dat er redelijk wat te rapen valt met quantitative trading?
Zoek eens op wat Druckenmiller de laatste 25 jaar allemaal van zever gezegd en gedaan heeft.
Wat doet dat ertoe? Het ging toch over technische analyse en resultaten?

Dat kan, maar dat kunnen ze niet consequent op lange termijn.
Vreemd, die man haalt nochtans 220% annualized return, audited, sinds de jaren ‘90, als technisch analyst.
 
Dat die discussie over 'technische analyse' zelfs maar gevoerd wordt anno 2023 is trouwens ook maar schaamtelijk.

In 'where are the customers yachts' van 1930 zaten ze er al mee te lachen.

Buffett deed 'charting' tussen zijn 15 en 19 jaar, tot hij in zag dat het belachelijk was, toen hij Graham leerde kennen.

Maar hier zijn we, juni 2023 :laugh:

Geen wonder dat de markt bij momenten totaal inefficiënt blijft en de cycli altijd maar terugkomen als velen maar irrationeel blijven doen.

Maar eigenlijk, waarom is dat slecht?
Het laat immers toe dat een simpele boerenpummel zoals mezelf kruiwagens met dollars kan verdienen met beursgenoteerde aandelen :biglaugh:

Dus doe vooral zo voort! ;)
 
Waarom? Technische analysten die meermaals winnen, met audited results, waarom is dit anders? Een persoon drie jaar op rij.
3 jaar? Is dat lange termijn?
Voorts, als het merendeel van de transacties algoritmisch is, toont dit niet net aan dat er redelijk wat te rapen valt met quantitative trading?
Dat is helemaal iets anders.

Vreemd, die man haalt nochtans 220% annualized return, audited, sinds de jaren ‘90, als technisch analyst.
Neen, dat doet hij niet.
En al zeker niet met technische analyse.
 
Echt élke keer man, jij moet extreem irritant zijn om mee samen te werken.

Irritant zijn is een deel van mijn huidige job. :fingerguns_r:

Ik zou denken dat wij juist prachtig zouden samenwerken, een hele dag intensief zeveren, vollenbak meetings, niks bereiken en toch naar huis gaan met het gevoel dat we hard gewerkt hebben. :oi22:

Nancy Pelosi haar man heeft een hedge fund.
Dat hij al een jaar of 5 YOLO't in FAANG, waaronder met opties, is geen geheim.

Iedereen die yolo'de in faang op gelijk welk ogenblik tussen 2009 en 2020 is rijk.

Dat bewijst 0,0 over over optietrading of technische analyse over een lange termijn.

Allee je krijgt je gelijk, optiehandel is niet om op lange termijn rijk te worden, maar om op korte termijn rijk te worden.
 
Dat die discussie over 'technische analyse' zelfs maar gevoerd wordt anno 2023 is trouwens ook maar schaamtelijk.
Wat is dat hier, de kleuterschool? Persoon A poneert een stelling (vertaald: elke analyse behalve Buffett is zever), er worden tegenvoorbeelden gegeven, die worden ‘weerlegd’ met ‘nietes’, dan lacht de discussiestarter zich een kriek met de discussie die hij zelf startte, en dan wordt er een clownface geworpen ‘want dat kan niet’. Wees wat openminded, lees eens een boek in plaats van anonieme forumgangers te volgen, William O’Neill of Mark Minervini of zo (maar dat kan niet!), binnen en buiten jouw ’manier’ van investeren en wees wat minder uit de hoogte (‘ik rij de kruiwagens binnen dus mijn manier is de enige’). Ik doe het zelf niet slecht (helft zit dan nog in ETF maar SMH klopt ook heilige Buffett sinds ik begonnen ben) maar voel niet de minste nood om daarmee te pochen, en ik werk ook al halftijds nog voor tram 5 hoor.
 
Wat is dat hier, de kleuterschool? Persoon A poneert een stelling (vertaald: elke analyse behalve Buffett is zever), er worden tegenvoorbeelden gegeven,
220% annualized audited langetermijn resultaat?
Moet daar op een serieuze manier op gereageerd worden dan...?

lees eens een boek in plaats van anonieme forumgangers te volgen,
Ik zal eens een boek lezen.
Nog nooit gedaan :sneaky:

William O’Neill
De uitvinder van de 'can slim' methode.

Er bestaat daar 1 publiek fonds van.
Het underperformed de index hopeloos sinds de opstart.

of Mark Minervini of zo (maar dat kan niet!),
Die verkoopt trading cursussen online.

Werkelijk, wat een discussie als zelfs over zoiets (een schoolvoorbeeld charlatan website en sales gast) enige twijfel gezaaid wordt.

Alé, de wolf of wallstreet film.
Je zou het niet geloven hoe die aan klanten geraakt in het echt.
Maar zo zie je maar.
 
220% annualized audited langetermijn resultaat?
Moet daar op een serieuze manier op gereageerd worden dan...?


Ik zal eens een boek lezen.
Nog nooit gedaan :sneaky:


De uitvinder van de 'can slim' methode.

Er bestaat daar 1 publiek fonds van.
Het underperformed de index hopeloos sinds de opstart.


Die verkoopt trading cursussen online.

Werkelijk, wat een discussie als zelfs over zoiets (een schoolvoorbeeld charlatan website en sales gast) enige twijfel gezaaid wordt.

Alé, de wolf of wallstreet film.
Je zou het niet geloven hoe die aan klanten geraakt in het echt.
Maar zo zie je maar.
Prima, kerel. Haal de punten er maar weer selectief uit. Succes op je troon en heel veel plezier in je wereldje hier.
 
Prima, kerel. Haal de punten er maar weer selectief uit. Succes op je troon en heel veel plezier in je wereldje hier.
Hoeveel punten moest ik er nog wel uithalen misschien?

Dat je de koersevolutie van een sector etf zoals SMH op korte termijn vergelijkt met Berkshire Hathaway om uw punt te ondersteunen?
Ben ik dat onweerlegbaar argument vergeten citeren?

Mijn excuses.
 
Hoeveel punten moest ik er nog wel uithalen misschien?

Dat je de koersevolutie van een sector etf zoals SMH op korte termijn vergelijkt met Berkshire Hathaway om uw punt te ondersteunen?
Ben ik dat onweerlegbaar argument vergeten citeren?

Mijn excuses.
Dat spelen met termijnen doe je wel graag he, lange termijn wanneer het je argumentatie uitkomt. Mijn ETF-deel is niet korte termijn hoor. Tenandere, als we alleen over lange termijn spreken, hoe doen die picks van de God, BAC (hond van een aandeel, quote dit gerust later) en OXY (los daarvan ben ik zelf bullish XLE en dus ook de holdings op middellange termijn) op lange termijn het als we vandaag kijken? Gewoon eens BAC/SPY plotten. Juist ja. BRK.B tov SPX ook in range sinds GFC, he?

Los daarvan, mijn initiële punt was dat niet 1 aanpak de enige en heiligmakende is. Als ik als kleine garnaal erin slaag om dagelijks automatisch een scriptje te runnen via github actions om de gamma-positionering van de indices en big tech vanop de cboe website te extraheren en plotten, wat denk je dan dat een Citadel doet met niet 1 quant phd zoals ik maar een leger aan quant phds? Juist ja, ERs laten uitpluizen en geen algoritmes schrijven. Maar da’s iets anders he. Want ja, de earnings en niet de positionering bepalen de reactie (sarcasme he, de max gamma van de weekly calls op NVDA de week van de earnings was 330, maar ‘het sentiment en de overpricing, dan moeten puts toch werken’, neen, niet jij).

Vreemd hoor, die nood aan validatie over je calls en methode. De enigen aan wie ik verantwoord afleg (en die daar zaken mee hebben) met betrekking tot onze portefeuille en de gebruikte methoden zijn mijn geliefden.

