De beurs

Ik wou bij Lynx eens kijken om wat Oxy bij te kopen, al mijn geld staat daar nog in euro's.
Ik dacht ik geef eens een order in en zie wat er gebeurt. Ik had verwacht een foutmelding te krijgen maar de order ging gewoon door. (heel lage order als test en dan geannuleerd).
Lynx zet dus automatisch mijn euro's om in dollars? Valt dit aan te raden? Of kost me dit meer dan zelf voor een groter bedrag euro te wisselen voor dollars? Ik vind er op Lynx zelf niet meteen iets over terug.
Bij mij werkt dat toch niet hoor..´ Ik kan de order gewoon niet plaatsen als ik op dat mment niet genoeg van de valuta heb waarin ik de order wil plaatsen...
 
Begin deze week miserabel begonnen met verlies
Vandaag nog eens opengedaan en had ineens een ATH :unsure:
Wat is er ineens gebeurd vandaag?
 
MELI heb ik spijt van dat ik paar maand geleden geen cash had.
Tussen 2017 en 2021 mooie rit met MELI gemaakt. Had het niet mogen verkopen eind 2021 want ze outperformen mijn portfolio sinds toen.

Eigenlijk een no-brainer om te kopen en 10 jaar weg te steken.

Ik zie niet in welk bedrijf nog iets kan doen aan de dominantie van MELI in Zuid-Amerika. Amazon is er ook aanwezig maar het is geen focus voor hun. Sea Limited heeft geprobeerd maar vooral gerealiseerd dat het veel te duur is om daar van nul te starten. Een andere concurrent, Americanas, daar is een maand geleden een groot boekhoudig fraudeschandaal blootgelegd, zijn sindsdien 90% van hun waarde kwijt...

E-commerce en digitale betalingen zitten daar ook nog eerder in hun S-curve dan hier in de Westerse wereld, dus nog een lange weg te gaan. Voornaamste risico blijft natuurlijk LATAM exposure en de gerelateerde fluctuerende wisselkoersen, hoge inflatie, instabiel politiek klimaat enzo voort.

Ik herinner me ergens 2017 of zo nog dat ze zelfs heel hun business in Venezuela moesten deconsolideren omdat die gewoon letterlijk waardeloos was geworden door de economisch/politieke toestand daar toen.. Al zijn Brazilie, Mexico en Argentinie (samen >90% vd omzet) Venezuela niet natuurlijk. :)
 
Laatst bewerkt:
Tussen 2017 en 2021 mooie rit met MELI gemaakt. Had het niet mogen verkopen eind 2021 want ze outperformen mijn portfolio sinds toen.

Eigenlijk een no-brainer om te kopen en 10 jaar weg te steken.

Ik zie niet in welk bedrijf nog iets kan doen aan de dominantie van MELI in Zuid-Amerika. Amazon is er ook aanwezig maar het is geen focus voor hun. Sea Limited heeft geprobeerd maar vooral gerealiseerd dat het veel te duur is om daar van nul te starten. Een andere concurrent, Americanas, daar is een maand geleden een groot boekhoudig fraudeschandaal blootgelegd, zijn sindsdien 90% van hun waarde kwijt...

E-commerce en digitale betalingen zitten daar ook nog eerder in hun S-curve dan hier in de Westerse wereld, dus nog een lange weg te gaan. Voornaamste risico blijft natuurlijk LATAM exposure en de gerelateerde fluctuerende wisselkoersen, hoge inflatie, instabiel politiek klimaat enzo voort.

Ik herinner me ergens 2017 of zo nog dat ze zelfs heel hun business in Venezuela moesten deconsolideren omdat die gewoon letterlijk waardeloos was geworden door de economisch/politieke toestand daar toen.. Al zijn Brazilie, Mexico en Argentinie (samen >90% vd omzet) Venezuela niet natuurlijk. :)
Onlangs hun "grote" concurrent Americanas ook verdwenen na accounting problemen die hun fataal geworden zijn (hadden afbetalingen van leningen als asset opgenomen of zo).

Staat vanboven op mijn watchlist voor als ik cash heb in geval ze zouden dalen.
ENPH ga ik daar ook terug bijzetten.
 
Ik heb een vergissing gemaakt met ENPH te verkopen tijdje terug.
Elke verkoop die ik doe is spijt later.

Gewoon terugkopen dan.

Wat was je argumentatie om te verkopen trouwens ?
Heb je mss een beter aandeel gekocht ?
Was dit voor de oorlog ?

Als ik het zo bekijk heeft dat bedrijf een mooie omzet/winst groei en ook op macro gebied is zonne-energie toch wel booming.
Dusja waarom dat schatje verkopen. :thinking:
 
Gewoon terugkopen dan.

Wat was je argumentatie om te verkopen trouwens ?
Heb je mss een beter aandeel gekocht ?
Was dit voor de oorlog ?

Als ik het zo bekijk heeft dat bedrijf een mooie omzet/winst groei en ook op macro gebied is zonne-energie toch wel booming.
Dusja waarom dat schatje verkopen. :thinking:
Argument was dat ze weinig ruimte voor margin expansion hadden en dat de groei zou vertragen, en de SBC begon op te lopen.
Waardoor aan 150 p/e, zelfs bij 50% groei de eerste 2 jaar en daarna 15% groei, het aandeel maar weinig zou stijgen.
Maar ze blijven gaan aan 75-85% groei en nu is het plots al 50 p/e.

