De beurs

Zei je over opties ook.

Om ze daarna zelf te kopen. 🤥
Idem, ik ken geen enkele rijke optiehandelaar.

Call opties op zich kan je kopen als je én iets fundamenteel weet over de business én info hebt over de timing.

Of puts verkopen als je én iets fundamenteel weet over de business én de optiepremie heel hoog is.

Die 2 zijn zeldzaam, vandaar dat er geen rijke optiehandelaren zijn omdat je het dan constant moet doen.
Wat niet gaat.

Maar opties zijn gewoon een financieel instrument, daar zitten inderdaad nog specifieke nuances achter wanneer het bruikbaar is.

Technische analyse is een filosofie, een techniek, waar je duidelijk van kan zeggen: dit is in zijn geheel bullshit.
 
Hoe staan jullie tegenover het overnamebod van Telenet aan 21 euro?
Is voor mij met verlies, maar het risico bestaat dat het nog veel verder zakt?
 
hmm, Nicholas Taleb, ever heard of? :biglaugh: :biglaugh:

Kerel heeft mega-bucks verdiend dankzij optiehandel... en ook wel een paar leuke boeken geschreven :wink:
Juist, daarmee dat hij zijn fund moest closen wegens zware verliezen, en nu enkel nog leeft van lezingen geven over black swans en dergelijke 😅
 
Dat hoeft niet, de realiteit agrees, dat is voldoende ;-)

1. Nog steeds op zoek naar 1 miljardair ter wereld die rijk werd via technische analyse.

2. Nog steeds op zoek naar 1 (ÉÉN) fonds ter wereld dat de markt verslaat specifiek door toepassing van technische analyse.

Beiden zijn niet te vinden.

Los van meningen of analyse van het mechanisme achter 'technische analyse', wat zou de kans zijn dat het werkt als je geen van beide voorbeelden kan vinden in de hele wereld...?
Dus personen die het US investing championship meermaals winnen is toeval? Ken Griffin en Steve Cohen hun high frequency trading is gebaseerd op fundamentals? Er zijn geen personen te vinden die in november 2021 uit tech zijn gestapt op basis van technische analyse? En Stanley Druckenmiller is ook een kneusje (“I never use valuation to time the market. I use liquidity considerations and technical analysis for timing. Valuation only tells me how far the market can go once a catalyst enters the picture to change the market direction.”)? Van elke aanpak, fundamenteel macro technisch of combinatie, zijn zowel winnaars als verliezers te vinden hoor.
 
@JanusDR

Denk jij dat miljardairs graag gevonden worden en met plezier hun geheim delen? :thinking:

Op BG stoeft men graag met geld maar echte rijke mensen zijn liever discreet en gaan al zeker niet aan de grote klok hangen hoe ze rijk geworden zijn ( tenzij ze er nog rijker van worden).

"Ik zie het niet dus het bestaat niet" doet me een beetje denken hoe men in Europa honderden jaren lang dachten dat zwarte zwanen niet bestonden, omdat ze enkel witte zwanen zagen.

Dus ook al kan men je stelling niet falsifieren en dus geen voorbeeld geven, betekent dat niet automatisch dat er geen miljardairs zijn door/met optiehandel.

We hebben die discussie trouwens al gehad en als voorbeeld had ik Nancy Pelosi gegeven. Schatrijke dame en handelt in opties.
 
@JanusDR

Denk jij dat miljardairs graag gevonden worden en met plezier hun geheim delen? :thinking:

Op BG stoeft men graag met geld maar echte rijke mensen zijn liever discreet en gaan al zeker niet aan de grote klok hangen hoe ze rijk geworden zijn ( tenzij ze er nog rijker van worden).

"Ik zie het niet dus het bestaat niet" doet me een beetje denken hoe men in Europa honderden jaren lang dachten dat zwarte zwanen niet bestonden, omdat ze enkel witte zwanen zagen.

Dus ook al kan men je stelling niet falsifieren en dus geen voorbeeld geven, betekent dat niet automatisch dat er geen miljardairs zijn door/met optiehandel.

