De beurs

Ageas, Oxy, BAC, Recticel en D‘ieteren kosten me best wat geld dit jaar …
Hoe kan oxy u geld kosten als het op 59.3 staat en je moest kopen onder de 60...?

Of je bedoelt dat andere aandelen wel veel gestegen zijn de laatste 5 maand?

Er zal altijd wel ergens iets stijgen hoor.
Dat 'kost' u juist niets, tenzij je ex-ante de opportuniteit kon weten maar domweg er niet naar gehandeld hebt :)
Quod non...

ETF had een betere keuze geweest op ytd basis.
Ytd is veel te kort om conclusies te trekken, tenzij er fundamenteel iets gewijzigd is aan de intrinsieke waarde van uw aandelen.
 
Maar tevreden van de service? Beter dan Adobe sign?

Docusign stond op de lijst, ze hebben naart schijnt twee kwartalen winst na elkaar, moeten niet meer lenen en vandaar.

Nu het terug goed dat op de beurs zou ik graag een crazy tech aandeel oppikken dat toch toekomst heeft en afkomt met de "next big thing". Beetje speuren naar de toekomstige Apples.

Iemand een idee wat dat zou zijn? Robotica? Ai? 3d print? :thinking:
Du
Maar tevreden van de service? Beter dan Adobe sign?

Docusign stond op de lijst, ze hebben naart schijnt twee kwartalen winst na elkaar, moeten niet meer lenen en vandaar.

Nu het terug goed gaat op de beurs zou ik graag een crazy tech aandeel oppikken dat toch toekomst heeft en afkomt met de "next big thing". Beetje speuren naar de toekomstige Apples.

Iemand een idee wat dat zou zijn? Robotica? Ai? 3d print? :thinking:
Ik heb mijn geld op mRNA kankervaccins geschoven. Imo ook 'tech'.
 
Mij aan het verdiepen in Geodrill, lijkt wel wat potentieel in te zitten.
Canadees bedrijf, kleine speler (140m market cap) in drill riggs in Afrika & Zuid-Amerika.
Mooie groei laatste 5 jaar, momenteel P/E van 5, financieel gezond.
CEO (oprichter) bezit 40%.

Geen interesse hier zeker in zo microcaps? :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Mij aan het verdiepen in Geodrill, lijkt wel wat potentieel in te zitten.
Canadees bedrijf, kleine speler (140m market cap) in drill riggs in Afrika & Zuid-Amerika.
Mooie groei laatste 5 jaar, momenteel P/E van 5, financieel gezond.
CEO (oprichter) bezit 40%.

Geen interesse hier zeker in zo microcaps? :tongue:
Voor 1% van mijn portefeuille is zoiets toch leuk!
 
Toch even geschrokken van Sentinel One, was geen grote positie maar toch.

Weet niet goed of ik het nu gewoon als loss afschrijf en terug verder werk, of ik ze nog een kwartaal bijhoud om dan te kijken. Geen zin om nog meer te verliezen.
Ik heb de helft van mijn aandelen verkocht aan $15,6. De rest houd ik nog bij tot volgende kwartaalcijfers.
 
Saudis gaan beginnen ragen lol
Ze lijken controle kwijt te zijn. Ze produceren minder en aan lagere prijzen. Slecht voor hun begroting.
 
Mij aan het verdiepen in Geodrill, lijkt wel wat potentieel in te zitten.
Canadees bedrijf, kleine speler (140m market cap) in drill riggs in Afrika & Zuid-Amerika.
Mooie groei laatste 5 jaar, momenteel P/E van 5, financieel gezond.
CEO (oprichter) bezit 40%.

Geen interesse hier zeker in zo microcaps? :tongue:
Op zich is er uiteraard niets tegen, maar Canadese microcaps in de commodity space zijn notoire retailbelegger graveyards...
 
Er zijn zeker risico's aan verbonden. 95% van hun riggs dienen voor goud te mijnen, als de goud prijs morgen keldert dan gaat dit mee...

Wat denk jij van Vintage Wine Estates? Kwam dat gisteren tegen op cob&f.
Totaal ander verhaal, beurswaarde van 60m, is een pak meer waard bij liquidatie... maar als die liquidatie er niet komt dan kan haal je die waarde er niet uit. Momenteel ook stevig verlieslatend het voorbije jaar... is dan ook op 1 jaar 90% van zijn beurswaarde kwijt.
De board is wel aan het inkopen maar dat zijn bescheiden posities.
Ik zie op dit punt weinig risico... ofwel herstelt zich dit na een beter jaar en is dit een x-bagger, ofwel gaat dit failliet en is dit een x-bagger. :)
Een overname is op dit punt misschien ook nog een mogelijkheid...
Enige slechte scenario is de boel verlieslatend blijven draaien tot er niets meer overschiet voor de aandeelhouders.
 
allé, nu willen ook Amerikanen de overname van ATVI door MSFT blokkeren, chanceke dus dat ik nog met kleine winst ben kunnen ontsnappen.

verder belachelijk veel optimisme op de beurs... kan dus alleen maar tegenvallen straks met inflatiecijfer en morgen met fed-besluit?
 
allé, nu willen ook Amerikanen de overname van ATVI door MSFT blokkeren, chanceke dus dat ik nog met kleine winst ben kunnen ontsnappen.

verder belachelijk veel optimisme op de beurs... kan dus alleen maar tegenvallen straks met inflatiecijfer en morgen met fed-besluit?
Of we krijgen eindelijk die melt-up om dan daarna de echte crash toch finaal te krijgen.
 
allé, nu willen ook Amerikanen de overname van ATVI door MSFT blokkeren, chanceke dus dat ik nog met kleine winst ben kunnen ontsnappen.
Het was al langer geweten dat de FTC probeert te blokkeren.

Ik hou Activision bij:

Als Microsoft verliest in de rechtbank of zelf wegstapt, moeten ze een paar miljard dokken. Dan zit je met een relatief attractief gewaardeerd bedrijf met een berg cash. Huge buyback incoming.

Als Microsoft alsnog wint in de rechtbank (US+UK) of gewoonweg doorduwt met alle risico’s vandien (mogelijks bemoeilijkt door de injunction request nu), heb je 20% return tegen zomer/herfst .

In een voor de rest heel dure markt, lijkt Activision geen slechte plaats om de komende maanden cash te parkeren.
 
allé, nu willen ook Amerikanen de overname van ATVI door MSFT blokkeren, chanceke dus dat ik nog met kleine winst ben kunnen ontsnappen.

verder belachelijk veel optimisme op de beurs... kan dus alleen maar tegenvallen straks met inflatiecijfer en morgen met fed-besluit?
Kheb derjuist mijn stukjes ATVI ook buitengezwierd... Vreemd genoeg waren ze quasi flat premarket...
 
Terug
Bovenaan