De beurs

Een "technologie" die al honderd jaar bestaat en in ontwikkeling is, krijgt vandaag plots veel aandacht. Dat kan je toch niets anders dan een hype noemen.

Elektrische voertuigen bestan ook al zeer lang en zullen ongetwijfeld de primaire methode zijn binnen afzienbare tijd, maar dat wil niet zeggen dat er vandaag vooral veel hype rond kan zijn, zie Tesla bv.

Alle ontwikkelingen ten spijt, moet je je nog altijd de vraag stellen wat de onderliggende waarde is. Al is het wel een vreemde sector. Docbyte in België lijkt best rendabel te zijn, maar het zou me niet verbazen mochten ze technisch gewoon beroep doen op cognitive services van Azure gecombineerd met hele goeie marketing :unsure:
Niet correct. Wat ze vroeger AI noemden, bv al in een game waarin bots vaste handelingen en looproutes krijgen, is niet dezelfde technologie als nu. Een neuraal netwerk opzetten, waarbij we de patroonherkenning en -vorming zelf niet meer begrijpen, is fundamenteel anders dan wat vroeger werd geprogrammeerd. Wat wel al geruime tijd bestaat is het concept, maar de rekenkracht was er niet om dat te benutten.
Wat jij zegt is hetzelfde als neerkijken op de Wright-broers omdat da Vinci in de 15e eeuw al een luchtschroef bedacht had.

Uiteraard is het een hype in de zin dat het veel aandacht krijgt. Maar het is wel een bijzonder knap gegeven, alleen zaak om het echte onderzoek en wetenschappelijke vooruitgang te onderscheiden van de gebakken commerciële lucht van gepruts in de marge.
 
Iemand hier een bepaalde voorkeur tussen Mexem en Lynx? Moet sowieso een nieuwe account openen, deze 2 lijken veruit de goedkoopste.

Gemakkelijkheid rond belastingaangifte is ook een plus. :)
 
Ik zou vroeger zeggen Lynx, maar dienstverlening is verminderd laatste jaren imo. Vroeger kreeg ik meer info over belastingen en algemene hulp. Nu zit ik bij de bron voor een aantal aandelen: Interactive Brokers.
 
Zit hier iemand in LVMH? Top quality aandeel
Enorm sterke merken, heel goed bedrijf.
Echter, de prijs van het aandeel is nu zoals de producten: pokkeduur en mijns inziens overpriced....
Deze quotes zijn van maart 2021, LVMH stond aan 523€, "pokkeduur" toen blijkbaar.

Momenteel aan 793€. +51% op bijna 2j & een leuk dividend van 1.5% yield momenteel.

Verder voorspelt Bain & Co momenteel de totale luxury markt van 353 miljard EUR. In 2030 zou dit groeien tot conservatief 540 miljard EUR, dus nog eens groei van 60% van de totale markt. Doe ermee wat je wilt ;)

Groei hoeft niet allemaal van tech & oil te zijn hé jongens.
 
Irrationaliteit kan je inderdaad overal vinden. :)

De vraag is hoeveel je wilt betalen voor een sterk bedrijf.
Een faire prijs, sure. Maar is dat momenteel het geval?
 
Dat bedrijf is al jaren zijn omzet aan dubbele cijfers aan't laten groeien, met een korte covidbreak daartussen. Met een winstmarge om u tegen te zeggen.
Momenteel is de prijs misschien (te) sterk gestegen, maar de winst is tussen 2018 en nu verdubbeld en er is nog lang geen sprake van een slowdown in die fundamentals. Als je ze nu te duur vindt, hou ze dan tenminste op je watchlist.
 
Mijn resterende UPST aandelen verkocht, aan het aantal trust pilot reviews te zien gaat het aantal leningen nog een stuk meer zakken dit kwartaal. Is wel niet te zien aan de 50% koersgroei deze maand dus misschien mis ik iets :unsure:
 
Deze quotes zijn van maart 2021, LVMH stond aan 523€, "pokkeduur" toen blijkbaar.

Momenteel aan 793€. +51% op bijna 2j & een leuk dividend van 1.5% yield momenteel.

Groei hoeft niet allemaal van tech & oil te zijn hé jongens.
Blij dat ik in fundamenteel zwaar ondergewaardeerd Oxy zat in de plaats, +146% in euro over dezelfde periode ;)

LVMH blijft vrij duur en staat nu natuurlijk net op een high, maar blijft ook een topbedrijf (my god die wijvekes met hun belachelijke sjakossen van 2000 euro).
Oxy blijft terzelfdertijd zwaar ondergewaardeerd.

Afspraak opnieuw binnen 2 jaar :smile:
 
Blij dat ik in fundamenteel zwaar ondergewaardeerd Oxy zat in de plaats, +146% in euro over dezelfde periode ;)

LVMH blijft vrij duur en staat nu natuurlijk net op een high, maar blijft ook een topbedrijf (my god die wijvekes met hun belachelijke sjakossen van 2000 euro).
Oxy blijft terzelfdertijd zwaar ondergewaardeerd.

Afspraak opnieuw binnen 2 jaar :smile:
Het voordeel van LVMH is wel dat je niet met die ellendige volatiliteit van de petrol moet dealen :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan