De beurs

Is home depot nu een ondergewaardeerd aandeel dat binnen het jaar beter gaat doen dan de index of niet?

Indien wel, waarom heb je het dan niet in portefeuille?
Indien niet, waarom geef je dat dan als voorbeeld?

Jup, historisch gezien zit home depot op een heel hoge PE.
Ik verwacht zeker dat binnen een termijn van 1 a 2 jaar Home Depot veel indexen kan verslaan zoals het vroeger altijd al gedaan heeft.
Op lange termijn >3 tot 10 jaar of zelf 20 jaar is Home Depot zeker een topplay. (tenzij boekhoudschandaal ofzo)

Let the Alphabet, Home Depot, Oxy, Berkshire battle begin today 🤓
(Nu de vorige race gedaan is, is het wel tijd voor een nieuwe) 🏎️

Amazon is juist het hoogst van allemaal gewaardeerd (PE 82). :thinking:

Alphabet staat op PE 18. o_O
Geef mij dan maar alphabet, microsoft of apple dat de winst deelt met de aandeelhouders via aandeleninkopen en of dividend. :giggle:
Alphabetjes gekocht. 🥳

Iemand een idee wat er aan de hand is met ADP?
Zakt vandaag, maar had goeie resultaten. 🤷‍♂️

Staat ook op bijkooplijst hier als defensief aandeel.

Sinds 2021 nov heeft big tech fameuze muilperen gekregen, dus heb ik daar mijn geld ingestoken.
Als big tech (in mijn geval Apple, Alphabet, Microsoft) ondergewaardeerd is, dan koop ik big tech.

Alphabet aan een PE van 18, zo'n kans laat ik niet liggen.

Big tech heeft ondertussen al een grote herstel gekend. Momenteel krijgt retail muilperen, omdat ze bij een recessie/renteverhogingen nu eenmaal in de front linie staan + ook hier is het "koers coronadividend" weg.

Dus daarom komt Home Depot stillaan boven drijven en zou dat wel eens "een schnabbel" kunnen worden. Hoewel ADP ook maar blijft zakken en stillaan historisch gezien ondergewaardeerd is en Salesforce ook nog op de lijst staat.

Enja voor mij is een bedrijf ondergewaardeerd als ik het vergelijk met de historisch gemiddelde PE van dat aandeel.
(enja ik hou ook nog met andere dingen rekening)

Dus een bedrijf met een huidige PE 25 dat jaaaaaren noteert aan PE 35 = ondergewaardeerd
Een bedrijf dat met een huidige PE 15 dat jaaaaaren noteert aan PE 10 = overgewaardeerd

Een extreem voorbeeld is mss Rollins, top bedrijf dat de laatste jaren consequent een PE boven de 40 heeft, zakt dat schatje onder de 40 en ik zie er geen reden voor dan koop ik die handel ondanks dat mss bank en olie aandelen een veel goedkopere PE hebben.
 
Laatst bewerkt:
Jup, historisch gezien zit home depot op een heel hoge PE.
Ik verwacht zeker dat binnen een termijn van 1 a 2 jaar Home Depot veel indexen kan verslaan zoals het vroeger altijd al gedaan heeft.
Op lange termijn >3 tot 10 jaar of zelf 20 jaar is Home Depot zeker een topplay. (tenzij boekhoudschandaal ofzo)
Heb je home depot dus in portefeuille of niet?

Enja voor mij is een bedrijf ondergewaardeerd als ik het vergelijk met de historisch gemiddelde PE van dat aandeel.
(enja ik hou ook nog met andere dingen rekening)

Dus een bedrijf met een huidige PE 25 dat jaaaaaren noteert aan PE 35 = ondergewaardeerd
Een bedrijf dat met een huidige PE 15 dat jaaaaaren noteert aan PE 10 = overgewaardeerd
Ai ai ai.
 
Die vorige heb je wel verloren hé copain -> mijn amazons +45%, jouw Alphabet +41%, MSFT +39%, Apple +39% :wink:

Je had toch gekocht op 27 december (je bericht van 28 december zegt "ik heb gisteren amazon gekocht") en uit de race gestapt op 19 mei

Dan zegt google finance

Alphabet: 40,17
Amazon: 38,50
Microsoft: 35,5
Apple: 33,97

Nu is Amazon wel aan het winnen, ma je hebt verkocht. 🥲😱

Wat mij betreft is de race eigenlijk nog altijd bezig, dus je staat eerst momenteel!
 
Enja voor mij is een bedrijf ondergewaardeerd als ik het vergelijk met de historisch gemiddelde PE van dat aandeel.
(enja ik hou ook nog met andere dingen rekening)

Dus een bedrijf met een huidige PE 25 dat jaaaaaren noteert aan PE 35 = ondergewaardeerd
Een bedrijf dat met een huidige PE 15 dat jaaaaaren noteert aan PE 10 = overgewaardeerd
Maar je portfolio bestaat uit Apple, Microsoft en Alphabet.
Hoezo zijn de eerste 2 historisch goedkoop? Ze noteren momenteel bijna op hun duurste van de laatsteq 20 jaar.

Dus je past je eigen logica niet toe?
 
