De beurs

Aanbod verminderen en leveringskosten vragen, zelfs naar eigen afhaalpunten. Mooie strategie, naar de afgrond.

Amazon heeft natuurlijk het (durf)kapitaal om iedereen met lage prijzen en lage marges kapot te concurreren.
 
Ik weet het heel goed, want secret Santa was 25 euro en in dreamland vond ik niks in budget, op bol alles.

Dreamland hun per shop revenue is al jaren aan het kelderen. Zal niet zijn omdat ze goedkoper zijn...
Ivm het vetgedrukte: ja nogmaals, dat is jouw ervaring. Dat zijn anekdotes maar zegt verder weinig.

Ik had gehoopt op een artikel van Testaankoop of een krant die de proef op de som nam voor tientallen producten en dus een iets bredere steekproef neemt.
 
Lijkt me dat Mac-Bc niet op de hoogte is van de vele initiatieven die oliebedrijven nemen in de transitie naar verduurzaming,
Mijn punt is: ik vind het niet de logica zelve dat oliebedrijven de esg projecten doen.
Dat is zoals het voor de samenleving en de aandeelhouders totaal niet efficiënt was dat Kodak zélf digitale camera's begint te produceren.
Of paardenfokkers die begin 20ste eeuw plots auto's proberen te produceren.

Dat is hun competentie niet, dat gebeurt in 99% van de gevallen beter door anderen.
Ik heb zowat alle oliebedrijven bekeken de voorbije 2 jaar, en Shell en BP leken mij het minst goed geplaatst als je deze bedrijven koopt met het onderliggende idee dat olieconsumptie langer zal nodig zijn dan wordt aangenomen in de ESG hype.
Die ceo's betalen astronomische prijzen voor windmolenparken en proberen te roteren naar een industrie waar ze geen enkel competitief voordeel hebben, wat meestal uitdraait op een fiasco voor aandeelhouders.
Alé, die CEO wordt daar miljoenen per jaar voor betaald en heeft dat nu pas door, terwijl het hier al lang op BG stond 🥳
'Disappointed in some of BP's renewable investments' zegt hij?
Nadat je 5 keer de normale prijs betaalt voor een windmolenpark omdat je per se "esg" wil doen? Broek zakt af van verbazing zeg.

Dat je je als oliebedrijf beter concentreert op uw competentie ipv mee te gaan in een hype waar je geen enkel competitief voordeel hebt?
Geniaal gevonden van die CEO, na eerst jaren MILJARDEN weg te smijten.
Opslag voor die man!

"BP Chief Executive Bernard Looney plans to dial back elements of the oil giant’s high-profile push into renewable energy, according to people familiar with recent discussions.

Mr. Looney has said he is disappointed in the returns from some of the oil giant’s renewable investments and plans to pursue a narrower green-energy strategy, the people said. He has told some people close to the company that BP needs to do more to convince shareholders of its strategy to maximize profits in areas where it has a competitive advantage, including its legacy oil-and-gas operations."
 
Er zijn af en toe wel wat producten die goedkoper zijn in Dreamland/baby, maar dat is echt de minderheid. Wij hebben voor de geboorte van ons dochter wat vergelijkingen gemaakt tussen Dreambaby en Amazon baby wish list. Over het algemeen was Amazon(.de) goedkoper. 1 ding dat ik nog goed herinner dat goedkoper was in Dreambaby was een flesjes stoomreiniger voor in de microgolf. Het verschil was echter minimaal.

P.S.: voor ons was het Amazon.de sowieso omdat alleen zo familie uit Zuid-Amerika ook iets kon kopen.

Dit terzijde :)
 
Wat VIX futures geshort nu in aanloop naar de FED meeting. Nadat het nieuws naar buiten is gebracht zal de VIX (naar alle waarschijnlijkheid) terug dalen.
 
Ik vind dat we allemaal massaal moeten gaan shoppen bij Colruyt en Dreambaby.

Uiteindelijk hebben we al zoveel nationale bedrijven verloren en zouden we toch dat beetje nationale trots dat ons nog rest best ondersteunen.

:support:
 
En zijn we vertrokken voor een lange uptrend?

Wat zeggen jullie glazen bollen?

(Die van mij sneeuwt, als je die omdraait even.)
gokken op macro-trend is altijd fun -> ik vermoed dat we nog enkele weken omhoog gaan, dat de beurs weeral eens gaat overdrijven en dat er dan een mooie 20% correctie gaat komen.

Mijn kleine teen is zich nu al aan het voorbereiden om me te laten weten wanneer ik winst moet pakken :biglaugh:

Nee, alle gekheid op een stokje: als deze rally zich verderzet en er komt nog eens 20% bij op korte termijn dan ga ik echt wel winst nemen en een serieuze cashpositie aanhouden.

jullie thoughts?
 
De inflatie ga naar beneden, de FED ga de rente minder hard laten stijgen, China ga terug open en de Q4 cijfers vallen al bij al mee. Lijk mij het begin van een bull markt
 
Klopt het dat als ik mijn aandelen korter dan 6 maanden bezit ik 30% tax moet betalen omdat dat dan als speculatief word bekeken?
Dus ge moogt zo dikwijls kopen en verkopen als ge wilt?

Ik dacht dat er sowieso een vage regel was die zei dat ge 33% taks moest betalen in geval van speculatie, die je niet moet betalen als je belegt als "goede huisvader". Ik denk dat er hier allemaal goede huisvaders zitten en dat er niemand 33% belastingen betaalt op zijn trades.
 
META: We expect first quarter 2023 total revenue to be in the range of $26-28.5 billion ($27.25B consensus) We anticipate our full-year 2023 total expenses will be in the range of $89-95 billion, lowered from our prior outlook of $94-100 billion due to slower anticipated growth in payroll expenses and cost of revenue. We expect capital expenditures to be in the range of $30-33 billion, lowered from our prior estimate of $34-37 billion.

27.5*4 = 110
110 - 92 = 18 (op income)
18 - 17% tax = 15
495/15 = 33 fwd p/e

15 + 12 (sbc) + 9 (depreciation) = 36
36 - 31.5 = 4.5b fcf
>100 fwd p/fcf

image.png
 
Terug
Bovenaan