Nu heb ik geen geld om het terug te kopen.
 
Wat denken jullie van Umicore? NVJP

Hebben onlangs een deal gesloten met Mercedes en zetten sterk in op recyleren van autobatterijen, toch iets waar er in de relatief nabije toekomst toch een grote markt voor is
 
Één of ander magazine organiseert een beursspel met enkele analisten en bv's.
Geen idee voor welke categorie onze vriendin Charlotte gescout zou zijn?

20230203-075006.jpg
Wat doe jij op Peter zijn account?
 
Wat denken jullie van Umicore? NVJP

Hebben onlangs een deal gesloten met Mercedes en zetten sterk in op recyleren van autobatterijen, toch iets waar er in de relatief nabije toekomst toch een grote markt voor is
De markt prijst hun lager omdat ze recent ook aangekondigd hadden dat ze niet zo goed bezig waren op hun high en low/no nikkel materialen en dat zijn nu net de dominanten in de markt. Tot als ze daar aantonen terug sterk te staan gaat dat aandeel niet veel moven vrees ik...

Financieel staan ze wel sterk zolang de Rhodium prijs hoog staat.
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn verkochte calls op Alphabet hoef ik alvast geen schrik meer te hebben 🥲

Wat denken jullie van Umicore? NVJP

Ook een tijdje over getwijfeld, maar dat de fabriek naast een woonwijk ligt waar de vervuiling in het bloed is aangetoond, is voor mij toch wel een risico en kans op schadeclaims en gerechtelijke shit. :thinking:

Als groen ooit in district Hoboken de macht grijpt, dan gaan er misschien wel eens wat poppen aan het dansen.
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn verkochte calls op Alphabet hoef ik alvast geen schrik meer te hebben 🥲



Ook een tijdje over getwijfeld, maar dat de fabriek naast een woonwijk ligt waar de vervuiling in het bloed is aangetoond, is voor mij toch wel een risico en kans op schadeclaims en gerechtelijke shit. :thinking:

Als groen ooit in district Hoboken de macht grijpt, dan gaan er misschien wel eens wat poppen aan het dansen.

Moest ik Umicore zijn, trek ik toch snel de kaart "nothing new, why the fuzz now". Als je in Hoboken woont, krijg je een wekelijkse/maandelijkse brief om je huis te kuisen en geen eieren uit de tuin te eten etc.
 
Voor mijn verkochte calls op Alphabet hoef ik alvast geen schrik meer te hebben 🥲



Ook een tijdje over getwijfeld, maar dat de fabriek naast een woonwijk ligt waar de vervuiling in het bloed is aangetoond, is voor mij toch wel een risico en kans op schadeclaims en gerechtelijke shit. :thinking:

Als groen ooit in district Hoboken de macht grijpt, dan gaan er misschien wel eens wat poppen aan het dansen.
Maar nee gij... Bloedresultaten liggen lager dan ooit en er zijn nog een reeks plannen in uitvoering om het verder te doen dalen. De moretisberg is op x huizen na volledig opgekocht en wordt nu omgebouwd in een groene zone.

En voor alle duidelijkheid, Umicore stond daar voor de woonwijk..
 

Goed !



HOUSTON, Feb. 08, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- APA Corporation (Nasdaq: APA) today announced the successful drilling and flow testing of the Sapakara South-2 (SPS-2) appraisal well, the second appraisal well to test the previously announced discovery. The well is located approximately 4.6 kilometers (3 miles) south of the Sapakara South-1 (SPS-1) appraisal well.

SPS-2 encountered approximately 36 meters (118 feet) of net oil pay in high-quality Campano-Maastrichtian reservoir. Data collected from the flow test and subsequent pressure build-up indicated incremental connected resource of more than 200 million barrels (MMbbls) of oil in place.

“Results from the SPS-2 drilling and flow tests are consistent with our pre-drill expectations, confirm our geologic, geophysical, and reservoir models, and, importantly, add substantial resources towards a potential development,” said John J. Christmann IV, APA’s CEO and president.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brt
Port is low tech maar mogelijks zal ik voorzichtig kans wagen in Fortinet en Salesforce, mss ook Alphabet

Post van 5 januari - soms zou ik gewoon iets meer durf moeten hebben

YTD Fortinet: +22% / Salesforce +25% / zelfs alphabet + 11%

Nu goed, het zijn natuurlijk ook wel stijgende markten, en wat is 1 maand. Ook SAP doet het redelijk goed.

De eerste maand van het jaar is de prestatie van de DAX best opvallend
 
Post van 5 januari - soms zou ik gewoon iets meer durf moeten hebben

YTD Fortinet: +22% / Salesforce +25% / zelfs alphabet + 11%

Nu goed, het zijn natuurlijk ook wel stijgende markten, en wat is 1 maand. Ook SAP doet het redelijk goed.

De eerste maand van het jaar is de prestatie van de DAX best opvallend
Tja, als als als....:wink: Heb hier ook paar weken terug Paramount gepost, en is nu al +50%
Ook Micron gepost at 50, nu ook al +20%...

Wat doe je eraan:biglaugh:
 
Terug
Bovenaan