Je had toch gekocht op 27 december (je bericht van 28 december zegt "ik heb gisteren amazon gekocht") en uit de race gestapt op 19 mei

Dan zegt google finance

Alphabet: 40,17
Amazon: 38,50
Microsoft: 35,5
Apple: 33,97

Nu is Amazon wel aan het winnen, ma je hebt verkocht. 🥲😱

Wat mij betreft is de race eigenlijk nog altijd bezig, dus je staat eerst momenteel!
Idd, die uitslag heb ik toen ook gepost -> nr2 van die 4, da's beter dan 2 van jou en slechter dan 1 van jou 🥳
 
Maar je portfolio bestaat uit Apple, Microsoft en Alphabet.
Hoezo zijn de eerste 2 historisch goedkoop? Ze noteren momenteel bijna op hun duurste van de laatsteq 20 jaar.

Dus je past je eigen logica niet toe?

Ondertussen koop ik Microsoft en Apple niet meer natuurlijk (wel nog putjes verkopen)

Spijtig, van mij had Microsoft en Apple gerust nog een half jaartje mogen aanmodderen.
Vandaar dat als nu Alphabet stillaan ook te duur wordt naar mijn normen, Salesforce, HD en ADP in het vizier komen.

Idd, die uitslag heb ik toen ook gepost -> nr2 van die 4, da's beter dan 2 van jou en slechter dan 1 van jou 🥳

Wacht maar 😈

Leg hem anders gewoon op tafel he heren :ROFLMAO:

Gezonde competitie haalt vaak de beste resultaten boven.

Vandaar benchmarken enzo.
 
Gezonde competitie haalt vaak de beste resultaten boven.

Vandaar benchmarken enzo.
Vind ik ook en is niks mis mee -> liever zo met effectief aankopen en verkopen die gepost worden op het moment zelf dan sommige posters die maanden/jaren stil aan de zijlijn liggen mee te lezen en dan "plots" met fantastische rendementen afkomen
 
Mijn UBS calls staan 30% onder water :p kwestie van ook de losers te posten, maar dat verhaal is nog lang niet uitgespeeld natuurlijk.
 
Paycom

Ik zie bij Paylocity en Paychex ook geen sterke rebound nochtans. Zie hier de LTM revenue evolutie van alle drie. Het is vooral duidelijk dat PCTY en PAYC marktaandeel winnen tegenover Paychex (en ADP uiteraard), maar tussen beiden blijft de revenue al jaren ongeveer gelijk evolueren:


Paylocity heeft afgelopen kwartalen wat hogere groei, maar een groot deel van de extra groei komt door de interesten die ze nu verdienen op geld dat ze houden van hun klanten. Paycom breekt dat helaas niet op en gooit dat onder hun 'recurring' revenue (wat ik weinig transparant vind). In de 10-Q las ik wel dat Paycom op hun heel kleine klanten het geld soms een maand of langer in bezit kan houden, terwijl dat voor grotere klanten slechts enkele dagen is. Paycom zit meer upmarket dan Paylocity dus Paylocity zal sowieso meer kunnen profiteren van de hogere interest rates.

Trouwens een goede slide in PCTY hun investor presentation over de HR/Payroll software markt:


Het is niet dat ik plots extreem bullish ben op Paycom. Eerder combinatie van:
> Consistente 25-30% groei, al vele jaren
> Marges die stabiel blijven & hoog zijn
> All time low EV/EBITDA en 6-year low EV/S
> Net ook voor het eerst een dividend aangekondigd, dus dat kan ook leiden tot een nieuw publiek aan aandeelhouders
> Gaan internationaal + hun nieuw product 'Beti' (dat werknemers toelaat hun payroll te reviewen voor de payday) slaat goed aan.
> Mijn core SaaS holdings zijn extreem hard gestegen op korte termijn dus ik wil hier wat winst nemen

Vandaar dat ik denk dat ik hogere returns kan halen door PAYC + covered calls dan door gewoon cash aan te houden. Als mijn core holdings zouden zakken switch ik weer uit PAYC. (Of als PAYC boven strike price van de calls zou stijgen op expiry date uiteraard :))

@Wilto Als dividend growth investor is Paycom het bekijken waard. Onlangs dividend aangekondigd, indien ze dat dividend willen doen stijgen in lijn met de FCF kan je toch 20-25% dividend groei verwachten ieder jaar.
Merci, zal er eens naar kijken.

Maar ADP, de grote speler in deze sector, staat al heel lang op mijn list. Misschien eens dieper bekijken nu.
Revenue groei nog altijd 9% --> al die SaaS competitie toch nog niet meteen grote concurrentie op het eerste zicht?
vandaag 2,39% yield
24 jaar na jaar dividend groei (en laatste increase was 20%)
serieus gezakt van hun ATH in december vorig jaar

Waarom een kleine vis ipv de grote vis kiezen?
 
Zat 100% in cash - nu voor 40% positie genomen in UBS - verder wat afwachten om echt koopjes te doen - heb cash binnen dik jaar nodig dus investeringshorizon te beperkt (behalve voor koopjes die op KT kunnen renderen - zoals het eerdere FCNCA)
 
Terug
Bovenaan