De beurs

COP 11B buyback in 2023, bijna 10% van hun marktwaarde, desondanks in het rood.
Ik zie oxy nog onder de 60 gaan als die hun earnings iets slechter zullen zijn dan verwacht...
 
US draait beter dan verwacht; vanmorgen bericht dat China meer olie gaat importeren omdat er sinds voorbije week nog meer vraag was dan initieel gedacht; Israël die klaar staat om Iran te bestoken (+3 miljoen vaten), US oil rigs naar beneden dus productiegroei blijft zeer beperkt ; oorlog blijft escaleren met nieuwe offensieven gepland de komende 2 maand; Chinese heropening blijkt probleemloos te verlopen, ...

dus als reactie daalt de olieprijs uiteraard tot bijna laagste niveau in een jaar :biglaugh:
 
Dan moet je zoals je zegt geen al te grote posities innemen zodat je kortstondig verlies kan uitzitten.
Maar dat geldt ook voor wie aandelen short, wie met een hefboom aandelen koopt,...

Ik had vijf februari vix (mini) futures verkocht voor 2000$ en gesloten op 1930$ (dus min kosten iets van 300$ winst).
Mja ok, gokkers zullen gokken :)
 
US draait beter dan verwacht; vanmorgen bericht dat China meer olie gaat importeren omdat er sinds voorbije week nog meer vraag was dan initieel gedacht; Israël die klaar staat om Iran te bestoken (+3 miljoen vaten), US oil rigs naar beneden dus productiegroei blijft zeer beperkt ; oorlog blijft escaleren met nieuwe offensieven gepland de komende 2 maand; Chinese heropening blijkt probleemloos te verlopen, ...

dus als reactie daalt de olieprijs uiteraard tot bijna laagste niveau in een jaar :biglaugh:
Wat zouden dan zo de redenen zijn dat de prijs toch daalt?
 
Één of ander magazine organiseert een beursspel met enkele analisten en bv's.
Geen idee voor welke categorie onze vriendin Charlotte gescout zou zijn?

20230203-075006.jpg
 
Er is een olie cap op Russische olie en Rusland is dorstig naar geld.
Iran zit in hetzelfde schuitje. Geen van beide is in een positie dat ze minder kunnen oppompen.

Resultaat: de markt wordt overspoeld door goedkope olie.

China en India kunnen alle olie krijgen die ze willen aan een spotprijsje.
Dus die gaan zeker geen dure vaatjes kopen.

Verder zijn lage/aanvaardbare olieprijzen essentieel om de EU recht te houden en dat is zowel in het voordeel van de US als SA.
Geld is belangrijk maar de vijand eens goed kloten is nog belangrijker.
 
Resultaat: de markt wordt overspoeld door goedkope olie.
Supply van van Iran+Rusland is niet hoger dan 1 jaar geleden.

Demand van China+India is veel hoger dan 1 jaar geleden.

En de spot prijs van olie wordt trouwens bepaald door de prijs van de marginale barrel, niet de prijs van de goedkoopste barrel op de markt (die trouwens slechts 10% van de wereldsupply uitmaakt).
 
Één of ander magazine organiseert een beursspel met enkele analisten en bv's.
Geen idee voor welke categorie onze vriendin Charlotte gescout zou zijn?
Een meneer de markt magazine zo te zien. Maar jezus -46? Van Juli 2021 tot ong. januari 2022 dan (18 maand)? Dat is wel erg slecht. Normaal heeft ze de laatste maand en een half bull market toch mee kunnen nemen? Zelfs ik met mijn Interactive Brokers account dat op de top NVDA, DDOG en MSFT heeft gekocht zit niet zo diep in het rood.
 
Een meneer de markt magazine zo te zien. Maar jezus -46? Van Juli 2021 tot ong. januari 2022 dan (18 maand)? Dat is wel erg slecht. Normaal heeft ze de laatste maand en een half bull market toch mee kunnen nemen? Zelfs ik met mijn Interactive Brokers account dat op de top NVDA, DDOG en MSFT heeft gekocht zit niet zo diep in het rood.

Die -46% is eigenlijk al een prestatie op zich.

Laat een aap random picks doen en die had wrs beter gedaan. 🤷‍♂️
 
Als ge allemaal risicoaandelen gepakt hebt kan dat wel. Is dat beperkt tot aandelen of kan daar ook crypto bij zitten?
Ik neem aan dat de bullrun van de laatste maand er ook nog niet in zit.
 
Paar maanden te laat vrees ik:) Zou mij verbazen als we nog naar de lows van vorig jaar gaan, maar ik hoop het ook... Ook weer terug veel cash vrijgemaakt.
Ik hoop dat OXY nog eens naar 58 of lager gaat, dan koop ik nog wat bij, maar bonus komt pas in maart, dus geen haast :wink:
 
Terug
Bovenaan