Edit: ja, ik weet van je FCNCA pre-earnings call. Maar jij kan geen oorzakelijk verband aantonen. (‘This is why stock blablawent up on earnings’, dát is pas bullshit). Als je dit voor een volledig earnings season zou doen dan kan je wél een oorzakelijk verband aantonen tussen optiepositionering en earnings reactie. Dat veilig monetiseren via opties, da’s nog iets anders, IV enzo, behalve indirect via indices. Opties houden voor earnings, tenzij voor hedging, zonder te kijken naar positionering is dan weer wel puur spelen met vuur.)

def get_gamma(symbol='AAPL', savedir=dest_dir):
cboe_json="https://cdn.cboe.com/api/global/delayed_quotes/options/"+symbol+".json"

with urllib.request.urlopen(cboe_json) as url:
data = json.loads(url.read().decode())
with open(os.path.join(savedir, 'json_raw_'+symbol+".json"), "w") as f:
json.dump(data, f)
print('plotting ' + symbol )


 
Laatst bewerkt:
Welke nieuwsbronnen volgen jullie allemaal voor beursnieuws? Ik had vroeger een abonnement op de tijd maar ik vind het wat te duur volgens het nieuws dat je krijgt.
 
als we alleen over lange termijn spreken, hoe doen die picks van de God, BAC (hond van een aandeel, quote dit gerust later) en OXY (los daarvan ben ik zelf bullish XLE en dus ook de holdings op middellange termijn) op lange termijn het als we vandaag kijken? Gewoon eens BAC/SPY plotten. Juist ja. BRK.B tov SPX ook in range sinds GFC, he?
'In range'
Wel, telkens de spx eens wat beter deed, was dit op momenten dat brk relatief zwaar ondergewaardeerd was tov spx.

Dat betekent dus dat brk de spx compleet gaat destroyen de komende 5 jaar.

Los daarvan, mijn initiële punt was dat niet 1 aanpak de enige en heiligmakende is. Als ik als kleine garnaal erin slaag om dagelijks automatisch een scriptje te runnen via github actions om de gamma-positionering van de indices en big tech vanop de cboe website te extraheren en plotten,
Dat jij de index gaat underperformen, dat betekent dat met zekerheid.

Edit: ja, ik weet van je FCNCA pre-earnings call. Maar jij kan geen oorzakelijk verband aantonen. (‘This is why stock blablawent up on earnings’, dát is pas bullshit). Als je dit voor een volledig earnings season zou doen dan kan je wél een oorzakelijk verband aantonen tussen optiepositionering en earnings reactie.
Helaas:

Sinds 3 april is de KRE regional banking index -15%.
De risicovollere van die regional banks zijn -20% en meer.

Geen enkele van die 145+ regional banks is +30%.

En NET DIE BANK die wél 30% omhoog gaat, plukte ik eruit met mijn gok zeg.
Wat een extreem toeval!

En het stijgt niet door 1 of andere deus ex machina of toevallig reddit meme-gedoe.
Nee, het stijgt omdat de markt ziet dat ze precies toch wel meer gekregen hebben dan gedacht (staat letterlijk in het WSJ artikel van vorige week dat ik hier al deelde), wat exact mijn investeringscase was.

Integendeel de investering waar ik het meest fier op ben dat ik ze gezien heb in de laatste 10 jaar, want een heerlijke Graham-type zoals in de boekjes.

def get_gamma(symbol='AAPL', savedir=dest_dir):
cboe_json="https://cdn.cboe.com/api/global/delayed_quotes/options/"+symbol+".json"

with urllib.request.urlopen(cboe_json) as url:
data = json.loads(url.read().decode())
with open(os.path.join(savedir, 'json_raw_'+symbol+".json"), "w") as f:
json.dump(data, f)
print('plotting ' + symbol )


Wow, dit lijkt geavanceerd.

Underperformance gegarandeerd.

Maar het doet er eigenlijk niet toe, het is jouw geld.
Maar ik geef maar wat tegengas, zodat anderen hier niet door die zever meegetrokken worden en dan geld verliezen.
 
