De beurs

Is dit een aandeel dat gevoelig gaat zijn aan een recessie? Of zit dat eventueel al in de prijs (credit crunch, recessievrees, hoge rentes, …)
Normaal wel. Maar recessie gaat hen niet tegenhouden.
Ze zijn meest blootgesteld aan manufacturing investment. Normaal recessie gevoelig.

Maar nu:
20230606_143745.jpg

20230606_143835.jpg
 
Niets positief of negatief aan.

Als ze een paar weken uitstellen, hebben ze meer tijd om de cijfers te consolideren, kunnen ze waarschijnlijk al zeggen hoeveel man ze gaan buiten poefen, en wat ze met de Zwitserse consumentenbank gaan doen (beslissing daarrond zou tegen augustus vallen, vandaar).

Lijkt wel redelijk interessant voor aandeelhouders om die info al te krijgen op de volgende earnings, vandaar de paar weken uitstek.
 
Het gaat hier toch wel de groene kant op. Laatste maand +10% erbij. Het verlies van mijn Steinhoffparel (een slechte gok) is intussen goedgemaakt.
 
Ik dacht dus eens andere oorden op te zoeken dan Saxo en Bolero eens te verkennen. Mijn alleerste login blijft steken op het laadscherm om naar Itsme over te gaan. Ik geraak er dus gewoon niet in.

Eerste indruk enzo.
 
Ik dacht dus eens andere oorden op te zoeken dan Saxo en Bolero eens te verkennen. Mijn alleerste login blijft steken op het laadscherm om naar Itsme over te gaan. Ik geraak er dus gewoon niet in.

Eerste indruk enzo.
Over het algemeen nochtans zeer goede app vind ik
 
PacWest verkocht een deel van zijn leningen gisteren voor 2,4B, en daarom steeg het aandeel zo.

Nu heb ik dat eens in detail bekeken, en wat ziet mijn lodderig oog? :biglaugh:

- Die leningen hebben een haircut van 7% gekregen bij die verkoop zie ik in de FT.
We kunnen veronderstellen dat dat hun beste en meest liquide leningen waren, want anders waren ze quasi onverkoopbaar op dit moment.
Een hogere haircut bij verkoop van de slechtere leningen zou ook de markten doen panikeren.

- Als we die haircut dus gewoon simpelweg extrapoleren naar het leningenportfolio (dat er dus waarschijnlijk slechter uit ziet), dan is dat 7% van 25 miljard = 1,75b hit to equity.
Nemen we er nog de securities portfolio bij, dan staat in hun Q1 2023 rapport dat er 0,73b unrealized losses zijn.
Totaal is 2,5b losses momenteel.

- Hoeveel is de totale tangible equity van PacWest? Uit de Q1 2023: 18 per share x 120m shares = 2,2b.

Conclusie: tangible equity is foetsie als er nog wat depositohouders hun geld wegsluizen.

- Nog wat rode alarmsignalen:
---waarom verkopen ze die leningen nu? Ze hadden toch voldoende liquiditeit via die overheidsleningen die beschikbaar waren? (waren weliswaar vrij duur)
---rentevoeten gaan wss nog stijgen. Maar in Q1 2023 hebben ze in hun HTM portfolio een chanceke gehad van +- 50m dollar omdat rentevoeten toen daalden door de algemene bankenpaniek waardoor hun unrealized losses wat afnamen.
Die unrealized losses zullen dus waarschijnlijk terug toenemen.

- En het allerroodst alarmsignaal: die verkochte leningen van gisteren waren blijkbaar.... floating rate leningen!!
Dat zijn normaal gezien net degene die niet echt een risico vormen want die passen zich op korte termijn positief aan aan de hogere rente!
Dus de virtuele haircut op het resterende leningenportfolio (met veel meer fixed rate) is nu met quasi zekerheid evenveel of groter dan onze 7% extrapolatie!

Conclusie: het is waarschijnlijk acuut aan het worden, en het aandeel moet eigenlijk zwaar zakken in de plaats van stijgen want de tangible equity van het bedrijf zit onder 0.

Praktisch qua potentieel om dollars binnen te harken:
Put optie? Ja, maar...:
- timing? (market can stay irrational longer then you can remain solvent blabla)
- wat indien het memestock achtig blijft, het stijgt naar 20, en dan doen ze snel een capital raise van een half miljard wat hun problemen deels oplost?

Maar alleszins zeker: het aandeel niet kopen, geen put opties schrijven, geen calls kopen.
Pacwest ondertussen 25% omhoog op 2 weken tijd :biglaugh:
 
Ik dacht dus eens andere oorden op te zoeken dan Saxo en Bolero eens te verkennen. Mijn alleerste login blijft steken op het laadscherm om naar Itsme over te gaan. Ik geraak er dus gewoon niet in.

Eerste indruk enzo.
App van Bolero vind ik gruwelijk onbetrouwbaar. Elke dag is er wel een issue om in te loggen. Of het is traag, of je raakt er gewoon niet in.
 
Terug
Bovenaan