We hebben die discussie trouwens al gehad en als voorbeeld had ik Nancy Pelosi gegeven. Schatrijke dame en handelt in opties.
ik heb u post nu al enkele keren gelezen maar snap echt niet wat je probeert te bereiken
 
Hoe staan jullie tegenover het overnamebod van Telenet aan 21 euro?
Is voor mij met verlies, maar het risico bestaat dat het nog veel verder zakt?

Ik ga het nemen. Zou me een winst van zo'n 18% opleveren.
Enigste beweging opwaarts in die aandeel laatste tijd is wanneer de geruchten van overnamebod er kwam
 
Dus personen die het US investing championship meermaals winnen is toeval? Ken Griffin en Steve Cohen hun high frequency trading is gebaseerd op fundamentals?
Dat is nog iets helemaal anders...

Er zijn geen personen te vinden die in november 2021 uit tech zijn gestapt op basis van technische analyse?
Dat kan, maar dat kunnen ze niet consequent op lange termijn.

En Stanley Druckenmiller is ook een kneusje (“I never use valuation to time the market.
Zoek eens op wat Druckenmiller de laatste 25 jaar allemaal van zever gezegd en gedaan heeft.

Van elke aanpak, fundamenteel macro technisch of combinatie, zijn zowel winnaars als verliezers te vinden hoor.
Nope, ik zie geen macro of technische analyse fondsen die lange termijn resultaten blijven halen.
1 of 2 (lucky) hits, en dan rustig klanten farmen en eeuwig teren op die toenmalige roem.
 
Dat het geen nut heeft om voorbeelden te vragen van rijke optiehandelaars. Want ze vinden of niet bewijst niks. 🤷‍♂️
Als het op lange termijn mogelijk is, dan zou er al een fonds van bestaan 'option trading blabla' met track record, want dat levert meest op voor de beheerder in fees en override.

Om 1 of andere reden bestaat dit niet.
Niet nu, en vroeger niet.

Vreemd.
 
We hebben die discussie trouwens al gehad en als voorbeeld had ik Nancy Pelosi gegeven. Schatrijke dame en handelt in opties.
En die discussie was afgesloten met het feit dat je GEEN ENKEL concreet voorbeeld kon geven, en jouw stelling dus bullshit was.

En toch rakel je het opnieuw op.
 
En die discussie was afgesloten met het feit dat je GEEN ENKEL concreet voorbeeld kon geven, en jouw stelling dus bullshit was.

En toch rakel je het opnieuw op.
Die voorbeelden geven ging over handel met voorkennis.

Niet over haar handel in opties.

Nancy Pelosi handelt succesvol in opties dat kan je zonder problemen vinden.

 
Imo zit iedereen nog met de gedachte van wat met orange belgium gebeurd is in het hoofd. Ik heb toch ook mijn exmar aandelen van de hand gedaan voor het bod van savereyns. Ik wou het risico niet lopen om bij een mislukte beursexit spijt te hebben dat ik niet verkocht heb. En met de verkoop van exmar heb ik dan maar ubs gekocht.
Ik heb het bod aanvaard, wat verlies - het is wat het is, denk wel dat het bod ook zal slagen.
 
Nancy Pelosi handelt succesvol in opties dat kan je zonder problemen vinden.
Je hebt weer mijn post over technische analyse en optietrading maar half gelezen.

Dus:
'Succesvol zijn' stel jij gelijk met rijk zijn.
En dat klopt niet.
Dan is spelen op de lotto intrinsiek een succesvolle strategie, want zie hier een rijke lottowinnaar.

Nancy Pelosi haar man heeft een hedge fund.
Dat hij al een jaar of 5 YOLO't in FAANG, waaronder met opties, is geen geheim.

Iedereen die yolo'de in faang op gelijk welk ogenblik tussen 2009 en 2020 is rijk.

Dat bewijst 0,0 over over optietrading of technische analyse over een lange termijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan