De beurs

Een zware recessie is 1-1.5 miljoen vaten impact.
1 miljoen is echt veel.
maar als supply/demand in evenwicht zijn dan is -1% supply gigantisch hé
Ja, maar is slechts voor 1 maand voorlopig.

Voor hetzelfde geld staat de olieprijs zelfs terug lager vandaag of morgen.

Long/short olie posities staan even laag als begin 2016 en covid crisis maart 2020...
Dus sentiment is ultra bearish.
En zo geschiedde, de prijs staat momenteel lager dan vóór de OPEC meeting :D

- Saudi's doen eenzijdige productiebeperkingen waardoor de volledige overhang in juli al weg is.
- Langslepende discussie met UAE over productiequota opgelost.
- Productiebeperkingen doorgerold over heel 2023 en 2024.
- Ultrabearish sentiment in speculatieve bearish olie posities. (zelfde niveau als begin 2016 en maart 2020, check eens de prijscurve op die momenten...)
- Permian secundaire spelers beginnen in hun broek te doen want hun 1st tier inventory is op en aan WTI 70 zijn de nieuwe 2nd tier olieputten niet rendabel --> totale Permian productie komend jaar stagnerend of naar beneden
- De aangekondigde recessie is al een half jaar te laat, en ondertussen tonen de laatste Amerikaanse jobcijfers een verder knallende economie, of op zijn minst geen zware recessie.
- cijfers van de cut van Rusland zouden pas half juni zichtbaar worden
- China weer aan het broeden op stimulus voor vastgoed/infrastructuur markt

Het enige dat nog ontbreekt om een bodem aan te duiden met een flikkerende stroboscoop is een washout (in contrast met een blowoff top bij een bubbel) waar olie op 1 dag/week -15% gaat, idem olieproducenten, en een titel in De Tijd 'grootste jaardaling ooit, expert huppeldepup voorspelt einde van olietijdperk'.
 
Alleen ambetant dat je dit zelf moet doen... zou handiger zijn moesten ze gewoon automatisch in balans brengen. :)
Bij Lynx komt het wel vrij dicht in de buurt. Als ik geen USD cash heb koop ik gewoon de shares, USD cash positie gaat in de min en die kan ik dan met 1 klik aanzuiveren. Nog niet automatisch maar close enough 😁
 
Bij Lynx komt het wel vrij dicht in de buurt. Als ik geen USD cash heb koop ik gewoon de shares, USD cash positie gaat in de min en die kan ik dan met 1 klik aanzuiveren. Nog niet automatisch maar close enough 😁
En dan staat op uw account op 'cash' of 'margin'? ;)
 
Margin wel inderdaad, maar dat lijkt me nu geen issue?
Uw account moet margin zijn of je kan niet 'negatief gaan' in een bepaalde munt. Want dat is een margin lening.

Bij cash accounts moet je inderdaad doorgaans eerst dollars bekomen door zelf een conversie van euros te doen.
 
Alé, en nu UBS en Vitesse energy naar 30, terwijl Oxy onder de 60 blijft, en ik zal zowaar bijna in een god gaan geloven.
 
En zo geschiedde, de prijs staat momenteel lager dan vóór de OPEC meeting :D

- Saudi's doen eenzijdige productiebeperkingen waardoor de volledige overhang in juli al weg is.
- Langslepende discussie met UAE over productiequota opgelost.
- Productiebeperkingen doorgerold over heel 2023 en 2024.
- Ultrabearish sentiment in speculatieve bearish olie posities. (zelfde niveau als begin 2016 en maart 2020, check eens de prijscurve op die momenten...)
- Permian secundaire spelers beginnen in hun broek te doen want hun 1st tier inventory is op en aan WTI 70 zijn de nieuwe 2nd tier olieputten niet rendabel --> totale Permian productie komend jaar stagnerend of naar beneden
- De aangekondigde recessie is al een half jaar te laat, en ondertussen tonen de laatste Amerikaanse jobcijfers een verder knallende economie, of op zijn minst geen zware recessie.
- cijfers van de cut van Rusland zouden pas half juni zichtbaar worden
- China weer aan het broeden op stimulus voor vastgoed/infrastructuur markt

Het enige dat nog ontbreekt om een bodem aan te duiden met een flikkerende stroboscoop is een washout (in contrast met een blowoff top bij een bubbel) waar olie op 1 dag/week -15% gaat, idem olieproducenten, en een titel in De Tijd 'grootste jaardaling ooit, expert huppeldepup voorspelt einde van olietijdperk'.
Historisch lage SPR is in mijn ogen ook wel bullish aangezien die voorraad bijna op is en niet meer goedkoop op de markt kan komen en men deze ook terug gaat bijvullen - momenteel wilt men en kan men nog niet kopen (blijkbaar onderhoud ongoing op significante opslagruimte en wil men pas kopen als dat is afgerond)
 
Wie BLDR leuk vond, een gelijkaaride die ik gevonden heb is ATKR.
Gelijkaardig qua succesvol m&a record, zeer goeie capital allocation, buybacks aan lage multiple, en groeit deftig.
 
Wie BLDR leuk vond, een gelijkaaride die ik gevonden heb is ATKR.
Gelijkaardig qua succesvol m&a record, zeer goeie capital allocation, buybacks aan lage multiple, en groeit deftig.
Is dit een aandeel dat gevoelig gaat zijn aan een recessie? Of zit dat eventueel al in de prijs (credit crunch, recessievrees, hoge rentes, …)
 
Historisch lage SPR is in mijn ogen ook wel bullish aangezien die voorraad bijna op is en niet meer goedkoop op de markt kan komen en men deze ook terug gaat bijvullen - momenteel wilt men en kan men nog niet kopen (blijkbaar onderhoud ongoing op significante opslagruimte en wil men pas kopen als dat is afgerond)
Momenteel is men nog niet aan het kijken om die aan te vullen dit jaar geloof ik.
 
Terug
Bovenaan