De beurs

Precies veel groen deze week, +4%, geen ETF's of aandelen die er echt uitspringen maar meer over de hele lijn stijgingen op wat uitzonderingen na.

Dat is natuurlijk een snap-shot, maar viel me op omdat het toch 1 van de grootste positieve bewegingen is van de laatste weken of zelfs paar maanden.
 
Heb mijn resterende FCNCA en ZS aandelen verkocht met een mooie winst. Zit momenteel terug met veel cash doordat alles terug duur aan het worden is imo.
 
Heb mijn resterende FCNCA en ZS aandelen verkocht met een mooie winst. Zit momenteel terug met veel cash doordat alles terug duur aan het worden is imo.
Oxy en Ubs, peren!

Ik denk dat er tegen eind augustus/september toch een mogelijke katalyst is voor ubs.

Tegen dan zouden ze beslissen wat ze met de zwitserse consumer bank gaan doen.
Er is veel kans dat die verkocht wordt, of een ipo krijgt, omdat de politiek en de bevolking dat willen.
Zo blijft er concurrentie.

De consumer bank van credit suisse zou op zichzelf al 8B waard zijn.
Als die value geëxpliciteerd wordt, zal de markt ubs vermoedelijk wel al wat meer naar waarde schatten.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvc
Getwijfeld om extra OXY in te slaan, maar uiteindelijk toch voor extra UBS gegaan zonet.

Financials (23% banking / 16% insurance) intussen 39% van m'n portfolio.
Nu druk ik wel even de pauzeknop in.
Want met deposit flight risk, het CRE gegeven, etc. blijft het toch oppassen geblazen in de sector.
 
Vraagjes:
Als Buffet zijn gedacht verandert en toch voor een volledige controle gaat aan bradeerprijzen wanneer olie nog zakt, zijn jullie dan niet fucked?
Als Buffet zijn gedacht verandert en plots beslist om alles te verkopen, zijn jullie dan ook niet fucked?
Wat als Buffet morgen het loodje legt? Gaan anderen zijn visie dan wel volgen met betrekking tot Oxy?

Ik zou me daar persoonlijk niet goed bij voelen om teveel eieren in één mand te leggen...
 
Laatst bewerkt:
Vraagjes:
Als Buffet zijn gedacht verandert en toch voor een volledige controle gaat aan bradeerprijzen wanneer olie nog zakt, zijn jullie dan niet fucked?
Als Buffet zijn gedacht verandert en plots beslist om alles te verkopen, zijn jullie dan ook niet fucked?
Wat als Buffet morgen het loodje legt? Gaan anderen zijn visie dan wel volgen met betrekking tot Oxy?

Ik zou me daar persoonlijk niet goed bij voelen om teveel eieren in één mand te leggen...
De fundamentals van een bedrijf bepalen de prijs, niet Buffet. Als Buffet alles verkoopt dan zal de prijs hoogstwaarschijnlijk zakken op korte termijn maar als het bedrijf cashflow blijft genereren zoals nu dan moet dat ooit waarde genereren voor de aandeelhouders (buybacks, dividenden, ...).
 
De fundamentals van een bedrijf bepalen de prijs, niet Buffet. Als Buffet alles verkoopt dan zal de prijs hoogstwaarschijnlijk zakken op korte termijn maar als het bedrijf cashflow blijft genereren zoals nu dan moet dat ooit waarde genereren voor de aandeelhouders (buybacks, dividenden, ...).
Snap ik, op lange/heel lange termijn zal kwaliteit komen boven drijven en zal de markt dit onvermijdelijk ook wel zien.
Maar de eerste maanden/jaren zitten huidige aandeelhouders waarschijnlijk wel gevangen.
En ondertussen moet je dan hopen dat de top een deftig beleid blijft voeren want anders ben je alsnog fucked.
 
Vraagjes:
Als Buffet zijn gedacht verandert en toch voor een volledige controle gaat aan bradeerprijzen wanneer olie nog zakt, zijn jullie dan niet fucked?
Als Buffet zijn gedacht verandert en plots beslist om alles te verkopen, zijn jullie dan ook niet fucked?
Wat als Buffet morgen het loodje legt? Gaan anderen zijn visie dan wel volgen met betrekking tot Oxy?

Ik zou me daar persoonlijk niet goed bij voelen om teveel eieren in één mand te leggen...
Als Buffet zijn gedacht verandert en toch voor een volledige controle gaat aan bradeerprijzen wanneer olie nog zakt, zijn jullie dan niet fucked?
Zijn reactie tijdens de algemene vergadering laat uitschijnen dat dat niet (snel) zal gebeuren.
En hoezo fucked?
De markt weet goed genoeg dat Buffett hier veel waarde in ziet. Zelfs met licht dalende olieprijzen zie ik Oxy niet snel terugvallen naar pakweg $40 met een super low-ball overnamepoging (bvb sub $60) tot gevolg.
Het management kan ook moeilijk akkoord gaan met een offer dat ver onder de intrinsieke waarde en onder de 52-wk high ligt (en nog verder onder de all-time high), gezien de business structureel (heel) winstgevend is en hun schuldsitatie goed onder controle is tov 2-3 jaar geleden.


Als Buffet zijn gedacht verandert en plots beslist om alles te verkopen, zijn jullie dan ook niet fucked?
Niets, maar dan ook niets, wijst erop dat Berkshire zijn belang in Occidental snel van de hand zal doen.
Integendeel, ze blijven bijkopen ondanks een fors lagere olieprijs dan x maanden geleden.
Ze hebben tijdens hun jaarlijkse aandeelhoudersvergadering duidelijk aangegeven dat Occidental over sterke assets beschikt in de Permian (basin), dat ze fan zijn van het management, en dat er nog andere (ongenoemde) zaken zijn die ze in het bedrijf zien (misschien carbon capture activiteiten, overnameprooi voor Chevron?, etc.)

Wat als Buffet morgen het loodje legt? Gaan anderen zijn visie dan wel volgen met betrekking tot Oxy?
Investeringen van die grootte (en dus high conviction) gaan ze echt niet zomaar terugdraaien. Daar is met heel het Berkshire team over nagedacht. Wees er maar zeker van dat Buffett's opvolger, Greg Abel, ook een zware hand heeft in dit dossier.



Kijk, niets is onmogelijk. Maar de kans op bovenstaande zaken lijkt me toch wel heel klein.
Van de 3 scenario's lijkt een overnamepoging nog het meest waarschijnlijk (op middellange termijn dan wel). Maar of dat aan een fors lagere prijs zou zijn dan de huidige koers, is toch wel heel onwaarschijnlijk.
 
Terug
Bovenaan