Welke nieuwsbronnen volgen jullie allemaal voor beursnieuws? Ik had vroeger een abonnement op de tijd maar ik vind het wat te duur volgens het nieuws dat je krijgt.

Yahoo finance!

Spreek eens voor jezelf, H1 2023 was alvast machtig, met Fcnca en Vitesse 🥳

Q1 2023 Apple: +39%, Microsoft: +35%, Alpabet: +38%

Mijn Colruyt zelf +45% 🤡

Iedereen zijn Q1 2023 was machtig, zelf een aap zou een portefueille hebben kunnen samenstellen die goed presteerde.
 
Iemand een mening over Docusign? :thinking:

Niet zoveel inzicht in, behalve dat wij dat op het werk gebruiken :)
Maar ik zie er nu ook niet echt zo'n USP in dat ik denk, dit wordt een fantastisch verhaal. Omzet groeit relatief snel maar bedrijf is nog altijd verlieslatend, koers kreeg tijdens COVID een disproportionele boost die intussen weer ingezakt is, terug naar het niveau van ~4 jaar geleden zonder nog grote sprongen naar boven te maken.

Vanwaar de interesse?
 
Mijn Q1 was niet zo machtig, had wel pas kapitaal beschikbaar eind februari dus veel run gemist. Daarnaast grotendeels in O&G was ook niet top... Alles buiten BTI en BAC wel positief YTD dus ik ga ook niet klagen.
 
Niet zoveel inzicht in, behalve dat wij dat op het werk gebruiken :)

Vanwaar de interesse?

Maar tevreden van de service? Beter dan Adobe sign?

Docusign stond op de lijst, ze hebben naart schijnt twee kwartalen winst na elkaar, moeten niet meer lenen en vandaar.

Nu het terug goed gaat op de beurs zou ik graag een crazy tech aandeel oppikken dat toch toekomst heeft en afkomt met de "next big thing". Beetje speuren naar de toekomstige Apples.

Iemand een idee wat dat zou zijn? Robotica? Ai? 3d print? :thinking:
 
Iedereen zijn Q1 2023 was machtig, zelf een aap zou een portefueille hebben kunnen samenstellen die goed presteerde.

Ageas, Oxy, BAC, Recticel en D‘ieteren kosten me best wat geld dit jaar … voeg daarbij een tech - arme portefeuille en ytd is zeer pover.

ETF had een betere keuze geweest op ytd basis.
 
Maar tevreden van de service? Beter dan Adobe sign?

Docusign stond op de lijst, ze hebben naart schijnt twee kwartalen winst na elkaar, moeten niet meer lenen en vandaar.

Nu het terug goed gaat op de beurs zou ik graag een crazy tech aandeel oppikken dat toch toekomst heeft en afkomt met de "next big thing". Beetje speuren naar de toekomstige Apples.

Iemand een idee wat dat zou zijn? Robotica? Ai? 3d print? :thinking:

Het doet wat het moet doen; Adobe sign heb ik nooit gebruikt...

Bij crazy tech denk ik aan AI, maar dan échte AI (genre machine learning, chat GPT,...), niet 99% van de bedrijven waar die stempel nu op gedrukt wordt waar er weinig revolutionair achter die zgn. AI activiteit zit :)

Is 3D print nog altijd een hot topic, ik volg dat niet echt maar ik heb vaag de indruk dat die hype een beetje over zijn hoogtepunt is?
 
Maar tevreden van de service? Beter dan Adobe sign?

Docusign stond op de lijst, ze hebben naart schijnt twee kwartalen winst na elkaar, moeten niet meer lenen en vandaar.

Nu het terug goed gaat op de beurs zou ik graag een crazy tech aandeel oppikken dat toch toekomst heeft en afkomt met de "next big thing". Beetje speuren naar de toekomstige Apples.

Iemand een idee wat dat zou zijn? Robotica? Ai? 3d print? :thinking:
Palantir in AI?
Intuitive Surgical in robotics?
Staan natuurlijk niet goedkoop.
 
Terug
Bovenaan