De beurs

Vraag me af of de FTC hardballt wegens de Illumina/grail shenanigans.

De deal was geblokkeerd door EU en US. Ze hebben toch geclosed en deal uitgevoerd. Nu moeten ze alles terugdraaien, maar guess what. Het gaat niet vooruit...

Ondertussen heeft Icahn de CEO al buitengepest.

Ik zou als FTC ook pissig worden :laugh:
 
Wat denk jij van Vintage Wine Estates? Kwam dat gisteren tegen op cob&f.
Totaal ander verhaal, beurswaarde van 60m, is een pak meer waard bij liquidatie... maar als die liquidatie er niet komt dan kan haal je die waarde er niet uit. Momenteel ook stevig verlieslatend het voorbije jaar... is dan ook op 1 jaar 90% van zijn beurswaarde kwijt.
De board is wel aan het inkopen maar dat zijn bescheiden posities.
Ik zie op dit punt weinig risico... ofwel herstelt zich dit na een beter jaar en is dit een x-bagger, ofwel gaat dit failliet en is dit een x-bagger. :)
Heb dit eens bekeken.

Het is ondertussen trouwens -60% sinds die eerste vermelding op cob&f :)

- Is public gegaan via een SPAC tijdens de crazy tijden van 2021...
- Hebben 2 weken geleden een prospectus uitgebracht met de bedoeling om toestemming te krijgen om tot 65% van de market cap in aandelen van insiders te mogen verkopen :sarcastic:
- De CEO verdiende in 2022 7m.
De CFO en President verdienen samen 11m. (ze kregen over 2022 dikke bonussen wegens 'performance'; het aandeel was in 2022 -65% :biglaugh:)
Dat loon van die 3 personen is welgeteld 30% van de totale market cap van 60m vandaag :rofl:
Board of directors krijgt ook 1,2m.
Dan ook nog 'vrienden en familie' 0,5m.

Ter vergelijking: De CEO van Vitesse Energy (een bedrijf dat in 2022 116m nettowinst maakte, met een market cap van 700m) verdiende 1,7m...

- Er werd 300k sponsoring gegeven aan 'vrienden van de COO'.
- Ze kochten voor 300k de 'intellectual property' van een cannabis drankje in blik. (van een bedrijf waar de vrouw van de COO director is)


Neen, Vintage Wine Estates bestaat om de managers de kassa te laten leegroven ten koste van de aandeelhouders.
 
Laatst bewerkt:
Heb dit eens bekeken.

Het is ondertussen trouwens -60% sinds die eerste vermelding op cob&f :)

- Is public gegaan via een SPAC tijdens de crazy tijden van 2021...
- Hebben 2 weken geleden een prospectus uitgebracht met de bedoeling om toestemming te krijgen om tot 65% van de market cap in aandelen van insiders te mogen verkopen :sarcastic:
- De CEO verdiende in 2022 7m.
De CFO en President verdienen samen 11m. (ze kregen over 2022 dikke bonussen wegens 'performance'; het aandeel was in 2022 -65% :biglaugh:)
Dat loon van die 3 personen is welgeteld 30% van de totale market cap van 60m vandaag :rofl:
Board of directors krijgt ook 1,2m.
Dan ook nog 'vrienden en familie' 0,5m.

Ter vergelijking: De CEO van Vitesse Energy (een bedrijf dat in 2022 116m nettowinst maakte, met een market cap van 700m) verdiende 1,7m...

- Er werd 300k sponsoring gegeven aan 'vrienden van de COO'.
- Ze kochten voor 300k de 'intellectual property' van een cannabis drankje in blik. (van een bedrijf waar de vrouw van de COO director is)


Neen, Vintage Wine Estates bestaat om de managers de kassa te laten leegroven ten koste van de aandeelhouders.
- Dan als kers op de taart, bij de 'notes to financial statements' in dat prospectus, zegt het management eigenlijk letterlijk dat ze waarschijnlijk binnen het jaar het faillissement gaan moeten aanvragen :laugh: :

The Company currently forecasts that it will not meet certain financial debt covenants as required per our Second A&R Loan and Security Agreement (defined in Note 10) beginning with the quarter ended June 30, 2023, which would constitute an event of default, which if not waived, can result in the potential acceleration of the Company’s outstanding debt under the Second A&R Loan and Security Agreement. If an event of default occurs under the Second A&R Loan and Security Agreement and the lender accelerates the maturity of the debt thereunder, the Company may not have sufficient cash to repay the outstanding debt.

As a result of these uncertainties, management has concluded that there is substantial doubt about the Company’s ability to continue as a going
concern within one year
after the date that these financial statements were issued.

- hun goodwill afboeking van 125m dit jaar is het equivalent van: "haha sorry, de winst van de afgelopen 10 jaar was eigenlijk allemaal lucht, we hebben dat verbrast aan dwaze yolo overnames 🥳"

- Die liquidatie thesis steunt op het feit dat er 600m assets zijn en 400m liabilities.
Maar 50m daarvan zijn receivables waarvan 30m bij 2 klanten geconcentreerd zit, en 200m is wijn stock.
Tel daarbij de kosten van een liquidatie, en dat is niet heel veel wiggle room om de hero uit te hangen als equity holder...

En wetende dat het management vooral zijn eigen zakken zit te vullen, lijkt het mij niet dat je moet hopen op maximalisatie van waarde voor aandeelhouders in dat geval.
 
Laatst bewerkt:
Ja faillissement lijkt me zeer reëel als je de prospectus leest. Het erge is vooral dat zelfs zonder die goodwill ze nog stevig verlies maken...

Wat ik me vooral afvraag is waarom de board aandelen aan het inkopen is wanneer ze niet van plan zijn van het stuk liquidatie aantrekkelijk te maken. Daar moet toch iets zijn?

Al is het misschien beter om dit te observeren van aan de zijlijn dan een gokje te wagen...
 
Colruyt in the house 🥳
Ik snap het niet goed, gisteren slechte cijfers bekend gemaakt en gemeld dat de ceo vervangen wordt, vandaag luid applaus door de markt. Verdiepen mensen zich eigenlijk in de bedrijven die ze kopen op de beurs of gaan ze echt gewoon af op de naam?
 
Ik snap het niet goed, gisteren slechte cijfers bekend gemaakt en gemeld dat de ceo vervangen wordt, vandaag luid applaus door de markt. Verdiepen mensen zich eigenlijk in de bedrijven die ze kopen op de beurs of gaan ze echt gewoon af op de naam?
We zitten hier al een paar jaar te lachen met Jef "energetisch reinigen van de kantoren" "enneagram" Colruyt, dus dat de ceo vervangen wordt, is hier effectief goed nieuws :)
 
We zitten hier al een paar jaar te lachen met Jef "energetisch reinigen van de kantoren" "enneagram" Colruyt, dus dat de ceo vervangen wordt, is hier effectief goed nieuws :)
Ik snap wel dat het goed nieuws is maar voor mij is het toch een raadsel waarom dat voor 9 procent stijging zorgt gezien de cijfers. Dat vind ik toch voor een aandeel als colruyt echt wel veel te euforisch gezien de moeilijkheden in de retail sector.
 
Ik snap wel dat het goed nieuws is maar voor mij is het toch een raadsel waarom dat voor 9 procent stijging zorgt gezien de cijfers. Dat vind ik toch voor een aandeel als colruyt echt wel veel te euforisch gezien de moeilijkheden in de retail sector.
Het aandeel was de laatste 4 jaar -65%.
Dan is er niet veel nodig om op korte termijn een rally te veroorzaken, ook al zijn de vooruitzichten op lange termijn niet zo denderend.

Je moet Upstart, Lemonade, Carvana, of Nikola eens bekijken de afgelopen jaren.
Af en toe gruwelijke stijgingen van +100% zonder echt fundamenteel nieuws.
 
Ik snap het niet goed, gisteren slechte cijfers bekend gemaakt en gemeld dat de ceo vervangen wordt, vandaag luid applaus door de markt. Verdiepen mensen zich eigenlijk in de bedrijven die ze kopen op de beurs of gaan ze echt gewoon af op de naam?

De slechte cijfers waren beter dan de voorspelde cijfers.

Verder is er ook hoop.

De boodschap was tis minder slecht dan we dachten en de toekomst is hoopvol.

Enja de Jef is weg zal ook wel iets doen.
 
De slechte cijfers waren beter dan de voorspelde cijfers.

Verder is er ook hoop.

De boodschap was tis minder slecht dan we dachten en de toekomst is hoopvol.

Enja de Jef is weg zal ook wel iets doen.

Het aandeel was de laatste 4 jaar -65%.
Dan is er niet veel nodig om op korte termijn een rally te veroorzaken, ook al zijn de vooruitzichten op lange termijn niet zo denderend.

Je moet Upstart, Lemonade, Carvana, of Nikola eens bekijken de afgelopen jaren.
Af en toe gruwelijke stijgingen van +100% zonder echt fundamenteel nieuws.
wel, dan lijkt het mij toch weer een koerswijziging te zijn gebaseerd op gebakken lucht
 

Ik zou nu niet beginnen shorten maar tijd voor een exit misschien. :)
Het moederbedrijf van Facebook zet in op snelle groei van kunstmatige intelligentie nadat ze de exploderende rally in Nvidia miste die tot stand kwam na de buitengewoon sterke vooruitzichten voor het huidige kwartaal.
Misleidende titel, ze heeft maar een klein deel verkocht van Nvidia voor de rally.
 
Terug
Bovenaan