De beurs

Denk dat er in de markt trouwens een paar zijn die Powell niet goed gehoord hebben.

Hij zegt letterlijk dat ze een beetje gaan overtightenen!
Omdat dit makkelijker te corrigeren is.

Met andere woorden de rente kan rap zakken als er deflatie opduikt.

Zijn speech was al bij al eentje dat vooral aanvoelde als een bevrijding van de inflatie en vooral het doembeeld van
een recessie.

Ik bedoel, de inflatie zakt, ze verwachten geen deflatie en overtightening zal gecorrigeerd worden.

Aan het publiek merkte je ook dat het 1 en al positiviteit was.

Heel veel mensen zitten op een hoop cash en als je dan zo'n speech krijgt...
 
Mi

Misschien eens je aankopen posten op moment dat je ze doet om een beetje meerwaarde te geven in deze thread?

Achteraf komen stoefen met een gelukte trade is nogal lame imo

Mijn amazons, waarbij ik wel aankoop heb gepost nu +33% op maand tijd :wink:

Man lees dit topic eens. Heb vaak genoeg gepost.
 
Jij denkt net zoals de markt dat we nog 1x 25bps krijgen, pauze en dan al rate cuts? Geloof ik zeer weinig van.
Powell hoopte met stoere woorden de markt af te koelen maar het werkt niet, zal hij toch eens naar wat anders moeten grijpen. Deze rally is uitgestelde pijn en geen start van een nieuwe jarenlange bullmarket.
 
Powell hoopte met stoere woorden de markt af te koelen maar het werkt niet, zal hij toch eens naar wat anders moeten grijpen.
Tweevoudig mandaat van de Fed luidt: longterm maximum employment and close to 2% inflation.

De aandelenmarkt afkoelen of stimuleren zit daar niet bij.
(Uiteraard wel geen marktcrash veroorzaken indien dit teveel invloed zou hebben op employment via consumer confidence)
 
Wat VIX futures geshort nu in aanloop naar de FED meeting. Nadat het nieuws naar buiten is gebracht zal de VIX (naar alle waarschijnlijkheid) terug dalen.
Hoe short je die vix futures trouwens?
Via een inverse etf?

Ik veronderstel niet via echte futures? Want dan kan je meer kwijt raken dan uw inleg en bij een extreme beweging dus compleet bankroet zijn hé :)
 
😲

image.png
 
De vix futures short (of koop) je via... vix futures. :)
?
Dat is toch gewoon levensgevaarlijk?
Als er iets onverwacht gebeurt en de vix schiet naar 60, ben je compleet geruïneerd?
Tenzij je het met een micropositie doet of zo.

Geschort en gesloten op de dag zelf. Na de FED vergadering is de S&P koers fors gestegen en de vix dus sterk gedaald (=winst).
Ja maar, als je de aankoop er realtime op zet, dan ook de verkoop hé :)
 
?
Dat is toch gewoon levensgevaarlijk?
Als er iets onverwacht gebeurt en de vix schiet naar 60, ben je compleet geruïneerd?
Tenzij je het met een micropositie doet of zo.


Ja maar, als je de aankoop er realtime op zet, dan ook de verkoop hé :)

Dan moet je zoals je zegt geen al te grote posities innemen zodat je kortstondig verlies kan uitzitten.
Maar dat geldt ook voor wie aandelen short, wie met een hefboom aandelen koopt,...

Ik had vijf februari vix (mini) futures verkocht voor 2000$ en gesloten op 1930$ (dus min kosten iets van 300$ winst).
 
Terug
Bovenaan